Ten rok 2025 będzie należał do chińskich producentów

Bronek

Pionier e-mobilności
A tymczasem w kwietniu Tesla znacząco przegrywa m.in. z BYD i to nie tylko w Chinach ale także teraz w Niemczech, co było to przewidzenia bo te osoby które już miły Tesle wiedzą że to średniak nie mający obecnie nic innowacyjnego co by przyciągało nowych lub obecnych właścicieli tych aut.
Konkurencja poszła w przód, a najpopularniejszy EV w ubiegłym roku jest w głębokim odwrocie, dzięki m.in. chińskim markom.
Tak więc w Niemczech w samym kwietniu Tesla sprzedała tylko 855 sztuk (-45% r/r) a np. BYD 1566 sztuk (+755% r/r), a to nie koniec nowe modele chińskie zaczynają rozpychać się na rynku Xpeng 207 sztuk, Leapmotor 314 sztuk.
Bardzo prawdopodobne że nowym liderem aut elektrycznych w tym roku będzie jeden z aut chińskich producentów i pewnie w latach następnych, bo to są już naprawdę dojrzałe konstrukcje.
W Szwecji leją na nią ciepłym ...za Związki Zawodowe, poparcie utra prawicy itp ..
Musk jak wielu z pogranicza szaleństwa i geniuszu , przegiął pałę i zaoral Teslę .
Jak nie wypuszczą czegoś dla ludu w ciągu roku, dwoch to usunął się w cień a potem w niebyt .Wykupi ich ktoś ? Szkoda.
 

boa

Pionier e-mobilności
W Szwecji leją na nią ciepłym ...za Związki Zawodowe, poparcie utra prawicy itp ..
Musk jak wielu z pogranicza szaleństwa i geniuszu , przegiął pałę i zaoral Teslę .
Jak nie wypuszczą czegoś dla ludu w ciągu roku, dwoch to usunął się w cień a potem w niebyt .Wykupi ich ktoś ? Szkoda.
Ciekawe, czy analizowali opcję licencjonowania swojej platformy 3/Y dla innych producentów, żeby obsikać jak największy teren. Schemat jak Ford / VW. Teoretycznie powinno to być sexy biznesowo dla tak zamortyzowanej technologii, a wielu producentów mocno by się ucieszyło, mając na tacy takie klocki do wykorzystania. Jak sądzicie?
 

mecekbomba

Fachowiec
Kompletnie nic nie pisalem o VW i jego OTA czy czymś innym co ta marka ma , tylko spytalem czy warto coś z tej marki .To Twoje postrzeganie z racji wyboru jest takie że masz ten ból wywolany przez poza motoryzacyjne czynniki. .Wybierasz jak wielu po cenach i finansowaniu . A nie o tym tylko dyskutujemy .
Po prostu kupujesz to na co możesz sobie pozwolić i to jest OK .
Kompletnie nie radzisz sobie z czytaniem ze zrozumieniem. Aspekt finansowy jest jednym z powodów wyboru takiego czy innego pojazdu. Ale nie jedynym. Porównałem VW z Teslą, Tesla była gorsza pod każdym względem (poza przyśpieszeniem do setki, aspekt pomijalny) i pomimo tego że była gorsza pod każdym względem finansowo wychodziła gorzej. Dla mnie Tesla to samochód jak każdy inny, nie czuję potrzeby aby dopłacać tylko po to by mieć znaczek Tesli. Mogłem sobie pozwolić na Teslę tylko nie widziałem powodu by kupować samochód który będzie mnie denerwował fatalną obsługą, brakiem czujników parkowania, kiepskim czujnikiem deszczu którego pracę skorygować można klikając opcję na ekranie. id7 ma przewagę nad T3 pod każdym względem poza osiągami, nad S/X już nie ale trudno oczekiwać od samochodu dwa razy tańszego aby był lepszy. A co jest lepsze od Tesli X? Nie wiem. Suvy, zwłaszcza elektryczne, uważam za absurd. Przy twoim podejściu powinieneś sprowadzić sobie Cybertrucka. To idealny samochód gdy chce się wydać bezsensownie pieniądze byle tylko zwrócić na siebie uwagę.
 

mecekbomba

Fachowiec
Tak więc w Niemczech w samym kwietniu Tesla sprzedała tylko 855 sztuk (-45% r/r) a np. BYD 1566 sztuk (+755% r/r), a to nie koniec nowe modele chińskie zaczynają rozpychać się na rynku Xpeng 207 sztuk, Leapmotor 314 sztuk.
Bardzo prawdopodobne że nowym liderem aut elektrycznych w tym roku będzie jeden z aut chińskich producentów i pewnie w latach następnych, bo to są już naprawdę dojrzałe konstrukcje.
Ale zaraz. Porównujesz sprzedaż elektrycznych Tesli ze sprzedażą BYD we wszystkich wersjach napędowych??? No chyba jest oczywistym że BYD będzie miał lepszy wynik. Poza tym Niemcy to nie jest kolebka Tesli żeby byli przywiązani do tej marki.

