Tesla Y Nowy Model LAUNCH SERIES dostępny na polskiej stronie. - 264 990 :)

inter

Pionier e-mobilności

Daro76

Fachowiec
Zgłaszałeś to już formalnie w systemie?
Tak - zgłosiłem że samochód ściąga i w serwisie zrobili jakiś ich test EPAS (nie wiem co to za test) podczas jazdy + kalibrację szyb. Nie płaciłem nic. Na razie mam 30k km więc nie robię teo testu weryfikującego - chociaż tak dla spokoju ducha to nie wiem czy się nie zgłoszę za rok na ten test - nawet jak nie będzie się nic działo. 500PLN żeby sprawdzili zawieszenie + działanie podstawowych elementów to nie jest wygórowana kwota.
 

MichalS

Zadomawiam się
To jeszcze ja dodam od siebie wrażenia. Na co dzień użytkuję TMY RWD, którą odebrałem pod koniec marca 2023 roku. Jeżdżę na 20 calowych kołach. Dla mnie zawieszenie jest tragiczne. Mam to nieszczęście, że sporo dróg u mnie jest po prostu złych. Więc zawieszenie trzeszczy, stuka puka, irytuje mnie strasznie.
Jak jadę po drodze gdzie jest łata na łacie to już jest dramat. Mało tego coś w lewym kole jakby było poluzowane i też stuka. Oczywiście stwierdzili, że wszystko jest ok i ten typ niestety tak ma. Jak dobrze pamiętam to moje auto jest z Chin więc nie wiem czy mam to słabe zawieszenie, które jest także w US,
czy może już to "lepsze" jak niektórzy tu piszą, które jest od 2023. Myślę, że może warto będzie się przejechać starym Y z Berlina w celu porównania. Ale jeżeli bym jeździł autem po prostych drogach to zawieszenie jest super, samochód prowadzi się bardzo przewidywalnie, nie buja, byłoby po prostu pięknie :).

Także czekałem na nowego Y, który będzie miał zawieszenie poprawione i plan był taki, że starego sprzedaję i kupuję nowego. Kilka dni temu udało mi się przetestować auto na tych moich dziurach. Niestety demo jest na 19 calowych kołach więc podobno jest trochę lepiej niż na 20. Wracając do zawieszenia. Jest ogromna różnica. Powiedział bym nawet, że przepaść pomiędzy moim a starym. Na prawdę nie podejrzewałem, że będzie aż tak dobrze. Po tych dziurach jest cichutko, nic nie stuka, puka, trzeszczy. Bajka.
Samochód jest także trochę cichszy, myślę, że to co niektórzy już mierzą, jakieś ~3db (ja już mam wszystkie szyby klejone). Miałem wrażenie, że też jakby ciszej jest przy przedniej szybie. Pewnie to jest też powodem dlaczego miałem wrażenie, że audio lepiej gra. Myślę, że jest różnica na + ale może nie jakaś wielka. Jeżeli chodzi o wykończenie, to też myślę, że lepiej niż w starszej wersji. Mam podobne spostrzeżenia do kierunkowskazów. Ja w swoim wyłączyłem automatyczne bo nie dają rady. Ale tutaj działały dobrze.
Ogólnie jest lepiej, może nie ma jakiegoś wielkiego przeskoku, ale jednak jest.

To teraz, żeby nie było tak różowo :) jest też parę mankamentów w porównaniu do mojego. Dzisiaj przeczytałem na elektrowozie o wrażeniach ze Szwecji. I powiem szczerze, że zgadzam się z nimi.
Autem na prawdę jeździ się inaczej. Przy agresywniejszej jeździe autem buja na boki i to czuć. Czasami miałem wrażenie, że jest trochę niebezpiecznie. Mało tego, kierownica reaguje trochę dziwnie, może jakby z lekkim opóźnieniem. Mam też wrażenie, że trzeba więcej obrócić ją przy skręcaniu. Pamiętam do tej pory jak tą samą drogę pokonywałem Giulią albo Stelvio i jak tam jest pięknie tak tutaj nie. Nie wiem czy wynika to tylko z faktu bardziej miękkiego zawieszenia, czy może też z opon albo jeszcze z czegoś innego. Ale jak ktoś lubi troszkę się pobawić autem to polecam jednak wcześniej umówić się na jazdę. Obecnie dają auto na 30 min więc słabo. Ja zaczekam na wiosnę jak zmienią koła na 20 i zrobię jeszcze raz ten sam test. Jednak gdy ktoś po prostu szuka auta na co dzień do spokojnych podróży, to będzie bardzo komfortowo. Tak czy tak dla wszystkich, którzy mają TMY i chcą się przesiąść na nową, myślę, że jazda próbna jest obowiązkowa.

