Poranek Kojota . Małe podsumowanie. Smutne zobaczymy czy prawdziwe ?

Bronek

Pionier e-mobilności
Oś tylna skrętna
Indukcja to najmniej p p inowacja i nie wiem po co ? Ale aby utrzymać sie na powierzchni jako prekursor różnych rozwiązań na dużą skalę moze być , tylko to bedzie jak wodorem.
Ad idea , to pomimo zarabiania kasy jednak Tesla trochę wpłynęła na zmniejszenie smrodu .U mnie na pewno nie wali spalinami .
Ruszyla rynek...w ciekawym i dobrym kierunku .Nigdy nie miałbym auta z 1000KM np .:)
Razem pisalismy Manetki mam dwie i to nie problem Yoke wolę itd .Falcony koniecznie. Czujniki , nie uzywam ...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Cel firmy to zarabianie $$$ a nie przejście na zrównoważoną energię.
Ale jedno drugiego nie wyklucza. Dla Tesli normalne samochody się kończą. Nie pracują nad szeroką gamą modeli, dla każdego klienta. Robotaxi i cybercab to coś co pozwoli firmie dojechać do 2035 a Optimus do 2050. Ja tam nadal wierze w Ubera bez kierowcy od Tesli za połowę ceny i dziś zrezygnowałbym z jednego auta na rzecz takiego rozwiązania. Drugi rok używania Ya wyszedł 20zl/km za samą amortyzację auta;)
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Zawieszenie że tylna oś skrętna?
W cybertrucku koła nie pochylają się podczas regulacji wysokości
+ tylna oś skrętna, może?
W Polsce, najwcześniej polowa 2027.
Jeśli kiedyś to ogarnęli w jakieś pół roku, dlaczego tym razem miałoby to trwać cztery razy dłużej? Strzelam pierwsza połowa 2026.
 
Last edited:

Anton

Fachowiec
Analitycy to jak komentatorzy...lub brokerzy .
Jeden do mnie przyjechał i usilowalł namówić do inwestycji , chwaląc się że jest w branży od 20 lat .
Obiecywał ., że ta inwestycja gwarantuje kasę na basen w chacie i Bentleya.
Nie wiem dlaczego nie przylecial helikopterem a tlukł sie z Poznania Citroenem w cienkim dieslu.
Misjonarz biznesowy
Takim fachowcom mówię, chętnie zobaczę Twój PIT i na tym kończy się rozmowa.
Szczerze, nie dopuszczam do takich rozmów. Ostatnia była chyba z dziesięć lat temu.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale jedno drugiego nie wyklucza. Dla Tesli normalne samochody się kończą. Nie pracują nad szeroką gamą modeli, dla każdego klienta. Robotaxi i cybercab to coś co pozwoli firmie dojechać do 2035 a Optimus do 2050. Ja tam nadal wierze w Ubera bez kierowcy od Tesli za połowę ceny i dziś zrezygnowałbym z jednego auta na rzecz takiego rozwiązania. Drugi rok używania Ya wyszedł 20zl/km za samą amortyzację auta;)
No pewnie, że nie wyklucza się jedno z drugim. Jednak rewolucja Tesli jakoś padła. Do rewolucji niezbededny jest dalszy postep. A oni nieco szybko porzucili pierwszy etap skupiając się na kolejnych. Oczywiście projekty typu cybercab i optimus są niezbędne i trzeba je opracowywać na juz.
Ale niestety Tesla jako samochody dla ludzi. Jeszcze pożyją sporo i nie zdobyły tyle rynku co miały. Czyli plan byl dobry pomysł tez. Jednak konkurencja dogonila Tesle, bo ona w innym kierunku zaczela biegnąc. Oby nie okazalo sie to failstartem. Bo biegna ze sznurkiem z gotówką a ten moze byc za krotki.
 

Daro76

Fachowiec
A może chcesz mi podarować Teslę

A może ktoś chcemy wyrzucić Teslę ja chętnie przygarnę każdą ilość 😀.... Naczytałem się jak to Tesla upada a tu 1,5 miesiąca czekania na auto.
A najlepsi są Ci co to całe życie jeździli autami produkcji tych co to ludzi gazowali a teraz plują na gościa co to przypomniał, że są tylko 2 płcie....
Znam pomyleńców co to na złość kupili jakieś wynalazki typy Stelantis w cenie Tesli i zużycia + 5 kWh/ 100 km. Czytałem też o Koreańcach z uwalonymi portami ładowania... . A jeszcze BYD co to wreklamach się ładują szybko a po zakupie dowiedzieli się, że to nie te.... Tylko te w kolejnej generacji tak będzie
1.Dlaczego miałbym Ci podarować? - mam na imię Darek nie Mikołaj ani tym bardziej nie Święty ;) Mogę Ci sprzedać.
2.Ja nie piszę że nie będę korzystał z tego co kupiłem za ciężką kasę (patrząc na późniejsze obniżki to jak życie pokazało zbyt dużą kasę - można było szybko kupić taniej). Przy obecnych cenach używanych po prostu nie opłaca się sprzedawać za tak niską cenę ani kupować nowego Y za tak dużą cenę.
3.Piszę o tym że nie kupiłem kolejnego nowego od Tesli - czyli producent nie zadbał o klienta i klient mu uciekł. Kilka miesięcy temu jak miał wchodzić nowy Y to byłem 100% przekonany że po zakończeniu leasingu następny będzie właśnie Juniper. Nie sądzę bym był jedyny który zmienił zdanie w ciągu ostatniego czasu. We wcześniejszych postach w miarę dokładnie opisałem dlaczego.
 

