kborzy

Zadomawiam się
Dzień dobry,

Pierwszy raz będę brał taki leasing i ciężko mi określić czy oferta jest opłacalna.
Mam propozycję wynajmu nowego pojazdu w w wysokości 1300 brutto z assistance (i samochodem zastępczym) i serwisem , bez wkładu własnego na okres 2 lat. Do tych opłat dojdzie jeszcze ubezpieczenie.
Warunek taki, że na pojazd będzie brana dotacja ale to firma leasingowa bierze te dotację. Wartość ofertowa auta 130 tys. zł brutto. Auto chcę oddać na koniec umowy.

Specjalnie nie podaje marki auta czy firmy leasingowej , bo nie jest to aż takie konieczne.
Patrząc na parametry takie jak cena auta a cena czynszu miesięcznego jak ocenianie czy to dobry stosunek ?

Czy możecie się podzielić swoimi doświadczeniami, jaki poziom raty bruttop przy danej cenie auta udało się wam osiągnąć w wynajmie długoterminowym?
 

Gingol

Fachowiec
Wpłata 35 netto z dotacji -> na produkowali teraz też wersji bieda you to się nazywa, te mi proponowano przy tej samej dotacji za 10zl plus gap. Ale ja jedna automatyczną klimę uznaje za minimum w wyposażeniu :p
Czyli licząc to krok po kroku:
  • 35k netto wpłaty własnej, z własnej kieszeni + vat, czyli 43050 wykładasz z własnej kieszeni;
  • czekasz na zwrot dotacji, pozostaje Twój wkład 8050 brutto;
  • umowa na 24 miesiące, przebieg, limit - 25k rok?;
  • ubezpieczenie?
Liczyłeś, punkt po punkcie jak to wychodzi ostatecznie po uwzględnieniu wszystkich kosztów, etc.?
Taka kalkulacja byłaby przydatna dla potomnych! ;)
 

tlisek

Tomek
Czyli licząc to krok po kroku:
  • 35k netto wpłaty własnej, z własnej kieszeni + vat, czyli 43050 wykładasz z własnej kieszeni;
  • czekasz na zwrot dotacji, pozostaje Twój wkład 8050 brutto;
  • umowa na 24 miesiące, przebieg, limit - 25k rok?;
  • ubezpieczenie?
Liczyłeś, punkt po punkcie jak to wychodzi ostatecznie po uwzględnieniu wszystkich kosztów, etc.?
Taka kalkulacja byłaby przydatna dla potomnych! ;)

Jakby ktoś był ciekawy, mam kalkulacje najmu długoterminowego dla tego samego auta na 24, 36 i 48msc.
Dodatkowo liczyłem dwie opcje, żeby jeździć w sumie 4 lata:
1) Auto na 24msc z dotacją (niska rata), później drugie takie samo bez dotacji
2) Auto na 48msc z dotacją

Opcja 2 wychodzi taniej, mimo sporo wyższej raty.

Plan jest, żeby na wpłatę własną wziąć zwykły kredyt, wakacje kredytowe na 3msc, żeby jak najmniej odsetek spłacić i później wcześniejsza spłata jak tylko przyjdzie dotacja
 

Gingol

Fachowiec
Jakby ktoś był ciekawy, mam kalkulacje najmu długoterminowego dla tego samego auta na 24, 36 i 48msc.
Dodatkowo liczyłem dwie opcje, żeby jeździć w sumie 4 lata:
1) Auto na 24msc z dotacją (niska rata), później drugie takie samo bez dotacji
2) Auto na 48msc z dotacją

Opcja 2 wychodzi taniej, mimo sporo wyższej raty.

Plan jest, żeby na wpłatę własną wziąć zwykły kredyt, wakacje kredytowe na 3msc, żeby jak najmniej odsetek spłacić i później wcześniejsza spłata jak tylko przyjdzie dotacja
Podzielisz się takimi kalkulacjami? Patent z odroczonym kredytem bardzo przemyślany! Oby tylko w okresie tych wakacji kredytowych dotacja została już finalnie przelana na Twoje konto.
 

tlisek

Tomek
Podzielisz się takimi kalkulacjami? Patent z odroczonym kredytem bardzo przemyślany! Oby tylko w okresie tych wakacji kredytowych dotacja została już finalnie przelana na Twoje konto.