Osobiście postanowiłem zaczekać, rozpatruję jeszcze IONIQa 5 2025, czyli po FL, ale tam mi nie pasuje mały bagażnik. Ale za to finansowanie mają teraz super. Zobaczymy, może TMY wersja performance będzie takim złotym środkiem, czas pokaże.

Zdecydowałem się w końcu na jazdę próbną TMY LR AWD z Berlina, pewnie z 2024 roku. To zawieszenie i niepewność nie dawała mi spokoju. Część osób pisze, że już w 2023 samochody z Berlina miały inne zawieszenie. Jechałem dokładnie taką samą drogą jak Juniperem i moją. Zatem mam teraz porównanie trzech różnych wersji. Już wiem, że moja jest jeszcze ze starym zawieszeniem, pewnie to samo co w US.
Okazało się, że TMY 2024 jest o niebo lepszy niż mój. Nie mogłem uwierzyć, że jest aż taka różnica. Także drzwi są obite już podobnie jak w Juniperze. Ja mam plastik, a tutaj jest delikatnie miękki materiał. Teraz już rozumiem zachwyt osób w US a w Europie niektórzy piszą, że wcale tak dużo lepiej nie jest. I ja się pod tym podpiszę, bo kto ma TMY z Berlina to na prawdę nie ma jakiegoś wielkiego przeskoku. Także miałem wrażenie, że siedzenia są dużo wygodniejsze niż u mnie. W moim przypadku, gdybym miał samochód z Berlina to nie wiem czy bym się skusił na nowy model czy poczekał może na większą baterię, jak niektórzy piszą (czy będzie, czy nie to już inna kwestia :)). Na prawdę przyjemnie się jechało.
W porównaniu do Junipera, na pewno ciszej jest przy wyższych prędkościach, tak już przy 120 słychać wyraźny szum za przednią szybą, w Juniperze tego nie doświadczyłem. Także w środku jest ciszej troszkę i tak jak niektórzy piszą, bagażnik jest lepiej wyciszony i nie ma dziwnych odgłosów/rezonansów z tamtej części.

Wniosek po testach, ja się przesiadam, czy na Juniper, czy może na jakąś okazję z placu, zobaczymy.
Jeszcze mam opcję w głowie przesiąść się na IONIQa 5 n-line ale jakoś ciężko sobie wyobrazić jazdy w miesiącach zimowych bez HEPA. W Tesli na prawdę nic się nie dostaje do środka i to jest super. Żona nie pozwala mi kupić już auta bez HEPA, a że nie ma innego auta (w podobnej cenie), to nie mam trochę wyboru :).
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Zdecydowałem się w końcu na jazdę próbną TMY LR AWD z Berlina, pewnie z 2024 roku. To zawieszenie i niepewność nie dawała mi spokoju. Część osób pisze, że już w 2023 samochody z Berlina miały inne zawieszenie. Jechałem dokładnie taką samą drogą jak Juniperem i moją. Zatem mam teraz porównanie trzech różnych wersji. Już wiem, że moja jest jeszcze ze starym zawieszeniem, pewnie to samo co w US.
Okazało się, że TMY 2024 jest o niebo lepszy niż mój. Nie mogłem uwierzyć, że jest aż taka różnica. Także drzwi są obite już podobnie jak w Juniperze. Ja mam plastik, a tutaj jest delikatnie miękki materiał. Teraz już rozumiem zachwyt osób w US a w Europie niektórzy piszą, że wcale tak dużo lepiej nie jest. I ja się pod tym podpiszę, bo kto ma TMY z Berlina to na prawdę nie ma jakiegoś wielkiego przeskoku. Także miałem wrażenie, że siedzenia są dużo wygodniejsze niż u mnie. W moim przypadku, gdybym miał samochód z Berlina to nie wiem czy bym się skusił na nowy model czy poczekał może na większą baterię, jak niektórzy piszą (czy będzie, czy nie to już inna kwestia :)). Na prawdę przyjemnie się jechało.
W porównaniu do Junipera, na pewno ciszej jest przy wyższych prędkościach, tak już przy 120 słychać wyraźny szum za przednią szybą, w Juniperze tego nie doświadczyłem. Także w środku jest ciszej troszkę i tak jak niektórzy piszą, bagażnik jest lepiej wyciszony i nie ma dziwnych odgłosów/rezonansów z tamtej części.

Wniosek po testach, ja się przesiadam, czy na Juniper, czy może na jakąś okazję z placu, zobaczymy.
Jeszcze mam opcję w głowie przesiąść się na IONIQa 5 n-line ale jakoś ciężko sobie wyobrazić jazdy w miesiącach zimowych bez HEPA. W Tesli na prawdę nic się nie dostaje do środka i to jest super. Żona nie pozwala mi kupić już auta bez HEPA, a że nie ma innego auta (w podobnej cenie), to nie mam trochę wyboru :).

