Tesla Y Juniper - alternatywa Polestar 4

nabrU

Moderator
Nie jeździłem (bo się na jazdę próbną nie załapałem) ale trochę fotek P4 wstawiłem tutaj
 

refi1234

Posiadacz elektryka
1.jpeg
 

Attachments

  • 2.jpeg
    2.jpeg
    396,5 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    314,4 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • 4.jpeg
    4.jpeg
    86,8 KB · Liczba wyświetleń: 10
  • 5.jpeg
    5.jpeg
    214,6 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 6.jpeg
    6.jpeg
    190,8 KB · Liczba wyświetleń: 9

refi1234

Posiadacz elektryka
Z tą stabilnością to chyba średnio trafiłeś w tym wypadku. Całkiem niedawno były artykuły, że Polestar bardzo cienko przędzie. O ile coś się nie poprawiło ostatnio, to jak dla mnie za duże ryzyko. Szkoda, bo Polestar 4 również bardzo mnie interesował. Teraz czekam na testy i dostępność Zeekr 7x, zapowiada się ciekawie, zobaczymy co wyjdzie w praniu.

Hmm, ale to koncern Geely czyli marki takie jak LYNK & CO, Zeekr, Volvo Cars, Polestar, Lotus, Smart i inne mniej znane, ze sprzedażą w samym tylko 07/2024 na poziomie ok 250 000 pojazdów i wzroscie o 10% r/r.

Na rynku juz od 11/2023 więc po chorobach wieku dzieciecego, dodatkowo to krewniak Zeekr-a (platforma SEA i ta sama fabryka), ale bardziej sportowy i dynamiczny oraz nie tak miękki w zawieszeniu, dodatkowo kompatybilny z Tesla SC.

Może i rozliczają brandy oddzielnie ale patrząc co planuja z Polestar 5 i 6 to inwestycje te w przyszłość i w całą linię są ogromne i z pewnościa długoterminowe.
 

Attachments

  • PS5.jpg
    PS5.jpg
    42,3 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • PS6.jpeg
    PS6.jpeg
    68,5 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • serwis.jpeg
    serwis.jpeg
    216,6 KB · Liczba wyświetleń: 11
Last edited:

Patrizio17

Fachowiec
Nie zmieniam na razie ev6, ale ostatnio czysto hipotetycznie typowałem następców i na szczycie listy były właśnie Polestar 4 oraz Xiaomi. W szwedzko-chińskim aucie podoba mi się, że podobnie jak moja Kia jest w połowie drogi między hatchback/kombi, a suv-em. Generalnie jeśli ma być rozsądnie kosztowo i praktycznie to Tesla, a jeśli jesteś w stanie zaakceptować wyższą cenę i niższą praktyczność dostając w zamian IMO nieporównywalnie ciekawsze i ładniejsze auto to Polestar. Ja bym chyba poczekał na 800v, Zeekr już ma, więc to kwestia czasu. Z innych aut na mojej liście znalazły się Zeekr 001, Zeekr 7x oraz Xpeng G9. Neue Klasse BMW też się dobrze zapowiada.
 

Daro76

Fachowiec
Ładny, nie brałem wcześniej pod uwagę... Tylko czy jest szansa aby to ktoś w PL normalnie sprzedawał? Z obsługą, serwisem itd.
Moje typy jako alternatywy dla Y to na razie:
- Sealion 7 (jak poprawią soft i spuszczą trochę z ceny).
- Xpeng G06 (ale dopiero wersja po lifcie) lub G09 (
- Polestar 4 - dołaczył jako trzeci

ps. Ostatnio zacząłem coraz bardziej traktować BYD jako firmę "normalną" nie jako "chińczyka". Widać że ich strategia mocnej reklamy, budowania sieci dealerskiej (niedługo powstanie salon 15km ode mnie więc kusi bliskość serwisu) zaczyna na mnie działać ;) Jak wprowadzą jakąś super hybrydę plug-in to być może się skuszę. Te ich hybrydy z realnym zasięgiem ponad 100km to już jazda elektrykiem w większości przypadków z wszystkimi ich zaletami (przyspieszenie, ładowanie w domu) a tylko w trasach silnik (czyli odpada największa wada - strata czasu na ładowanie...)
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Ładny, nie brałem wcześniej pod uwagę... Tylko czy jest szansa aby to ktoś w PL normalnie sprzedawał? Z obsługą, serwisem itd.
Moje typy jako alternatywy dla Y to na razie:
- Sealion 7 (jak poprawią soft i spuszczą trochę z ceny).
- Xpeng G06 (ale dopiero wersja po lifcie) lub G09 (
- Polestar 4 - dołaczył jako trzeci

ps. Ostatnio zacząłem coraz bardziej traktować BYD jako firmę "normalną" nie jako "chińczyka". Widać że ich strategia mocnej reklamy, budowania sieci dealerskiej (niedługo powstanie salon 15km ode mnie więc kusi bliskość serwisu) zaczyna na mnie działać ;) Jak wprowadzą jakąś super hybrydę plug-in to być może się skuszę. Te ich hybrydy z realnym zasięgiem ponad 100km to już jazda elektrykiem w większości przypadków z wszystkimi ich zaletami (przyspieszenie, ładowanie w domu) a tylko w trasach silnik (czyli odpada największa wada - strata czasu na ładowanie...)

Na dziś salon Berlin, mozesz nawet umówić sie na 1.5 godz. jazde próbną.
P.S. Jak Tesla jeszcze nieco ponad 2 lata temu

SalonBerlin.jpeg
 
Top