autorus

Fachowiec
Robiłem wniosek w styczniu i teraz uzupełnienie.
Przyjmij poniższą strategię. Wypełniasz wszystkie komórki po kolei, dokładasz załączniki, jakie są wymagane, wysyłasz i czekasz na pismo o uzupełnieniu.
Nie martw się, na pewno coś znajdą. Chociażby to, że zmienili formularz i trzeba nowe rzeczy dopisać. Tak było u mnie. Już nawet nie pamiętam, gdzie i co wpisywałem. Czy pytali ile lat był złomowany pojazd, czy nie. Wypełniłem wszystkie komórki, plus załączniki i wysłałem.

Powiem tak, ostatnio wypełniałem wniosek w 2023 i przy tamtym wniosku obecny to małe piwko przed śniadaniem.

Tam musiałem projektować dochody firmy 2 lata do przodu....I 3 lata do tyłu. Że ja kogoś wtedy nie zabiłem to cud..
 

kajwis

Nowy na Forum
Dzień dobry! :)
Mam pytanie od strony księgowej (przy jednoosobowej działalności gospodarczej).
W jaki sposób należy rozliczyć fakturę za opłatę wstępną w najmie (30k netto = 36,900 brutto) w kosztach? Co w sytuacji otrzymania dofinansowania, a co w (miejmy nadzieje tylko hipotetycznym) przypadku nie otrzymania dotacji?
Dodam, że auta w firmie rozliczam w formie pół VAT (użytek prywatno-służbowy).
Pozdrowienia i z góry dzięki za pomoc!
 

umcus

Pionier e-mobilności
Normalnie rozliczasz. O co pytasz, o konta? Do 225k netto w całości, jeśli więcej, to proporcjonalnie. Dofinansowanie jest neutralne podatkowo. Jeśli go nie otrzymasz, to nie otrzymasz. Nic się nie zmienia.
 

luk49696

Posiadacz elektryka
Podobno po złomowaniu jako JDG trzeba udowodnić, że samochód był w środkach trwałych min. 3 lata. W jaki sposób to zrobić? Kto może wystawić takie zaświadczenie?
Musi być ewidencja środków trwałych. Odpowiedź z funduszu:

Wnioskodawca, który zawnioskuje o premię za zezłomowanie pojazdu musiał być ostatnim właścicielem/współwłaścicielem zezłomowanego pojazdu, nie krócej niż 3 lata. Należy również pamiętać, że zezłomowany pojazd musiał być kategorii M1 (osobowy) oraz musiał być to pojazd spalinowy. W przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG), zezłomowany pojazd musiał być wprowadzony do ewidencji środków trwałych od co najmniej 3 lat.

Należy podkreśli, że po zawarciu umowy przeprowadzona zostanie indywidualna kontrola, w trakcie której należy przedłożyć dokumenty dot. potwierdzające własność pojazdu tj. decyzja o rejestracji zezłomowanego pojazdu oraz ewidencję środków trwałych.

Reasumując premia za zezłomowanie pojazdu jest możliwa jeśli Wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem pojazdu elektrycznego oraz był od co najmniej 3 lat właścicielem/współwłaścicielem pojazdu zezłomowanego.
 

autorus

Fachowiec
Musi być ewidencja środków trwałych. Odpowiedź z funduszu:

Wnioskodawca, który zawnioskuje o premię za zezłomowanie pojazdu musiał być ostatnim właścicielem/współwłaścicielem zezłomowanego pojazdu, nie krócej niż 3 lata. Należy również pamiętać, że zezłomowany pojazd musiał być kategorii M1 (osobowy) oraz musiał być to pojazd spalinowy. W przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG), zezłomowany pojazd musiał być wprowadzony do ewidencji środków trwałych od co najmniej 3 lat.

Należy podkreśli, że po zawarciu umowy przeprowadzona zostanie indywidualna kontrola, w trakcie której należy przedłożyć dokumenty dot. potwierdzające własność pojazdu tj. decyzja o rejestracji zezłomowanego pojazdu oraz ewidencję środków trwałych.