Jak widzę po statystykach to akurat w Niemczech chińskie elektryki cieszą się zerową popularnością. Poza ex30 nie sprzedaje się nic.
1746550390077.png
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy analizowali opcję licencjonowania swojej platformy 3/Y dla innych producentów, żeby obsikać jak największy teren. Schemat jak Ford / VW. Teoretycznie powinno to być sexy biznesowo dla tak zamortyzowanej technologii, a wielu producentów mocno by się ucieszyło, mając na tacy takie klocki do wykorzystania. Jak sądzicie?

Ciekawy pomysł, ale mam wątpliwości, czy to ma sens

Tesla ma pod softwareową kontrolą prawie wszystkie komponenty swoich samochodów - od oczywistych map po pasy bezpieczeństwa, BMS, światła, siłowniki bagażnika, czujniki ciśnienia w oponach. Wszystko współdziała ze wszystkim i jest objęte aktualizacjami i autodiagnostyką. Do tego niektóre komponenty pełnią wiele różnych funkcji.

Podział tego ekosystemu spowoduje znaczną utratę dotychczasowych optymalizacji. Na przykład kontrola temperatury baterii jest nierozłącznie zintegrowana z klimatyzacją kabiny i chłodzeniem silnika. Da się je rozdzielić, ale nie ma szans żeby to pozostało efektywne/opłacalne. No chyba, że zmiany będą polegać na lekkiej zmianie stylistyki i doklejeniu znaczka Izera ;)

Można przenieść niektóre rozwiązania - np. FSD wymaga komputera, określonej konfiguracji kamer i spięcia ze sterowaniem. Taki deal był zaproponowany przez Muska

Osobiście wątpię w licencjonowanie platformy, a przynajmniej nie w jej tradycyjnym znaczeniu (deskorolka ev)

BTW Patenty Tesli wciąż są bezpłatnie dostępne dla konkurencji
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Ale zaraz. Porównujesz sprzedaż elektrycznych Tesli ze sprzedażą BYD we wszystkich wersjach napędowych??? No chyba jest oczywistym że BYD będzie miał lepszy wynik. Poza tym Niemcy to nie jest kolebka Tesli żeby byli przywiązani do tej marki.

Jak widzę po statystykach to akurat w Niemczech chińskie elektryki cieszą się zerową popularnością. Poza ex30 nie sprzedaje się nic.
Ja pisałem o sprzedaży w kwietniu w Niemczech, a tabela dotyczy I kwartału w Europie - zupełnie nie trafione porównanie ;)

Ponadto aut czysto spalinowych BYD nie oferuje.
 

mecekbomba

Fachowiec
Ja pisałem o sprzedaży w kwietniu w Niemczech, a tabela dotyczy I kwartału w Europie - zupełnie nie trafione porównanie ;)

Ponadto aut czysto spalinowych BYD nie oferuje.
Racja. Moja wina. Ale w lutym BYD nie ma w rankingu EV w DE. Na pewno tak nagle ta marka podskoczyła? 1746553557846.png
 

pluto

Pionier e-mobilności
Ok to też moja wina bo w sprzedaży ujęto też PHEV-y, a wykresy dotyczą czystych EV :)
Sorry
 

nabrU

Moderator
Ok to też moja wina bo w sprzedaży ujęto też PHEV-y, a wykresy dotyczą czystych EV :)

BYD w większości zestawień liczy tzw. NEV czyli BEV i PHEV 'do kupy' więc z ich liczbami trzeba ostrożnie.

A żeby było na temat chińskich samochodów, to dzisiaj widziałem 3 Polestary4. Nie, nie był to ten sam egzemplarz i nie, nie mieszkam koło dealera Polestara ;) Widuję ich coraz więcej...

PXL_20250506_171333537.jpg
 
Top