EVSE marzeń:)

Famkot

Zadomawiam się
Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?
u niektórych producentów kabla type2 nie ma w zestawie.
u większości producentów EVSE jest jednofazowe 10A amperowe.
kabel type2 to w sumie tylko przedłużacz od słupka do auta a EVSE to troche elektroniki.
jak coś jest do wszystkiego to przeważnie jest droższe niż dwa osobne kable a nie wszyscy potrzebują wszystkiego
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?
Gniazdo Type2 powodowało by że z takiego EVSE robiła by się mega cegła, do tego nie leżało by sobie spokojnie na podłodze, bo kable T2-T2 mają zwykle wtyczki pod kątem.
Ja mam EVSE w garaży praktycznie na stałe i do tego wożę kabel T2-T2, jakbym miał nawet ten raz w tygodniu iść do auta rozpakowywać kabel, podłączać go do EVSE i później znowu go pakować, to bym pewnie dokupił drugi kabel T2-T2 by tego nie robić.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?

Są wallboxy, które mają gniazdo type2 zamiast kabla z wtyczką. Nie cieszą się zbytnim powodzeniem. Dokładnie z powodu, który opisał Kuba K.

Z czystej ciekawości - po co wozisz EVSE w bagażniku? Użyłeś kiedykolwiek poza domem? Nie piszę o większych wyjazdach w dalszą trasę, gdzie EVSE bierze się 'na wszelki wypadek', albo żeby ładować się na miejscu w domku wakacyjnym.
 

elveh

Posiadacz elektryka
Zastanawiam się o jakiego EVSE Ci chodzi? Czy chodzi Ci o EVSE w trybie 2, czyli kabel z modułem ICCB? Jeśli tak to być może faktycznie tak jest. Nawet się zastanawiam czy to byłoby zgodne ze standardem....

Jeśli jednak mówisz o EVSE w trybie 3, czyli tzw. wallboxie, to jest cała masa urządzeń na rynku z gniazdami Typu 2 - zatem bez problemu taką znajdziesz.

1638320946045.png

Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ostatnio zastanawiałem się dlaczego nie ma EVSE które miałoby gniazdo Type2 - przecież kabel Type2 i tak wiekszość kierowców wozi w samochodzie.
EVSE ze zintegrowanym kablem to tylko zajmowanie miejsca w bagażniku. Czy są jakieś powody dlaczego nikt tego nie robi?
A może być z 'odwrotnej' strony..? Juice Booster ma wtyczkę, która zamienia evse w kabel typ2
04_EL-JB2M3E2_Typ2.jpg

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
A może być z 'odwrotnej' strony..? Juice Booster ma wtyczkę, która zamienia evse w kabel typ2
Nie bardzo może.
Zostawiłbyś tak drogie urządzenie wiszące (niepotrzebnie zresztą) na ogólnodostępnym słupku?
 
Top