Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

EVJerry

Fachowiec
Konkurencja w sensie ładowania - to chyba było oczywiste.
Bo, jeśli konkurencja w sensie firm, to Ionity jest przedsięwzięciem wspólnym producentów samochodów i ewidentnie rozwija się w PL szybciej niż sieć Tesli. Tu właśnie jest BMW, Mercedes, Hyundai, Ford, VW (cała grupa).

Nie, SuC nie było dodatkiem do biznesu Tesli. Było głównym elementem napędzającym biznes. W Niemczech jest to główny powód, dla którego ludzie kupują Teslę. Jeśli obedrzesz Teslę z SuC, to bardzo niewiele pozostanie, co miałoby przemawiać za tym, że jest lepsza od dowolnego innego bardziej znaczącego konkurenta.

Narzekam w tej kwestii na Teslę, bo ewidentnie w Polsce rozwija się w tempie ślimaka. Nie oczekuję SuC co 150 km, ale oczekuję, że główne trasy zostaną obstawione tak, by można było nimi przejechać z dopuszczalnymi prędkościami. Tymczasem korzystając tylko z SuC:
Z Warszawy do Gdańska - nie dojedziesz ani przez S7, ani przez A1
Z Warszawy do Katowic - nie dojedziesz
Z Warszawy do Krakowa - jedynie, jeśli od Radomia do Krakowa będziesz jechał zachowawczo

To nie są wydumane trasy. To są trasy, które pokonuje spora część użytkowników Tesli.
W 2024 pokonałem trasę ok. 5000 podczas jednego z wyjazdów. No i gdzie musiałem posiłkować się ładowarką inną niż SuC? W Polsce...
Kiedyś można było wierzyć w bajeczki Tesli, że niby ciężko im się buduje, bo stawiają stacje dużych mocy. Ale lata płynął i konkurencja stawia stacje większych mocy. Jakoś na zachodzie można było postawić stacje z mniejszą ilością stanowisk i je rozbudowywać. Tylko w PL to jest magicznie niemożliwe.
O rozbudowie nieuciążliwej nie wspominając. Jakoś w Austrii widziałem dostawiane stanowiska, dookoła budowa, ale kilka stanowisk starszych działało. A w tym roku w Krakowie coś modyfikowali i największy SuC w Polsce wyłączyli w 100%. Przepraszam, w 90%, bo na jednym stanowisku Tesla pracownika się mogła ładować. Tylko plebs nie mógł. Jak zwróciłem uwagę gościowi, że w nawigacji nie oznaczyli SuC jako niedostępny, to jedyną reakcją było to, że sobie kolejny łyk kawki zapodał - bo przecież co go interesuje satysfakcja klienta - ta w PL jest kompletnie wyłączona.

Kolejny problem - zawstydzające lokalizacje. Np.
Poznań (w centrym miasta i płatny parking)
Ciechocinek (mała moc i trzeba daleko odjechać od głównej trasy)
Lućmierz (w ogóle pipidówka)
Trzebownisko (nagrodę powinien dostać każdy, kto znajdzie w nocy tę lokalizację i domyśli się, że jedyny możliwy wjazd jest pod prąd).
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Reasumując @EVJerry ,
Masz auto od 2024 roku i tak narzekasz, ja jeżdżę tesla od ponad 4 lat to co powinienem napisać?? 🤨🤣
Jak masz takie wnioski z użytkowania tesli to znaczy, że źle wybrałeś, trzeba było kupić auto z innej firmy, która zapewnia te wszystkie opcje, których oczekujesz. 👍
 