nabrU

Moderator
Tak sobie czytam ten wątek i kilka innych o Tesli i tak mi się przypomina jak kilka lat temu zawitałem na to Forum z ID.3. Wszyscy jęczeli jaki to VW do 'doopy' EV jest, jaki soft jest kiepski, jakie to ma kijowe haptyczne przyciski, a co niektórzy wypominali mi Diesel gate i takie tam :p Teraz nagle VW wypuścił jeden sensowniejszy model (ID.7 mam na myśli) i dali trochę dobrych promocji i są już 'caca' (albo przynajmniej nabijanie na Forum się skończyło ;))

A tymczasem (DLA MNIE i W MOICH WARUNKACH) Tesla to wciąż najlepszy 'package':
1. Samochód jest nadal super w moim przekonaniu jako pojazd. Eksploatacja starszych egzemplarzy pokazuje, że nie jest to jakiś 'złom' i samochody Tesli robią 'z palcem w nosie' spore przebiegi.

2. Obsługa posprzedażna jest lata świetlne przed innymi: mowa zarówno o braku wymuszonego serwisowania, gdzie inni kasują Cię zdrowo za jakieś duperele jak i o sposobie ewentualnego usuwania usterek (zdalnie, przez serwis mobilny lub w ostateczności przez standardową wizytę serwisową).

3. Prostota ładowania na SuC jest nadal lata świetlne przed innymi: podjeżdżasz, wpinasz, odpinasz i jedziesz dalej. Zero apek, kart, klikania na ekranach ładowarek i straty czasu (której mamy tendencję nie liczyć przy używaniu innych ładowarek).

4. SuC Tesli są najtańszymi ładowarkami DC praktycznie w całej Europie, a z darmowymi milami z programu poleceń przejechałbym ponad 6k km po Europie za darmo, gdyby nie kiepska infra Tesli w PL (u siebie np. mam jakieś 8 lokalizacji SuC w pół-promieniu 50km - pół-promień bo od południa mam Kanał La Manche ;). Gdyby nie morze, było by SuC pewnie z 16)

5. Rynek akcesoriów i dodatków do Tesli jest nieprzebrany i naprawdę fajny (tu oczywiście nasuwa mi się Enhance jako TOP1)

6. Apka Tesli i jej funkcjonalność to też prawie wzór do naśladowania.

7. Udostępnione API z którym można wiele zrobić. Który inny producent EV ma taką funkcjonalność?

Oczywiście samochody Tesli nie są idealne, ale które są. Mimo to, ja jakby mi dzisiaj kazano wymienić samochód, brałbym ponownie TM3, niezależnie co dobrego czy złego zrobi Musk (sorry...). No chyba, że pojawi się Tesla w hatchbacku (w stylu ID.3) to wtedy biorę taką ;)
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jeśli kiedyś to ogarnęli w jakieś pół roku, dlaczego tym razem miałoby to trwać cztery razy dłużej? Strzelam pierwsza połowa 2026.
Pierwsze egzemplarze obecnego Xa w USA były w maju 2021 w USA. W EU grudzień 2022.
Do rewolucji niezbededny jest dalszy postep. A oni nieco szybko porzucili pierwszy etap skupiając się na kolejnych.[...]
Ale niestety Tesla jako samochody dla ludzi. Jeszcze pożyją sporo i nie zdobyły tyle rynku co miały.
Nie porzucili bo dalej aktualizują swoją bazę modeli. I raczej rynek pokazuje że kto miał kupic to kupił. Tzn po szczytowej sprzedazy danego modelu sprzedaż spada na 60% ale dalej je produkują i sprzedają. Jednak zgadzam się że nie rozdrabniają się w modele pod każdego klienta, to też podejście aby ilość konfiguracji była dość ograniczona.

Wydaje mi sie ze w wątku o 800V udało mi sie pokazac ze Tesla dziś nie odstaje, nadal nie została w tyle, może trudniej w to uwierzyć w PL ale tam gdzie jest sieć SuC, wystarczy tylko wpinac wtyczkę i wszystko samo działa. Pojawił się jednak wiekszy wybór i jeśli ktoś w Tesli nie znalazł tego co mu odpowiada(rozmiar, wnętrze, przyciski itp) łatwiej znajduje to u konkurencji bo tam mamy już szeroką game modeli. W takim środowisku Tesla nie ma przewagi bo to co dla innych 10-20lat temu było tematem do żartów i drwin, dziś jest przemysłem i wielkie molochy motoryzacyjne które zabrały się porządnie do pracy dziś stały sie trudna konkurencją.

FSD i taksówki to jest kolejny taki temat z kórego inni się nabijaja(szczegolnie z dat które rzuca Elon od kilku lat) ale to znów temat w który konkurencja nie wierzy a jeśli już ktoś wierzy i działa w tym temacie to ma tylko namiastkę prawdziwego rozwiązania. Nikt nie podchodzi do tego tak kompleksowo i globalnie jak Tesla, więc jesli w końcu te auta zaczną same jeździć (a widać że nastapi to całkiem niedługo) to znów Tesla będzie wiele lat przed konkurentami w tej działce i zdominuje rynek zgarniając $$$ I tak jak w USA konkurencja wybrała NACS tak w przyszłości założe sie ze wiele innych producentów aut będzie oferowała swoje auta z systemem FSD od Tesli bo ta nadal nie będzie się rozdrabniać na różne modele i skupiona będzie na dowiezieniu Optimusa
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
(u siebie np. mam jakieś 8 lokalizacji SuC w pół-promieniu 50km - pół-promień bo od południa mam Kanał La Manche ;).
A dla wyspiarzy to nie jest przypadkiem Kanał Angielski? Zatoki Meksykańskiej też już nie ma :cool:
 
Top