Konkurencja w sensie ładowania - to chyba było oczywiste.
Bo, jeśli konkurencja w sensie firm, to Ionity jest przedsięwzięciem wspólnym producentów samochodów i ewidentnie rozwija się w PL szybciej niż sieć Tesli. Tu właśnie jest BMW, Mercedes, Hyundai, Ford, VW (cała grupa).
Nie, SuC nie było dodatkiem do biznesu Tesli. Było głównym elementem napędzającym biznes. W Niemczech jest to główny powód, dla którego ludzie kupują Teslę. Jeśli obedrzesz Teslę z SuC, to bardzo niewiele pozostanie, co miałoby przemawiać za tym, że jest lepsza od dowolnego innego bardziej znaczącego konkurenta.
Narzekam w tej kwestii na Teslę, bo ewidentnie w Polsce rozwija się w tempie ślimaka. Nie oczekuję SuC co 150 km, ale oczekuję, że główne trasy zostaną obstawione tak, by można było nimi przejechać z dopuszczalnymi prędkościami. Tymczasem korzystając tylko z SuC:
Z Warszawy do Gdańska - nie dojedziesz ani przez S7, ani przez A1
Z Warszawy do Katowic - nie dojedziesz
Z Warszawy do Krakowa - jedynie, jeśli od Radomia do Krakowa będziesz jechał zachowawczo
To nie są wydumane trasy. To są trasy, które pokonuje spora część użytkowników Tesli.
W 2024 pokonałem trasę ok. 5000 podczas jednego z wyjazdów. No i gdzie musiałem posiłkować się ładowarką inną niż SuC? W Polsce...
Kiedyś można było wierzyć w bajeczki Tesli, że niby ciężko im się buduje, bo stawiają stacje dużych mocy. Ale lata płynął i konkurencja stawia stacje większych mocy. Jakoś na zachodzie można było postawić stacje z mniejszą ilością stanowisk i je rozbudowywać. Tylko w PL to jest magicznie niemożliwe.
O rozbudowie nieuciążliwej nie wspominając. Jakoś w Austrii widziałem dostawiane stanowiska, dookoła budowa, ale kilka stanowisk starszych działało. A w tym roku w Krakowie coś modyfikowali i największy SuC w Polsce wyłączyli w 100%. Przepraszam, w 90%, bo na jednym stanowisku Tesla pracownika się mogła ładować. Tylko plebs nie mógł. Jak zwróciłem uwagę gościowi, że w nawigacji nie oznaczyli SuC jako niedostępny, to jedyną reakcją było to, że sobie kolejny łyk kawki zapodał - bo przecież co go interesuje satysfakcja klienta - ta w PL jest kompletnie wyłączona.
Kolejny problem - zawstydzające lokalizacje. Np.
Poznań (w centrym miasta i płatny parking)
Ciechocinek (mała moc i trzeba daleko odjechać od głównej trasy)
Lućmierz (w ogóle pipidówka)
Trzebownisko (nagrodę powinien dostać każdy, kto znajdzie w nocy tę lokalizację i domyśli się, że jedyny możliwy wjazd jest pod prąd).
Bo, jeśli konkurencja w sensie firm, to Ionity jest przedsięwzięciem wspólnym producentów samochodów i ewidentnie rozwija się w PL szybciej niż sieć Tesli. Tu właśnie jest BMW, Mercedes, Hyundai, Ford, VW (cała grupa).
Nie, SuC nie było dodatkiem do biznesu Tesli. Było głównym elementem napędzającym biznes. W Niemczech jest to główny powód, dla którego ludzie kupują Teslę. Jeśli obedrzesz Teslę z SuC, to bardzo niewiele pozostanie, co miałoby przemawiać za tym, że jest lepsza od dowolnego innego bardziej znaczącego konkurenta.
Narzekam w tej kwestii na Teslę, bo ewidentnie w Polsce rozwija się w tempie ślimaka. Nie oczekuję SuC co 150 km, ale oczekuję, że główne trasy zostaną obstawione tak, by można było nimi przejechać z dopuszczalnymi prędkościami. Tymczasem korzystając tylko z SuC:
Z Warszawy do Gdańska - nie dojedziesz ani przez S7, ani przez A1
Z Warszawy do Katowic - nie dojedziesz
Z Warszawy do Krakowa - jedynie, jeśli od Radomia do Krakowa będziesz jechał zachowawczo
To nie są wydumane trasy. To są trasy, które pokonuje spora część użytkowników Tesli.
W 2024 pokonałem trasę ok. 5000 podczas jednego z wyjazdów. No i gdzie musiałem posiłkować się ładowarką inną niż SuC? W Polsce...
Kiedyś można było wierzyć w bajeczki Tesli, że niby ciężko im się buduje, bo stawiają stacje dużych mocy. Ale lata płynął i konkurencja stawia stacje większych mocy. Jakoś na zachodzie można było postawić stacje z mniejszą ilością stanowisk i je rozbudowywać. Tylko w PL to jest magicznie niemożliwe.
O rozbudowie nieuciążliwej nie wspominając. Jakoś w Austrii widziałem dostawiane stanowiska, dookoła budowa, ale kilka stanowisk starszych działało. A w tym roku w Krakowie coś modyfikowali i największy SuC w Polsce wyłączyli w 100%. Przepraszam, w 90%, bo na jednym stanowisku Tesla pracownika się mogła ładować. Tylko plebs nie mógł. Jak zwróciłem uwagę gościowi, że w nawigacji nie oznaczyli SuC jako niedostępny, to jedyną reakcją było to, że sobie kolejny łyk kawki zapodał - bo przecież co go interesuje satysfakcja klienta - ta w PL jest kompletnie wyłączona.
Kolejny problem - zawstydzające lokalizacje. Np.
Poznań (w centrym miasta i płatny parking)
Ciechocinek (mała moc i trzeba daleko odjechać od głównej trasy)
Lućmierz (w ogóle pipidówka)
Trzebownisko (nagrodę powinien dostać każdy, kto znajdzie w nocy tę lokalizację i domyśli się, że jedyny możliwy wjazd jest pod prąd).
Last edited: