Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

lvlthn

Pionier e-mobilności
Lubię swoją Teslę. Jest to naprawdę dobry samochód użytkowy, sprawił mi wiele radości w jeździe, generalnie poza paroma niuansami można określić jako naprawdę dobre wozidło.

Ale czas Tesli chyba się powoli kończy, rozwój technologiczny już nie idzie w parze z resztą, prędkość ładowania zaczyna powoli doskwierać(szczególnie jak poznałem różnicę na architekturze 800V)
Nie jestem zadowolony z ostatnich zmian ;)

Jakby na horyzoncie pojawiła się nowa 3, w architekturze 800V z szybszym ładowaniem, większą baterią i mniejszym zużyciem to bym brał ponownie. Ale planów nie widać, ba, nawet ciężko o cokolwiek nowego teraz.

Co byście wybrali następnego, sedan dla rodziny 2+2, użytkowo reakreacyjny z nastawieniem na uniwersalność? 800V, dobrze by było żeby bateria była co najmniej 80kWh. Im szybsze ładowanie tym lepiej.


PS. czy rezygnuję z Tesli? Nah, zajebiście się nimi jeździ, ale obecnie nie widzę niczego wartego uwagi w przyszłości ze stajni Tesli.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Lubię swoją Teslę. Jest to naprawdę dobry samochód użytkowy, sprawił mi wiele radości w jeździe, generalnie poza paroma niuansami można określić jako naprawdę dobre wozidło.

Ale czas Tesli chyba się powoli kończy, rozwój technologiczny już nie idzie w parze z resztą, prędkość ładowania zaczyna powoli doskwierać(szczególnie jak poznałem różnicę na architekturze 800V)
Dla technologii potrzebujesz Cybertrucka.
Bardziej praktyczny dla Ciebie zapewne będzie 2026 Model S

Mnie się dobrze jeździ czteroletnią trójką. Myślę, że zmienię na nowszą 3(lub Y/S/X), gdy różnice będą jeszcze większe, niż obecnie - np. steer-by-wire, AI5, zawieszenie jak w Cybertrucku...
 
Last edited:

ev666

Zadomawiam się
Czy poza szybszym ladowaniem na 800v jest jakas konkretna funkcjonalnosc ktorej potrzebujesz? Czy rzeczywiscie bedziesz w stanie to rozwiazanie czesto wykorzystac w trasie?

Mam wrazenie, ze obecna sytucja na rynku EV troche przypomina rynek flagowych smartphonow z przed paru lat. Zmiany w funkcjonalnosciach dodanych do nowych modeli telefonow sa w zasadzie niewielkie (ostatni duzy upgrade to dodanie kilku aparatow z obiektywami z zoomem optycznym i modulu 5g).

Jesli jestes zadowolony z rozwiazan Tesli i nie przeszkadza Ci ostatni zly PR wokol marki to po co zmieniac?
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Trzeba czekac :)
Ja juz bylem o wlos od zamowienia nowego Y, ale im dluzej czytam i ogladam testy tym bardziej mi wychodzi ze musze czekac…
Musze wreszcie sie nim przejechac, ale brakuje mi w nim szybkiego ladowania. Ostatnio podjechal gosc ev6 na ionity, to sie slinilem jak widzialem szybkosc ladowania…
 

facet

Fachowiec
Na ładowanie nie narzekam, dla mnie podstawa to osiągi (moc) a prędkość maksymalna nie istotna bo rzadko przekraczam 140 oraz napęd na cztery koła i zasięg (realnie 500km). I w tej cenie konkurencji brak, najbliższe tym osiągom to rząd 300tyś. Z wyposażenia ma wszystko co dla mnie istotne i sporo nie istotnych jak np szklany dach. Brakuje mi lepszego haka bo ten do 1000kg i 55kg nacisku to za mało.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Co byście wybrali następnego, sedan dla rodziny 2+2, użytkowo reakreacyjny z nastawieniem na uniwersalność? 800V, dobrze by było żeby bateria była co najmniej 80kWh. Im szybsze ładowanie tym lepiej.
Zakładając , że ma być podobny budżet do obecnego auta, to z dostępnych obecnie ioniq6, a z zapowiadanych CLA.
 

xplde

Posiadacz elektryka
Top