Jest minimalnie ciszej, jest minimalnie bardziej komfortowo, jest minimalnie bardziej oszczednie.

Wychodzi na to, że jedyna naprawdę poprawiona rzecz w Juniper to kamera z przodu.
 
Last edited:

Hermes

Posiadacz elektryka
...i fotele wentylowane :)
Choć jeśli ktoś jeździ w 5 osób to na środkowym tylnym nie tylko nie będzie wentylacji, ale zabrali również ogrzewanie tegoż miejsca.

Nie znam osobiście roczników poniżej 2024 - ale naczytałem się sporo, że to "inne auto".

Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś ma 2024 z Berlina (może też 2023, nie wiem?), to powodów aby zmieniać na Yunipera jest malutko. IMHO nie warto.
Ale to tylko moja opinia :)
 

kubatar

Pionier e-mobilności
...i fotele wentylowane :)
Choć jeśli ktoś jeździ w 5 osób to na środkowym tylnym nie tylko nie będzie wentylacji, ale zabrali również ogrzewanie tegoż miejsca.

Nie znam osobiście roczników poniżej 2024 - ale naczytałem się sporo, że to "inne auto".

Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś ma 2024 z Berlina (może też 2023, nie wiem?), to powodów aby zmieniać na Yunipera jest malutko. IMHO nie warto.
Ale to tylko moja opinia :)
Jesli ktos ma Y z 2024 to duża szansa ma leasing na głowie 🙂
 

solik

Pionier e-mobilności
Mialem okazje sie przejechac samodzielnie Juniperem LR AWD, w Krakowie sa dostepne do jazdy i nie trzeba sie zapisywac 2-3 tyg do przodu jak w Katowicach

View attachment IMG_6492.jpg

Generalnie SUVow nie lubie (i SUVowatych jak Ioniq, EV6), od 3 lat jezdze TM3, poprzednio tez tylko sedano-podobne samochody i Juniper na dzien dzisiejszy jest jedynym SUVem jakiego moglbym miec (a jezdzilem roznymi z roznych klas jak Merc GLE, GLC, Lexus RX, Audi Q5, pare chinskich, i jakis maluchow segmentu C) i jakiego rozwazam (obecnie 40% HL i 60% TMY Juniper)

View attachment IMG_6494.jpg

Miesiac temu jezdzilem poprzednia Y bo tez byla na testowce wystawiona wiec mam porownanie do poprzedniego modelu.

Juniper jest jak HL - poprawiono to samo tj zawieszenie na bardziej komfortowe, lepsze wyciszenie plus dodano pare smaczkow (kierunkowskazy, kamera ze spryskiwaczem). Nie mam juz poczucia jazdy jakby elementy gumowe zawieszenia byly zrobione z drewna jak w poprzedniej Y, jest tez wyraznie ciszej - na tyle ze chwilowy przelot 160 km/h byl bardzo komfortowy. Nie wiem jakie mial felgi, zamontowane byly jasne - wg konfiguratora to 20", cisnienie bylo 3 bary wiec nie 3.4 jak niektorzy tutaj mieli na demo.

Wybralem najpodlejsze drogi w okolicy jakie znalazlem i spelnia moje oczekiwania - nie buja za bardzo, nie wali z zawieszenia jak drewnianymi klockami. Fotele tez sa dla mnie duzo wygodniejsze - czyli dokladnie jak HL vs stara 3.

Generalnie na zywo wyglada lepiej niz na zdjeciach, sam nie wiem w jakim lakierze mu lepiej - ten byl ciemnoszary, w bieli nie widzialem.

View attachment IMG_6496.JPG

Spryskiwacz kamery fajny bajer chociaz ja sie czuje dziwnie z przednia kamera - dla mnie bezuzyteczna ale jak ma pomoc Tesla Vision to spoko :) przelacznik od kierunkowskazow tez wyglada jak z drukarki 3D ale dziala bedac o wiele wygodniejszym niz dotykowe kierunkowskazy.

 
Last edited:

luk49696

Posiadacz elektryka
Mialem okazje sie przejechac samodzielnie Juniperem LR AWD, w Krakowie sa dostepne do jazdy i nie trzeba sie zapisywac 2-3 tyg do przodu jak w Katowicach
Nie wiem czy oczekiwanie 2-3 tyg było. Pierwszą jazdę miałem tydzień po premierze w salonie. Teraz termin można umówić:
1741887680008.png
 
Top