Ładowarka z funkcją przełączania faz 3 -> 1

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ja mam Loxone Wallbox, od jakiegoś czasu. Działa całkiem sensownie
od 1,3kWh do 11kW w dodatku płynna regulacja. Przełącza z 1f na 3f. Wybiera odpowiednią fazę (nie testowałem)
Od 3,6kW na 100% płynna, niżej nie miałem powodów do używania.

W dodatku przy bezczynności licznik nie wykrywa obciążenia czyli fajnie. Inne zjadały średnio 5W,
 

Psztyna

Nowy na Forum
Cześć, czy znacie jakieś dostępne do kupienia z Polski ładowarki ev z funkcją przełączania faz tj., z 1 fazy na 3 fazy i odwrotnie w zależności od warunku np. nadprodukcja z pv. W skrócie chodzi o to że kiedy moc exportowana pv jest mniejsza niż 3,6kw to przełączyć na 1 fazę bo inaczej prąd ładowania będzie na tyle niski ze zatrzyma ładowarkę. Wiem że jest kilka firm głównie amerykańskich, które to obsługują ale nie ma jak tego u nas kupić. Są też europejskie konstrukcje jak np. Fronius Wattpilot ale wymagają do pracy falownika lub innych elementów z ich ekosystemu. Zależy mi aby znaleźć ładowarkę która zintegruje się z Home Assistantem i będzie możliwość przełączania zdalnie faz w zależności od exportu prądu z pv.
Jaki samochód? W Tesli możesz zejść poniżej 1kW (1A*230*3) z trzech faz
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
OK! Widzę że jest integracja z HA i prawdopodobnie dało by się sterować przełączaniem faz. Bardzo ciekawe.
Weź tylko pod uwagę że rozłączenie 2 faz wymaga zatrzymania obciążenia a to oznacza rozłączenie styczników w baterii pojazdu. Więc projektując algorytm zmiany jednego stanu na drugi uwzględnij jakieś opóźnienie/minimalny czas pracy żeby sobie przypadkiem zbytnio nie skrócić żywotności takowych.
 

bumar2000

Nowy na Forum
Ja mam Loxone Wallbox, od jakiegoś czasu. Działa całkiem sensownie
od 1,3kWh do 11kW w dodatku płynna regulacja. Przełącza z 1f na 3f. Wybiera odpowiednią fazę (nie testowałem)
Od 3,6kW na 100% płynna, niżej nie miałem powodów do używania.

W dodatku przy bezczynności licznik nie wykrywa obciążenia czyli fajnie. Inne zjadały średnio 5W,
Nie bardzo widzę gdzie to można w Polsce kupić.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Nie bardzo widzę gdzie to można w Polsce kupić.
Można, ale to w sumie ma sens jeśli masz miniserwer loxone. Ogólnie warte rozważenia w kontrze do home asisstant. Ogolnie kupisz detalicznie w sklepie loxone albo od jakiegoś instalatora. System prosty w konfiguracji jeśli ktoś nie miał problemów z jakimś programowaniem.
Myślę, że jest prostszy w programowaniu niż HA
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
208e miał problem z przyjeciem mniejszej mocy niż 2kW.
Kiedy puszczałem 1,3 to w ogólnie nie startował ładowania.
Zresztą straty przy tak niskiej mocy stanowią duży udział.
Cupra spokojnie rusza od 1,3. eUP nie sprawdzałem, bo miałem zwykłą cegłe.
 
Top