Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Autopilot, czyli HDA Instera. Wyprzedzany tir na prawym pasie plus duże echo betonowego wiaduktu w odległości do około 100-150 metrów, plus droga biegnąca w dół pod wiaduktem, następnie w lewo i do góry za wiaduktem, to niemal gwarancja, że HDA się zlęknie.

Tir - wiadukt - Inster.jpg

Na zdjęciu poniżej wiadukt jest za daleko, no i droga biegnie prosto, więc nic się nie stało. Ale gdyby był 150 metrów bliżej a droga biegła w dołku po łuku, jest spora szansa, że HDA by się wystraszył i zaczął hamować. Phantom braking.

Identyczne zachowanie widuję w Volvo. W najnowszych Hyundaiach i Kiach już nie. Nie jest to tak dziwaczne, jak w Teslach, gdy one waliły po hamulcach na prostej drodze, jednak trzeba pilnować.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

kantosPL

Zadomawiam się
Autopilot, czyli HDA Instera. Wyprzedzany tir na prawym pasie plus duże echo betonowego wiaduktu w odległości do około 100-150 metrów, plus droga biegnąca w dół pod wiaduktem, następnie w lewo i do góry za wiaduktem, to niemal gwarancja, że HDA się zlęknie.

View attachment 26716

Na zdjęciu poniżej wiadukt jest za daleko, no i droga biegnie prosto, więc nic się nie stało. Ale gdyby był 150 metrów bliżej a droga biegła w dołku po łuku, jest spora szansa, że HDA by się wystraszył i zaczął hamować. Phantom braking.

Identyczne zachowanie widuję w Volvo. W najnowszych Hyundaiach i Kiach już nie. Nie jest to tak dziwaczne, jak w Teslach, gdy one waliły po hamulcach na prostej drodze, jednak trzeba pilnować.
Ten sam problem występuje między innymi w Ioniqu 5 po liftingu, ale też zapewne w innych autach koncernu HYU/KIA.
Nagrał to Blorn na filmie z 1000km I5 FL ( jeśli nie wskoczył znacznik to 4:05 )
 

sytomek

Zadomawiam się
Identyczne zachowanie widuję w Volvo. W najnowszych Hyundaiach i Kiach już nie. Nie jest to tak dziwaczne, jak w Teslach, gdy one waliły po hamulcach na prostej drodze, jednak trzeba pilnować.
Kia e-soul również potrafiła "bać się" wyprzedzanych aut i zwalniać na "autopilocie". Trzeba było ze znacznym wyprzedzeniem zmieniać pas na autostradzie. W EV 6 tego nie zauważam.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ładowarki 350 kW to ładowarki potrafiące podawać napięcie od 200 do około 1 000 V, więc obsłużą praktycznie każdy samochód.

Czas sprawdzę.

Przy 120 jest już głośno, ale jedzie się bez stresu, że samochód skacze jak piłka i w końcu odleci. Chyba pierwszy raz jadę tak małym autem z tak dużą powierzchnią boczną, które nie boi się drogi ekspresowej. We wszystkich traciłem pewność w okolicy 120 km/h właśnie.
Nie jechal redaktor smartem 451 - 200km/h ?
Wrazenia sa nie do opisania 😈😁
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Nie jechal redaktor smartem 451 - 200km/h ?
Wrazenia sa nie do opisania 😈😁

Nie, ja raczej prawilnie jeżdżę... :)

Ta przestrzeń w Insterze jest do kitu. Jest tam lusterko, kamera, chyba coś jeszcze. No i producent wymyślił sobie, że zastosuje dużą czarną plamę, żeby w tym miejscu nie było pstrokato, nie przezierały przewody.

Hyundai Inster lusterko.jpg

W efekcie ta duża czarna plama idealnie wprost zasłania sygnalizatory. Tak, tam jest sygnalizator. Tak, kierowca go nie widzi. Tak, trzeba się mocno przechylić albo patrzeć na inny zsynchronizowany sygnalizator, żeby zobaczyć zmieniające się światło.

W Mercedesach kamera pokazuje sygnalizatory na ekranie. Niestety, podejrzewam, że firma ma na to jakiś patent, bo nikt inny nie stosuje podobnego rozwiązania. Tesla ma wizualizacje...

Tak czy siak: gorzej jest tylko w VW ID. Buzzie, gdy sygnalizatory są wysoko nad ulicą a my stoimy blisko nich :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Jeśli chodzi o to, czy Hyundai Inster ma bezprzewodowe Apple CarPlay, to samochód mówi, że nie ma takiej opcji. Każe się podłączać przewodem:

Inster Apple CarPlay.jpg
 

vwir

Pionier e-mobilności
no nie wiem - ostatnio jak czekalem na parkingu na corke klikalem off to byly dzienne wlaczone i ta listtwa w poprzek
Aż poszedłem do garażu i się upewniłem - na off są off. Tak jest u mnie. Żeby było tak jak opisujesz to muszę włączyć postojówki (na prawo od auto) a gdy dam off (na lewo od auto) to wszystko jest off. Jestem cichociemny.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Akurat odwiedziłem salon Hyundaia, żeby zmienić olej, to sobie obejrzałem Instera. Śmieszny kwadratowy maluch. Choć konfigurację do samochodu postawionego w salonie wybrali kiepską - biały kolor, kołpaki z daleka "pachnące" tandetnym plastikiem. Widziałem na zdjęciach w innych kolorach i samo to dodaje +50% lepszego odbioru auta - tutaj to wyglądało, jakby specjalnie chcieli pokazać samochód od najgorszej strony. Nie mam pojęcia ile kosztuje, bo cenników brak, a handlowcy dopiero od 9 są. Plastik wszędzie, no ale to nie jest segment "premium". Trochę musiałem poustawiać siedzenie, żeby mi kolana nie wchodziły w manetki przy kierownicy. Co ciekawe, wtedy siedzenie kierowcy jest bardzo cofnięte względem słupka B, co powoduje, że wsiadając i wysiadając zahacza się o niego. Z jednej strony w środku mało miejsca, ale nad głową kilometry. Z tyłu mi się siedziało po japońsku (jako-tako), choć miejsca na kolana było ok, to wysoko podniesione uda powodują, że dalej niż paredziesiąt kilometrów byłoby niezbyt komfortowo. Bagażnik zaskakująco spory, choć również ze sporym progiem. Ta czarna plama w miejscu lusterka wstecznego faktycznie może być upierdliwa na światłach. Nie wiem jak to jeździ (bo handlowcy przychodzą o 9 ;) ), ale jako maluch do miasta to musi być genialne rozwiązanie. Sam bym tego nie kupił, bo dla mnie 1) za małe 2) niezbyt bezpiecznie się czuję w tak małych samochodach.
20250408_083313.jpg20250408_083327.jpg20250408_083342.jpg20250408_084050.jpg20250408_083437.jpg20250408_083506.jpg20250408_083526.jpg
 

Thekonik

Zadomawiam się
Tyle że ta biała wersja wygląda trochę jak wersja wyposażenia pure. Ta za 99k. A przyznac trzeba, że ta wersja jest po prostu nie opłacalna względem tego co oferuje chociażby "modern". Inaczej, bez przesuwnych tylnych kanap ten samochód traci bardzo dużo.
 
Top