Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Właśnie przyszła moja Tesla Model 3 SR+
Zamówiona w sierpniu za 199 990

Do końca dnia mam daćznać handlowcowi czy biorę, czy przepada moje zamówienie.

Co byście zrobili?
Opcja 1: zapłata własnym keszem za FV, rejestracja na moją spółkę.
Opcja 2: finansowanie w AR**U, spłacanie przez 3 lata 2200zł netto, a potem wykup za cenę, którą sam sobie wycenia Arval
Opcja 3: Wziącie leasingu operacyjnego z wpłatą 27 000, oraz niską ratką, a potem liczenie na cud, że uda się odzyskać kasę?
 

Gurumotive

Fachowiec
To eksperyment socjologiczny czy serio pytanie? Patrzac na poprzednie wypowiedzi ten wpis i Arval na liscie xD
Przedstawiam wszystkie możliwości jakie mam.

Pokazuję tym samym patologię finansowania w tym przypadku.

Zamówiona w sierpniu za 199 990 zł
Dzisiaj taki model kosztuje 220 000 zł
Dopłata to 27 000zł brutto
Jak łatwo policzyć, cena mojego zamówienia po dopłacie to 173 000zł.
To auto nie straci na wartości ani grosza przez najbliższe lata.

Dalej uważasz, że w Ar**u beneficjentem jest użytkownik?
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Przedstawiam wszystkie możliwości jakie mam.

Pokazuję tym samym patologię finansowania w tym przypadku.

Zamówiona w sierpniu za 199 990 zł
Dzisiaj taki model kosztuje 220 000 zł
Dopłata to 27 000zł brutto
Jak łatwo policzyć, cena mojego zamówienia po dopłacie to 173 000zł.
To auto nie straci na wartości ani grosza przez najbliższe lata.

Dalej uważasz, że w Ar**u beneficjentem jest użytkownik?
Dokładnie tak samo pomyślałem i zapłaciłem fakturę, jutro mam odbiór. Mało tego, że Tesla nic nie straci to za 3 lata jak będzie się kończył kontrakt będzie kosztowała 30tys więcej. Na przykład model LR kosztuje już w CZ 270 tyś w przeliczeniu na złotówki.
 

usrobo

Posiadacz elektryka
Przedstawiam wszystkie możliwości jakie mam.

Pokazuję tym samym patologię finansowania w tym przypadku.

Zamówiona w sierpniu za 199 990 zł
Dzisiaj taki model kosztuje 220 000 zł
Dopłata to 27 000zł brutto
Jak łatwo policzyć, cena mojego zamówienia po dopłacie to 173 000zł.
To auto nie straci na wartości ani grosza przez najbliższe lata.

Dalej uważasz, że w Ar**u beneficjentem jest użytkownik?
czyli jak kupisz za gotówkę + doplata moj elektryk to jestes do przodu ponad 47tys????
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Właśnie przyszła moja Tesla Model 3 SR+
Zamówiona w sierpniu za 199 990

Do końca dnia mam daćznać handlowcowi czy biorę, czy przepada moje zamówienie.

Co byście zrobili?
Opcja 1: zapłata własnym keszem za FV, rejestracja na moją spółkę.
Opcja 2: finansowanie w AR**U, spłacanie przez 3 lata 2200zł netto, a potem wykup za cenę, którą sam sobie wycenia Arval
Opcja 3: Wziącie leasingu operacyjnego z wpłatą 27 000, oraz niską ratką, a potem liczenie na cud, że uda się odzyskać kasę?
Witać marka zobowiązuje a nawet nawet pewne idee są zaraźliwe ;)
Elon też w Internetach pyta co ma zrobić z kasą ;) (a myślę że tak naprawdę sam wie, bystrzak w końcu;))

Dokładnie tak samo pomyślałem i zapłaciłem fakturę, jutro mam odbiór. Mało tego, że Tesla nic nie straci to za 3 lata jak będzie się kończył kontrakt będzie kosztowała 30tys więcej. Na przykład model LR kosztuje już w CZ 270 tyś w przeliczeniu na złotówki.

A co do tego wzrostu wartości Tesli, sam jestem fanem marki.
Ale bez jaj to nie wino ;)
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Witać marka zobowiązuje a nawet nawet pewne idee są zaraźliwe ;)
Elon też w Internetach pyta co ma zrobić z kasą ;) (a myślę że tak naprawdę sam wie, bystrzak w końcu;))



A co do tego wzrostu wartości Tesli, sam jestem fanem marki.
Ale bez jaj to nie wino ;)
Ja tylko uwzględniłem inflację i to jeszcze nie całą. Pożyjemy, zobaczymy. Porównaj ceny do innych rynków, wciąż mamy około 20tys taniej.
 
Top