Skoda Elroq

Ev3

Pionier e-mobilności
Tesla to nie moje klimaty. Miałem już zamawiać ev3 ale auto ma jedną sporą wadę, więc Skoda to według mnie dobry wybór
Potrzebujesz małego auta?
Ev6 czy Ioniq5 przy podobnych cenach jednak oferują więcej.
Zwłaszcza jak policzysz wyposażenie w Skodzie...
 

tomaszs131

Erloq 85/ pakiet plus, transport/ hak holowniczy
Potrzebujesz małego auta?
Ev6 czy Ioniq5 przy podobnych cenach jednak oferują więcej.
Zwłaszcza jak policzysz wyposażenie w Skodzie...
Przerabiałem te auta. Problem z ICCU mnie od nich odstraszył. Jeden z youtuberów w przeciągu 5 miesięcy miał dwa razy ten moduł wymieniany na gwarancji. Ludzie czekają na tą część miesiącami. Po za tym nie odpowiada mi ich nadwozie.
 

boa

Pionier e-mobilności
Przerabiałem te auta. Problem z ICCU mnie od nich odstraszył. Jeden z youtuberów w przeciągu 5 miesięcy miał dwa razy ten moduł wymieniany na gwarancji. Ludzie czekają na tą część miesiącami. Po za tym nie odpowiada mi ich nadwozie.
Jeśli pasuje Ci Skoda to super, świat jest na tyle kolorowy, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie i cieszyć się z wyboru (swojego)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Przerabiałem te auta. Problem z ICCU mnie od nich odstraszył. Jeden z youtuberów w przeciągu 5 miesięcy miał dwa razy ten moduł wymieniany na gwarancji.
W ev6 faktycznie słyszy się często.
W Ioniqu jakby rzadziej - czy po prostu mniej ich jeździ?
Po za tym nie odpowiada mi ich nadwozie.
W jakim sensie?
 
Last edited:

nocomment

Zadomawiam się
Ktoś mi przypomniał o tym video na FB: Porównanie ładowania starego i nowego Enyaqa 85 - stara wersja ma peak 175kW, nowa 135kW, więc to pewnie dokładnie te same baterie co w Elroq. TLDR: krzywa na "nowej" baterii 135kW jest dłużej płaska i czas ładowania wychodzi taki sam:

odnosząc się do tego wideo i momentów 15:00 i 18:00

175 wygląda na szybciej się ładujące jak puste, wolniej od mniej więcej 40% i dość szybko spada. dołek po 40% jest zapewne do wygładzenia softem, starsze Enyaq (i ID3, generalnie MEBy) nie miały problemu

135 jest bardziej liniowe, ale generalnie zachowuje się nieco dziwnie, nawet mimo "dziwnej ładowarki" (lekki wzrost w środku ładowania?)

nieładnie, że 175 tak gotuje baterię, ciekawe jak będzie się zachowywał RS, który ma mieć zdaje się 185/26 min...

ale do sedna: a ma ktoś pomysł, a najlepiej pomiary, jak się zachowa bateria z MEBa w zakresie ładowania 50->80%? przy 50% jest szansa na start od 175kW, bo bateria jeszcze się nie podgrzała? albo 80%->100%, tutaj chyba jednak lepiej zachowa się ta 135, przynajmniej wnioskując po końcówce krzywej
 

Jajcek

Zadomawiam się
odnosząc się do tego wideo i momentów 15:00 i 18:00

175 wygląda na szybciej się ładujące jak puste, wolniej od mniej więcej 40% i dość szybko spada. dołek po 40% jest zapewne do wygładzenia softem, starsze Enyaq (i ID3, generalnie MEBy) nie miały problemu

135 jest bardziej liniowe, ale generalnie zachowuje się nieco dziwnie, nawet mimo "dziwnej ładowarki" (lekki wzrost w środku ładowania?)

nieładnie, że 175 tak gotuje baterię, ciekawe jak będzie się zachowywał RS, który ma mieć zdaje się 185/26 min...

ale do sedna: a ma ktoś pomysł, a najlepiej pomiary, jak się zachowa bateria z MEBa w zakresie ładowania 50->80%? przy 50% jest szansa na start od 175kW, bo bateria jeszcze się nie podgrzała? albo 80%->100%, tutaj chyba jednak lepiej zachowa się ta 135, przynajmniej wnioskując po końcówce krzywej
A to nie jest tak że moc ładowania zależy od temperatury baterii? Wraz ze wzrostem temperatury baterii poprzez jej ładowanie mocą 175kW spada sprawność ładowania lub BMS baterii ogranicza prąd ładowania? Czyli zarówno jak mamy 30% podładujemy 3-5 minut z mocą ~175kW jak i gdy mamy 60% i też wtedy przez te 3-5 minut ładujemy z mocą ~175kW. Gdy będziemy ładować dłużej to wtedy moc ładowania spada bo bateria się grzeje.
 
Top