Reasumując premia za zezłomowanie pojazdu jest możliwa jeśli Wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem pojazdu elektrycznego oraz był od co najmniej 3 lat właścicielem/współwłaścicielem pojazdu zezłomowanego.
Dzieki za szczegółowe wytłumaczenie.
 

macieeq

Zadomawiam się
Dzień dobry! :)
Mam pytanie od strony księgowej (przy jednoosobowej działalności gospodarczej).
W jaki sposób należy rozliczyć fakturę za opłatę wstępną w najmie (30k netto = 36,900 brutto) w kosztach? Co w sytuacji otrzymania dofinansowania, a co w (miejmy nadzieje tylko hipotetycznym) przypadku nie otrzymania dotacji?
Dodam, że auta w firmie rozliczam w formie pół VAT (użytek prywatno-służbowy).
Pozdrowienia i z góry dzięki za pomoc!
Dofinansowanie stanowi przychód zwolniony od podatku w związku z tym, że dotacja pochodzi ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Co do zasady, z pewnymi wyjątkami, wydatki finansowane dotacją nie stanowią kosztów uzyskania przychodu (analogicznie jak otrzymane dofinansowanie nie stanowi przychodu). W tym przypadku natomiast mamy właśnie do czynienia z wyjątkiem gdzie wydatki pokryte tą konkretną dotacją będą w całości podlegać odliczeniu pomniejszając podstawę opodatkowania.
 

autorus

Fachowiec
Musi być ewidencja środków trwałych. Odpowiedź z funduszu:

Wnioskodawca, który zawnioskuje o premię za zezłomowanie pojazdu musiał być ostatnim właścicielem/współwłaścicielem zezłomowanego pojazdu, nie krócej niż 3 lata. Należy również pamiętać, że zezłomowany pojazd musiał być kategorii M1 (osobowy) oraz musiał być to pojazd spalinowy. W przypadku, gdy Wnioskodawcą jest osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (JDG), zezłomowany pojazd musiał być wprowadzony do ewidencji środków trwałych od co najmniej 3 lat.

Należy podkreśli, że po zawarciu umowy przeprowadzona zostanie indywidualna kontrola, w trakcie której należy przedłożyć dokumenty dot. potwierdzające własność pojazdu tj. decyzja o rejestracji zezłomowanego pojazdu oraz ewidencję środków trwałych.

Reasumując premia za zezłomowanie pojazdu jest możliwa jeśli Wnioskodawca jest właścicielem/współwłaścicielem pojazdu elektrycznego oraz był od co najmniej 3 lat właścicielem/współwłaścicielem pojazdu zezłomowanego.
Kolego jak, w jaki sposób zawnioskować tą dodatkową premie tzn zlomowanie benzyniaka? Jak to zrobić? Gdzieś to trzeba zaznaczyć, czytałem, wypełniałem nic nie znalazłem. Może byłem nieuważny.
 

Mdpatryk

Nowy na Forum
Cześć, spotkała mnie bardzo miła niespodzianka. We wrześniu 2024 odebrałem samochód. Leasing Santander multirent. Wtedy też były złożone dokumenty na stare dofinansowanie. Od tego czasu była cisza, aż nagle otrzymuje fakturę korygującą oraz przelew na 27 tysięcy :) w nowym programie dostałbym jedynie 22 tys, bo VAT nie jest kosztem kwalifikowanym, a o większą kwotę i tak nie mogłem wnioskować, bo wpłata własna była 27 tys. Myślałem że już nie dostanę przelewu ze starego programu. Nowy wniosek złożyłem ok miesiąc wcześniej, jednak bez odpowiedzi, miał status- dostarczony do urzędu, wycofałem nowy wniosek. Jestem szczęśliwy, bo dodatkowe 5 tysięcy drogą nie chodzi.
 

Mdpatryk

Nowy na Forum
Kolego jak, w jaki sposób zawnioskować tą dodatkową premie tzn zlomowanie benzyniaka? Jak to zrobić? Gdzieś to trzeba zaznaczyć, czytałem, wypełniałem nic nie znalazłem. Może byłem nieuważny.
Na tej stronie link: „https://gwd.nfosigw.gov.pl/” przy wypełnianiu wniosku w zakładce „informacje o przedsięwzięciu” pkt. 16 „Ubiegam się o premię za zezłomowanie samochodu spalinowego kategorii M1, którego byłem ostatnim właścicielem/współwłaścicielem od co najmniej 3 lat (zezłomowanie od 01.02.2020 r. jednakże przed dniem złożenia wniosku o wsparcie)” trzeba zaznaczyć- wtedy pojawią się dodatkowe punkty 17-21, które trzeba wypełnić. :)
Dodatkowo w zakładce „załączniki” trzeba w podpunkcie „Decyzja o wyrejestrowaniu pojazdu, którego ostatnim właścicielem od co najmniej 3 lat był OOW, ze wskazaniem złomowania jako powodu wyrejestrowania (jeśli dotyczy)” załączyć decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu.
 
Last edited:
Top