EVJerry

Fachowiec
To, że mam w podpisie samochód z 2024 roku, nie znaczy, że jest to jedyne doświadczenie EV, jakie posiadam.
Najstarsze doświadczenie z Teslą mam sprzed 6 lat.
Poza tym nie popadajmy w skrajności - to, że zwracam uwagę na niedomaganie Tesli w Polsce w konkretnym aspekcie, nie oznacza, że nie dostrzegam zalet Tesli.
Problem w tym, że Tesla nie zauważa, że bycie pionierem nie jest gwarancją bycia liderem zawsze.
Konkurencja musi gonić i skraca dystans. Już teraz w poszczególnych aspektach jest lepsza od Tesli. Owszem, sumarycznie Tesla nadal oferuje wiele i myślę, że nawet najwięcej z wszystkich. Ale bardzo szybko się to może zmienić.
Wracając do ładowarek - konkurencja ogarnęła przetargi związane z realizacją AMIR przy głównych trasach, które są finansowane z KPO, a Tesla śpi snem błogim.
Tymczasem można byłoby się przyłożyć, zbudować sieć na tyle dużą, by można było ją udostępniać innym markom i napędzać sprzedaż własnych pojazdów.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Nie, SuC nie było dodatkiem do biznesu Tesli. Było głównym elementem napędzającym biznes. W Niemczech jest to główny powód, dla którego ludzie kupują Teslę. Jeśli obedrzesz Teslę z SuC, to bardzo niewiele pozostanie, co miałoby przemawiać za tym, że jest lepsza od dowolnego innego bardziej znaczącego konkurenta.
OK, to ja poproszę konkrety. Marka + model. W podobnej cenie do TMY, w podobnym wyposażeniu i o podobnych parametrach... Robiłem różne przymiarki i jest albo słabiej z wyposażeniem / osiągami, albo znacznie drożej. Ale może czegoś nie wiem..
Kiedyś można było wierzyć w bajeczki Tesli, że niby ciężko im się buduje, bo stawiają stacje dużych mocy. Ale lata płynął i konkurencja stawia stacje większych mocy. Jakoś na zachodzie można było postawić stacje z mniejszą ilością stanowisk i je rozbudowywać. Tylko w PL to jest magicznie niemożliwe.
O rozbudowie nieuciążliwej nie wspominając. Jakoś w Austrii widziałem dostawiane stanowiska, dookoła budowa, ale kilka stanowisk starszych działało. A w tym roku w Krakowie coś modyfikowali i największy SuC w Polsce wyłączyli w 100%. Przepraszam, w 90%, bo na jednym stanowisku Tesla pracownika się mogła ładować. Tylko plebs nie mógł. Jak zwróciłem uwagę gościowi, że w nawigacji nie oznaczyli SuC jako niedostępny, to jedyną reakcją było to, że sobie kolejny łyk kawki zapodał - bo przecież co go interesuje satysfakcja klienta - ta w PL jest kompletnie wyłączona.
Zerknij sobie na sprzedaż Tesli w Polsce i znajdziesz odpowiedź. Jesteśmy niestety małą kropelką w morzu, stąd niski priorytet (niestety). W krajach europy zachodniej sprzedaje się w miesiąc tyle Tesli ile u nas w rok.
 

EVJerry

Fachowiec
OK, to ja poproszę konkrety. Marka + model. W podobnej cenie do TMY, w podobnym wyposażeniu i o podobnych parametrach... Robiłem różne przymiarki i jest albo słabiej z wyposażeniem / osiągami, albo znacznie drożej. Ale może czegoś nie wiem..
Ale skaczesz - mowa o sieci ładowania.
To, że sam samochód ma dobry stosunek ceny do jakości nie jest tu kwestią sporną. Sam jeżdżę Teslą.

Zerknij sobie na sprzedaż Tesli w Polsce i znajdziesz odpowiedź. Jesteśmy niestety małą kropelką w morzu, stąd niski priorytet (niestety). W krajach europy zachodniej sprzedaje się w miesiąc tyle Tesli ile u nas w rok.
To jest kolejny błędny argument. Rynek na "zachodzie" jest w dużym stopniu ustabilizowany (chociaż ostatnio wydaje się dość mocno zmniejszać dla Tesli). Rynek w Polce rozwija się i ma duży potencjał.
Zresztą porównaj sobie Czechy i Polskę. Mamy >3x więcej populacji, >2x większe PKB. A SuC tylko o 50% więcej.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ale skaczesz - mowa o sieci ładowania.
To, że sam samochód ma dobry stosunek ceny do jakości nie jest tu kwestią sporną. Sam jeżdżę Teslą.
Ty zacząłeś ;-) Po prostu moim zdaniem nie jest tak, jak napisałeś. Nawet bez SuC Tesla jest bardzo dobrym zakupem i ciężko znaleźć alternatywę w podobnym budżecie. SuC to miły dodatek.
To jest kolejny błędny argument. Rynek na "zachodzie" jest w dużym stopniu ustabilizowany (chociaż ostatnio wydaje się dość mocno zmniejszać dla Tesli). Rynek w Polce rozwija się i ma duży potencjał.
Zresztą porównaj sobie Czechy i Polskę. Mamy >3x więcej populacji, >2x większe PKB. A SuC tylko o 50% więcej.
Ktoś tam w tej Tesli analizy robi.. I myślę, że gdyby był potencjał na sprzedawanie kilka razy więcej Tesli w Polsce, to by pewnie sprawa inaczej wyglądała. Ale może się mylę. Tak czy inaczej możemy sobie gdybać, twierdzić, że "Tesla powinna to czy tamto". Nic nie powinna (niestety). My byśmy sobie życzyli. To co napisałeś o stabilności rynku na zachodzie bezpośrednio się przekłada na priorytety dot. SuC. Jeździ tam bardzo dużo aut elektrycznych, w tym bardzo dużo Tesli więc biznesowo im się to inaczej zapina niż w PL. I tyle w temacie.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Wracając do ładowarek - konkurencja ogarnęła przetargi związane z realizacją AMIR przy głównych trasach, które są finansowane z KPO, a Tesla śpi snem błogim.

