SQ6 - już w garażu

viallos

Pionier e-mobilności
Tylko moim zdaniem te wyniki są lekko mówiąc rozczarowujące. Znalazłem screeny z jazd Y po autostradzie z 5 stycznia Warszawa Szczyrk zapakowany w 4 osoby z nartami i boxem na dachu

średnia 120km/h

20250105_171930.jpg
średnia 104km/h

20250105_150849.jpg

Bez boxa pewnie miałbym coś w okolicach 230wh/km. Coś mi się zdaje że różnica się mocno zaciera i zasięgi jakoś wcale dramatycznie nie wzrosną.

Dzisiaj będę leciał na działaczkę nad Wartę (pod Wieluniem) z Warszawy to zrobię screeny w jedną i druga stronę - tam mam jakieś 170km autostradą/Ska non stop.

Generalnie cały czas chodzi mi Macan po głowie ale moim zdaniem na tą chwilę nie reprezentuje dobrego Value for money.
Nie jestem milionerem i jakoś ciężko usprawiedliwić sobie żeby zapłacić 2x Tesla Y i jeszcze trochę w celu zaoszczędzenia 20minut w trasie 500km czy niech będzie 1h w trasie 1000km. Ale najciekawsze że prędkość poruszania się będzie taka sama, natomiast krótsze postoje okupione mimo wszystko wyższym rachunkiem na ładowarce.

Generalnie jakby do Junipera wrzucili baterię 'setkę' nawet chwilowo pozostając przy 400V to byłoby coś. A tak według mnie mamy odgrzewanego kotleta.

PS. Oczywiście wiem ze nie kupuje się Audi albo Porsche żeby oszczędzać ... i sie z tym zgadzam ... żeby nie było 😀
 
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Tak samo spalinowego Macana nie opłacało się kupować, w tej samej cenie praktycznie można było mieć 2 zupełnie przyzwoite Skody Kodiaq, które są w dodatku bardziej praktyczne. Tesla to rywal Skody, Kii czy BYD, porównania z Porsche nie mają sensu. Macan ma choćby zawieszenie pneumatyczne, którego w Y próżno szukać. Racjonalnie zakup czegoś droższego niż przyzwoite Tesla czy Skoda nie ma sensu, ale nie każdy wybór w życiu musi być pragmatyczny.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Macan ma choćby zawieszenie pneumatyczne
Według mnie nie każdy .. zresztą to jest też opinia sprzedawcy.

1743841977938.png

Jeździłem wersją 4 w konfiguracji za blisko 500k i nie miał. W Audi z pneaumatyką miałem 2 przyciski w bagażniku i mogłem go podnosić obniżać. No to mówię do sprzedawcy gdzie te guziczki .. otwiera bagażnik i nie ma ;-). Komfortu dużo wyższego niż w Tesli nie zauważyłem. Serio! Ale to moje subiektywne odczucia.
Oczywiście zgadzam się że Porsche nie kupuje się po to czy po tamto ... tylko w zasadzie po co miałbym je kupić?

Według mnie kupowało się Porsche dla osiągów dlatego porównanie ze Skodą .. no sorry ... ale tutaj to nawet osiągi są niższe niż w zwykłym YLR. Ja mam boosta ta więc to Posche w wersji 4 z dwom silnikami łykam jak chcę.
Widział ktoś plastikowe siedzenia w podstawie? Nie chcę się tutaj jakoś 'znęcać' nad Porsche ... ale serio niektóre materiały nawet w tych niższych wersjach nie powinny się zdarzyć. Moim zdaniem popłynęli jak Audi.

No i z tego co mi sprzedawca powiedział nie da się włączyć 'one pedal' .. nawet opcjonalnie .. i tu na tym polu wygrywa Audi bo tam się da a to jest olbrzymia zaleta w mieście.
I tak naprawdę poza tym wszystkim powyżej to właśnie brak 'one pedal' w opcji chyba najbardziej mnie boli w tym samochodzie.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Od Macana to bliżej do Xa niz do Y.
@viallos Masz 100kWh brutto, ponad 10% większy zasięg, Ładowanie tez trochę szybsze

przyklad trasy
 
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Według mnie nie każdy .. zresztą to jest też opinia sprzedawcy.

View attachment 26619

Jeździłem wersją 4 w konfiguracji za blisko 500k i nie miał. W Audi z pneaumatyką miałem 2 przyciski w bagażniku i mogłem go podnosić obniżać. No to mówię do sprzedawcy gdzie te guziczki .. otwiera bagażnik i nie ma ;-). Komfortu dużo wyższego niż w Tesli nie zauważyłem. Serio! Ale to moje subiektywne odczucia.
Oczywiście zgadzam się że Porsche nie kupuje się po to czy po tamto ... tylko w zasadzie po co miałbym je kupić?

Według mnie kupowało się Porsche dla osiągów dlatego porównanie ze Skodą .. no sorry ... ale tutaj to nawet osiągi są niższe niż w zwykłym YLR. Ja mam boosta ta więc to Posche w wersji 4 z dwom silnikami łykam jak chcę.
Widział ktoś plastikowe siedzenia w podstawie? Nie chcę się tutaj jakoś 'znęcać' nad Porsche ... ale serio niektóre materiały nawet w tych niższych wersjach nie powinny się zdarzyć. Moim zdaniem popłynęli jak Audi.

