Jaki macie SOH ?

walik22

Zadomawiam się
Witam, chciałem kupić id.3 i byłem właśnie oglądać wersję pro.s 77kWh z grudnia 2021r. 53kkm carscanner pokazał SOH 72% aż pomyślałem że coś może źle pokazuje więc pojechałem do najbliższego z ogłoszenia otomoto był to id.3 58kWh też 2021r. i 53kkm carscanner pokazał SOH 84%. Jestem ciekawy czy tak źle trafiłem czy VW tak szybko traci pojemność ?
 

eimi

Pionier e-mobilności
3 lata i 28% degradacji? Coś nie tak z tym pierwszym

Ten drugi jak najbardziej możliwe, jak służbowe auto i ktoś miał wywalone i akumulator ciągle miał wysoki SoC to 5% degradacji rocznie nie jest niczym dziwnym.

Weź pod uwagę że jeszcze mamy końcówkę zimy i BMS sam może nie wiedzieć jaki ma SOH (będzie zaniżał przez temperatury).
 

STMS

Pionier e-mobilności
Ten drugi jak najbardziej możliwe, jak służbowe auto i ktoś miał wywalone i akumulator ciągle miał wysoki SoC to 5% degradacji rocznie nie jest niczym dziwnym.

Weź pod uwagę że jeszcze mamy końcówkę zimy i BMS sam może nie wiedzieć jaki ma SOH (będzie zaniżał przez temperatury).

dla 58 kkm, 4 lata jak raportuje 84 % SOH to tylko pokazuje, że albo VW ma problem [ co bym się wcale nie zdziwił] albo ktoś ładował cały czas do 100% i stojąc niszczył baterię
 

vwir

Pionier e-mobilności
Witam, chciałem kupić id.3 i byłem właśnie oglądać wersję pro.s 77kWh z grudnia 2021r. 53kkm carscanner pokazał SOH 72% aż pomyślałem że coś może źle pokazuje więc pojechałem do najbliższego z ogłoszenia otomoto był to id.3 58kWh też 2021r. i 53kkm carscanner pokazał SOH 84%. Jestem ciekawy czy tak źle trafiłem czy VW tak szybko traci pojemność ?
VW miały trochę problemów, szczególnie z wczesnymi wersjami, poczytaj posty consigliero. Wymieniali mu moduły baterii. Nawet jeden uszkodzony moduł będzie dawał takie właśnie efekty: mały zasięg i niski SOH. Poza tym SOH przy niskich temperaturach otoczenia będzie znacznie zaniżone.
 

Vicek

Użytkownik
Tu dość ciekawy filmik o SOH na trochę większej próbie. Widać, że jest różnica w podejściu między producentami. Koreańczycy stosują chyba logikę jakiegoś ukrytego bufora dla utrzymania SOH blisko 100%.

 

STMS

Pionier e-mobilności
Koreańczycy stosują chyba logikę jakiegoś ukrytego bufora dla utrzymania SOH blisko 100%.

tak udają że mają lepszą technologię a faktycznie ukrywają rzeczywistą pojemność i degradację
 
Last edited:
Top