pamiętaj że tesla może mieć wywalone w dopłaty do budowy SuC bo postawienie po ich stronie sprzętu i całej stacji jest tańsze niż innych firm z pośrednikami + dopłata,
śmiejemy się z tych starych SC ale serio te ich modułowe zasilacze z 2014 (te co wyglądają jak kosze na śmieci parkingu McDonalds) które pracują w każdej pogodzie i warunkach atmosferycznych i może mają tylko 120-150kW to tak po 10 latach nadal są całkiem spoko ładowarkami, tylko zwyczajnie potrzeby konsumenckie urosły ale to nie znaczy że są bezużyteczne - udowodniły swój wysoki uptime 99,5%, przecież takie stare Kostomłoty non stop pod obciążeniem mają marginalną ilość usterek technicznych a to technologia sprzed 10 lat stacji
 

EVJerry

Fachowiec
pamiętaj że tesla może mieć wywalone w dopłaty do budowy SuC bo postawienie po ich stronie sprzętu i całej stacji jest tańsze niż innych firm z pośrednikami + dopłata,
śmiejemy się z tych starych SC ale serio te ich modułowe zasilacze z 2014 (te co wyglądają jak kosze na śmieci parkingu McDonalds) które pracują w każdej pogodzie i warunkach atmosferycznych i może mają tylko 120-150kW to tak po 10 latach nadal są całkiem spoko ładowarkami, tylko zwyczajnie potrzeby konsumenckie urosły ale to nie znaczy że są bezużyteczne - udowodniły swój wysoki uptime 99,5%, przecież takie stare Kostomłoty non stop pod obciążeniem mają marginalną ilość usterek technicznych a to technologia sprzed 10 lat stacji
No i świetnie! Są trwałe. Ale co to ma wspólnego z tym, że sieć ładowarek innych w Polsce się rozrasta w tempie nieporównywalnie większym, niż sieć Tesli?
Postawienie Tesli tańsze? Super! Niech tylko stawiają!

Ty zacząłeś ;-) Po prostu moim zdaniem nie jest tak, jak napisałeś. Nawet bez SuC Tesla jest bardzo dobrym zakupem i ciężko znaleźć alternatywę w podobnym budżecie. SuC to miły dodatek.
Nie, nie zacząłem - kompletnie nic nie pisałem o samochodach do momentu, gdy użyłeś tego argumentu.

Ktoś tam w tej Tesli analizy robi.. I myślę, że gdyby był potencjał na sprzedawanie kilka razy więcej Tesli w Polsce, to by pewnie sprawa inaczej wyglądała. Ale może się mylę. Tak czy inaczej możemy sobie gdybać, twierdzić, że "Tesla powinna to czy tamto". Nic nie powinna (niestety). My byśmy sobie życzyli. To co napisałeś o stabilności rynku na zachodzie bezpośrednio się przekłada na priorytety dot. SuC. Jeździ tam bardzo dużo aut elektrycznych, w tym bardzo dużo Tesli więc biznesowo im się to inaczej zapina niż w PL. I tyle w temacie.
Mowa nie o analizach, lecz o realizacji planów. Po prostu ekipa realizująca plany jest niekompetentna.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
może dlatego że te inne sieci skupione sa na jednym kraju a nie na całym świecie. Takie sieci większe ktore działają w wielu krajach jak Ionity wcale nie rozwija sie jakos zauważalnie szybciej. No i Tesla kiedyś zrobiła ładowarki zeby dalo się jakoś przejechać przez Polskę a dopiero od roku stawia takie porządne ładowarki
 
Top