Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

inter

Pionier e-mobilności
Korzystając z Ionity można przejechać trasy międzynarodowe, mają bdb lokalizację. I cena 2,05 z ich abo, w np bmw jeszcze taniej 1,6, więc jakie 2x SuC??
Piszemy o PL.i bez Abn. nie każdy go potrzebuje.
 

EVJerry

Fachowiec
Piszemy o PL.i bez Abn. nie każdy go potrzebuje.
Jeśli ktoś nie potrzebuje abonamentu, to znaczy, że jeździ tak mało, że różnice w cenach go w ogóle nie interesują.
Jeśli ktoś ładuje się na DC innym niż SuC 1-2 razy w miesiącu, to abonament mu się zwyczajnie opłaca
 

inter

Pionier e-mobilności
Jeśli ktoś nie potrzebuje abonamentu, to znaczy, że jeździ tak mało, że różnice w cenach go w ogóle nie interesują.
Jeśli ktoś ładuje się na DC innym niż SuC 1-2 razy w miesiącu, to abonament mu się zwyczajnie opłaca
Mam bezpłatny SuC.
 

boa

Posiadacz elektryka
Jeśli ktoś nie potrzebuje abonamentu, to znaczy, że jeździ tak mało, że różnice w cenach go w ogóle nie interesują.
Jeśli ktoś ładuje się na DC innym niż SuC 1-2 razy w miesiącu, to abonament mu się zwyczajnie opłaca
Jeśli nie interesują kogoś różnice w cenach, to nie ma w ogóle co o nich mówić, a skupić się na dostępności / sieci i tak patrząc w PL jest już całkiem OK, a na zachodzie w ogóle hiper super
 

EVJerry

Fachowiec
Jeśli nie interesują kogoś różnice w cenach, to nie ma w ogóle co o nich mówić, a skupić się na dostępności / sieci i tak patrząc w PL jest już całkiem OK, a na zachodzie w ogóle hiper super
Nie w Polsce nie jest OK, bo jak pisałem wcześniej spora część podstawowych tras nie jest obstawiona w sposób pozwalający na ich przejechanie. OK będzie, gdy z Warszawy da się dojechać do granicy kraju (główne punkty graniczne) w każdą ze stron bez posiłkowania się innymi ładowarkami niż SuC.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tesla, nawet po ostatnich spadkach, jest większa finansowo, niż 5 kolejnych konkurentów razem wziętych.
Tylko jeśli patrzymy przez pryzmat wyceny tych spółek, co jest absurdem w naszej dyskusji, ponieważ jeśli patrzymy na przychody, to o ile dobrze pamiętam, Tesla jest daleko w tyle, sam VAG, Mercedes czy BMW w pojedynkę ich przegania. Czyli każdy z konkurentów (Twoim zdaniem) dysponuje znacznie większą gotówką, żeby stawiać sieć ładowarek, a mimo to razem do kupy ledwie przeganiają SuC. Moim zdaniem Twoja argumentacja jest postawiona na głowie.
Nie rozumiem z jakiego powodu łączysz krytykę jednego aspektu działania firmy Tesla z koniecznością posiadania samochodu innej marki? Przecież ja nigdzie nie napisałem, że auta innych marek są lepsze od Tesli.
Ale niewątpliwie jest sporo aut lepszych od Tesli. A krytyka jest jakby to napisać... spóźniona? Jakbyś napisał to rok temu - spoko. Ale akurat teraz, gdy gołym okiem widać, że coś się ruszyło w wielu lokalizacjach, to jest takie zrzędzenie dla zrzędzenia.
Mogę zrozumieć, że kod do otwarcia bramy, WC lub poczekalni jest tylko na ekranie w samochodzie. Ale to, że z cenami się kryją po kątach to już jest niezrozumiałe.
To samo mógłbym napisać o Greenwayu - co jest znaaaaaaaacznie większym problemem. SuC to mały pikuś (zwłaszcza w Polsce, gdzie zakładasz cenę 1,9 i pomylisz się o 10 czy 20 groszy). W Geenwayu... szkoda "szczempić ryja".
Korzystając z Ionity można przejechać trasy międzynarodowe, mają bdb lokalizację. I cena 2,05 z ich abo, w np bmw jeszcze taniej 1,6, więc jakie 2x SuC??
Dla mnie abonament jest zbędny. I teraz, żebym miał jechać w trasę, to musiałbym się doktoryzować z ładowania. Po co mam brać abo Ionoty jadąc do Niemiec, skoro problem z SuC mam tylko w Polsce? Do granicy podładuję się na Polenergii (no chyba że się wycofają zgodnie z zapowiedziami), a w Niemczech będę korzystał z SuC. Dla 4 ładowań w Polsce mam brać abo Ionity? Jak ktoś dużo jeździ - to oczywiście, że ma sens. Dla gości jadących w trasę raz czy dwa razy w roku to jest idiotyzm. Stąd powszechna i zgodna z prawdą opinia, że Ionity jest bardzo drogie (zresztą jak i Greenway bez abo). Kompletnie nie ogarniam w ogóle idei jakiś abonamentów. Pay&Go, jak na zwykłej stacji benzynowej to jest coś, co przemawia do statystycznego Kowalskiego. A nie kolejna rzecz do zapamiętania, żeby zrezygnować z abo po trasie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
No to niezbyt się Tesli udało, bo na ich ładowarkach nie da się nijak przejechać przez Polskę.
Ionity ma więcej punktów i lepiej rozlokowane.
A spróbuj pojechać używając tylko Ionity do takich miast jak Lublin/Białystok, albo do wschodniej granicy. Mam darmowe SuC i jak narazie tylko w Olsztynie musiałem ładować się na Orlenie. Oczywiście jak by mi zależało zeby zaoszczędzić 15 minut to mógłbym sie naładować na innej ładowarce i zawsze można to zrobić