Raczej nie wyrobią się w 3 miesiące, ale to i tak o tyle mnie odsetek do spłaty ;)

Oferty tutaj (tam jeszcze było błędnie przyjęte 35k brutto zamiast netto) - przy 35k netto już chyba było poniżej 1k rata na 24msc:

Ostatecznie wyszło mi tak (najem Skoda all inclusive, 48msc, limit 10kkm/rok, serwis / przeglądy / ubezpieczenie w cenie)
Auto katalogowo 180 200zł, po rabacie 167 000 + 3000 za opony zimowe
Wpłata własna:
43 080,00 zł brutto / 35 024,39 zł netto (25,34%)
Rata 1 693,20 zł brutto
 

Elon

Zadomawiam się
Przy takiej racie to żaden interes, znajdziesz spalinowy model w takiej cenie i taniej o dotację w pierwszej wpłacie.

To się opłaca tylko na 2 lata, potem lepiej szukać czegoś nowego bo przy 4 latach sam zaczynasz urealniać gigantyczną utratę wartości tych modeli po 2 latach.

Ładnie producenci kroją na wpłatach przy dotacjach. Przed ogłoszeniem programu normalnie były hyundaie 77kWh za 390 netto i to przy małej wpłacie 22k netto (dużo mniej vatu dokładasz sam).
Teraz za byle skodę z małą baterią wpłata 43k brutto, śmieszne.
 

tlisek

Tomek
Przy takiej racie to żaden interes, znajdziesz spalinowy model w takiej cenie i taniej o dotację w pierwszej wpłacie.

To się opłaca tylko na 2 lata, potem lepiej szukać czegoś nowego bo przy 4 latach sam zaczynasz urealniać gigantyczną utratę wartości tych modeli po 2 latach.

Ładnie producenci kroją na wpłatach przy dotacjach. Przed ogłoszeniem programu normalnie były hyundaie 77kWh za 390 netto i to przy małej wpłacie 22k netto (dużo mniej vatu dokładasz sam).
Teraz za byle skodę z małą baterią wpłata 43k brutto, śmieszne.

A dlaczego miałbym szukać spalinowego? Fakt bycia elektrykiem to dla mnie plus, więc mogę za to nawet dopłacić.

Dla porównania: Karoq z silnikiem 1.5, automat, wersja Selection katalogowo 137k (czyli drożej niż Elroq z dotacją).

Żeby było tak samo, zróbmy wpłatę własną 7000 (czyli trochę mniej niż dokładam z kieszeni do wpłaty przy elektryku).
Na 24msc 2 069 zł brutto
Na 48msc 2 205 zł brutto

Edit: no i przecież policzyłem: 2 lata z dotacją, i później następne auto już bez dotacji wychodzi sumarycznie drożej niż 4 lata z dotacją.
 

stanwisniew

Zadomawiam się
Czyli licząc to krok po kroku:
  • 35k netto wpłaty własnej, z własnej kieszeni + vat, czyli 43050 wykładasz z własnej kieszeni;
  • czekasz na zwrot dotacji, pozostaje Twój wkład 8050 brutto;
  • umowa na 24 miesiące, przebieg, limit - 25k rok?;
  • ubezpieczenie?
Liczyłeś, punkt po punkcie jak to wychodzi ostatecznie po uwzględnieniu wszystkich kosztów, etc.?
Taka kalkulacja byłaby przydatna dla potomnych! ;)

Liczyłem z tym że OC AC w citroenie jest na pierwszy rok złotówke. Nie wiem ile wyjdzie oc ac na drugi rok - może sie uda u dealera za 1% ;) ale zakłądając bardziej realne 3k to wyjdzie 17242 złote za dwa lata z wszystkim już czyli jakies 718zł miesięcznie.

Dużo mało - jak kto patrzy ;) dla mnie całkkiem, za dwa lata nie wiadomo i tak jaka będzie wartość tego auta, oni sobie cos tam wpisuja w do kalkulacji ale kto wie czy dwa la ta takie same nie beda stały na placu za 50k? Szczególnie że bedzie tego masa podejrzewam po tytch dwóch latach po takich wynajmach.

Ja juz mam dosć latanie po mechanikach mimo że auto młode - np w tamtym roku wywaliłem 6000 na serwis - olej w skrzyniy, napinacz + koło pasowe + wszystkie po duszki silnika .

Wole stałe koszty i spokój. ale kazdy ma inne spojrzenie.


Tak btw jak ktos ma JDG to polecam sie popytac w omdzie - bo można dużo taniej niż skoda a wcale E5 nie jest gorsze ot Elroqa.
 
Last edited:
Top