No i z tego co mi sprzedawca powiedział nie da się włączyć 'one pedal' .. nawet opcjonalnie .. i tu na tym polu wygrywa Audi bo tam się da a to jest olbrzymia zaleta w mieście.
I tak naprawdę poza tym wszystkim powyżej to właśnie brak 'one pedal' w opcji chyba najbardziej mnie boli w tym samochodzie.
Na początek pełna zgoda w temacie OPD, dla mnie Porsche powinno dać wybór, zawsze korzystam z tej opcji w EV6 oraz IX.
Zgoda również w temacie wykończenia: BYD Sealion (prądożerny i słaby dynamicznie) ma dla mnie środek bardziej premium niż Q6, a ,mam jeszcze A5 ICE i zawsze byłem fanem marki.
Natomiast totalnie nie zgadzam się w ocenie zawieszenia Y: jak w zeszłym roku wsiadłem z Jaguara I'Pace z pneumatyką do testowego Y od pierwszego metra czułem dużo prostsze zawieszenie Tesli: słaby komfort resorowania przede wszystkim, No tego za szybkie przełożenie układu kierowniczego do możliwości zawieszenia auta, a na a2 samochód myszkował.
Osiągi to nie wszystko: MG X Powej jest szybszy od Twoje Tesli, ale co z tego? Jeśli osiągi to dla Ciebie priorytet to polecam Ioniqa 5N: bije Y na głowę osiągami, prowadzeniem i wytrzymałością na duże obciążenia, ale ma to cenę w postaci zapotrzebowania na prąd. Tak więc w tym temacie let's agree to disagree :)
 
Dla kolegów zastanawiających się nad Macanem(Turbo).

Pierwszy screen jazda miejska plus krajówki - wg. mnie wynik rewelacja.
Drugi screen trasa 1377 km(luty temperatury od -3 do 2 C) - prędkości 135-140km/h (Polska - Włochy) - bardzo dobry wynik jak na zimowe warunki. Ciekawe jak zmieni się zużycie w obecnych warunkach.

Ostatnie zdjęcie przewidywany zasięg przy 56% - 311 km
Wrzuć to prosze tutaj, o takie dokładnie przejazdy chodzi aby porównać. Czy apka w czasie przejazdu uwzględnia też czas ładowania?
 
Dla kolegów zastanawiających się nad Macanem(Turbo).

Pierwszy screen jazda miejska plus krajówki - wg. mnie wynik rewelacja.
Drugi screen trasa 1377 km(luty temperatury od -3 do 2 C) - prędkości 135-140km/h (Polska - Włochy) - bardzo dobry wynik jak na zimowe warunki. Ciekawe jak zmieni się zużycie w obecnych warunkach.

Ostatnie zdjęcie przewidywany zasięg przy 56% - 311 km
Czy masz gdzieś godzinę wyjazdu przyjazdu? Np w historii w google maps? Sprawdziłem, że w Audi ta apka uwzględnia czas jazdy, bez ładowania - pewnie jest to samo.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Od Macana to bliżej do Xa niz do Y.
@viallos Masz 100kWh brutto, ponad 10% większy zasięg, Ładowanie tez trochę szybsze

przyklad trasy
Jakos mi ten samochód w ogóle nie leży. Generalnie za duży, ja to lubię sam podróżować 3 ale rodzinka narzeka ze im niezbyt wygodnie i wolą Y. Od X chyba wolałbym już S. Większe samochody od Y miałem .. . Q7 i się nie polubiliśmy. Wedlug mnie czy to Q7 czy X to one są sporo większe na zewnatz od np Q5 czy Y, ale w środku to już wielkiej różnicy nie ma.

Macan i mnie i żonie przypadł do gustu pod wzgledem wielkości na zewnatrz i wewnatrz .. ale juz Q6 wygląda przy nim strasznie ociężale.


Jeśli osiągi to dla Ciebie priorytet to polecam Ioniqa 5N: bije Y na głowę osiągami, prowadzeniem i wytrzymałością na duże obciążenia, ale ma to cenę w postaci zapotrzebowania na prąd.
Raczej szukamy czegos rodzinnego na trasy który pozwoli podróżować w tempie szybszym niż TM3LR.
Ale jak widzę te zużycia podawane przez kolegów to mam duże wątpliwości. Według mnie chyba jeszcze nic takiego nie ma. 😀
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Generalnie za duży, ja to lubię sam podróżować 3 ale rodzinka narzeka ze im niezbyt wygodnie i wolą Y. Od X chyba wolałbym już S.
TmS wcale nie ma więcej miejsca dla pasażerów niż Tm3
Raczej szukamy czegos rodzinnego na trasy który pozwoli podróżować w tempie szybszym niż TM3LR.
Ale jak widzę te zużycia podawane przez kolegów to mam duże wątpliwości. Według mnie chyba jeszcze nic takiego nie ma. 😀
Jest jest. Taycan to już zupełnie inna półka cenowa, ale może A6?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jest jest. Taycan to już zupełnie inna półka cenowa, ale może A6?
Jakoś Taycana nie brałem pod uwagę ... mój 15 letni syn ma 190cm i musi podróżować na tylnej kanapie bo żona też wysoka :). Jak 3 lata temu bralismy TM3 to mial 1.65m 🤣.
Widzę oferty z 2024 ktore sa w zasięgu, jak to sie sprawuje?
Co do A6 to oglądałem troche na YT a nawet spotkalem DG w Tesli i nie był zachwycony obsługą i ilością błędów w sofcie. Zreszta widać co piszą koledzy o Q6.
Dobra nie zaśmiecam wątku ... to ma być o Q6 a nie o tym co ja potrzebuję.
 
Top