Naprawdę do tej pory to było po 4 stanowiska zeby dalo sie przejechać. Ja mogę zrobić 350km jadąc 130km/h na 100% i 280km na 80%

Juz to pokazywałem w innym wątku ze Tesla w PL stawia podobną ilość ładowarek w przeliczeniu na sprzedane auta co w innych zachodnich krajach, a zapowiada sie ze w 2025 i 2026 postawi u nas duzo więcej niz na zachodzie EU
 

EVJerry

Fachowiec
Tylko jeśli patrzymy przez pryzmat wyceny tych spółek, co jest absurdem w naszej dyskusji, ponieważ jeśli patrzymy na przychody, to o ile dobrze pamiętam, Tesla jest daleko w tyle, sam VAG, Mercedes czy BMW w pojedynkę ich przegania. Czyli każdy z konkurentów (Twoim zdaniem) dysponuje znacznie większą gotówką, żeby stawiać sieć ładowarek, a mimo to razem do kupy ledwie przeganiają SuC. Moim zdaniem Twoja argumentacja jest postawiona na głowie.
Sorki, ale nie bardzo kumam jaką tezę chcesz udowodnić? Że sieć SuC nie jest kiepska w Polsce, bo inne sieci mogłyby być lepsze?

Ale niewątpliwie jest sporo aut lepszych od Tesli. A krytyka jest jakby to napisać... spóźniona? Jakbyś napisał to rok temu - spoko. Ale akurat teraz, gdy gołym okiem widać, że coś się ruszyło w wielu lokalizacjach, to jest takie zrzędzenie dla zrzędzenia.
Nie wiem jakie kryteria wziąłeś pod uwagę dochodząc do wniosku, że jest sporo aut lepszych od Tesli. W ogóle takie twierdzenie jest dość ryzykowne, bo jest wiele istotnych aspektów oceny. Są auta lepsze pod jakimś względem, ale równocześnie są pod innym względem gorsze.

"Ruszyło w wielu lokalizacjach", to jest niezwykle przeszacowane określenie. Skoro inne firmy udowodniły, że można postawić kilkanaście hubów w stosunkowo krótkim czasie, to znaczy, że średnio 1,5 nowych lokalizacji SuC Tesli w ciągu ostatnich 4 lat, to jest tempo ledwo zauważalne.
No i nadal nie uczą się odnośnie lokalizacji. Warszawa Al. Krakowska - kto to wymyślił? Wylot z Warszawy jest S8/S7, a dojazd do SuC wymaga zboczenia 10 km.

To samo mógłbym napisać o Greenwayu - co jest znaaaaaaaacznie większym problemem. SuC to mały pikuś (zwłaszcza w Polsce, gdzie zakładasz cenę 1,9 i pomylisz się o 10 czy 20 groszy). W Geenwayu... szkoda "szczempić ryja".

Dla mnie abonament jest zbędny. I teraz, żebym miał jechać w trasę, to musiałbym się doktoryzować z ładowania. Po co mam brać abo Ionoty jadąc do Niemiec, skoro problem z SuC mam tylko w Polsce? Do granicy podładuję się na Polenergii (no chyba że się wycofają zgodnie z zapowiedziami), a w Niemczech będę korzystał z SuC. Dla 4 ładowań w Polsce mam brać abo Ionity? Jak ktoś dużo jeździ - to oczywiście, że ma sens. Dla gości jadących w trasę raz czy dwa razy w roku to jest idiotyzm. Stąd powszechna i zgodna z prawdą opinia, że Ionity jest bardzo drogie (zresztą jak i Greenway bez abo). Kompletnie nie ogarniam w ogóle idei jakiś abonamentów. Pay&Go, jak na zwykłej stacji benzynowej to jest coś, co przemawia do statystycznego Kowalskiego. A nie kolejna rzecz do zapamiętania, żeby zrezygnować z abo po trasie.
Ale jak ktoś jeździ po Polsce dużo, to już SuC jest dla niego problemem. Greenway ma stosunkowo wysokie ceny, ale za to dostępność ma dobrą.
 
Top