Poranek Kojota . Małe podsumowanie. Smutne zobaczymy czy prawdziwe ?

nabrU

Moderator
A dla wyspiarzy to nie jest przypadkiem Kanał Angielski?

Dokładnie tak jest. Wolałem napisać tak jak się przyjęło nazywać w Polsce. :sneaky:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mój półpromień 100km i Zero SCh. Najbliższy serwis na Bornholmie .W końcu z Kołobrzegu najbliżej promem do Królestwa Danii . Na marginesie może Trump za jednym zamachem przejął by tą wyspę?
Bylo by Amerykańskie Morze Bałtyckie wzorem Zatoki Amerykańskiej

Ze go jeszcze nikt nie porównał do Hitlera , który również szukał "przestrzeni życiowej"
 

boa

Posiadacz elektryka
Mój półpromień 100km i Zero SCh. Najbliższy serwis na Bornholmie .W końcu z Kołobrzegu najbliżej promem do Królestwa Danii . Na marginesie może Trump za jednym zamachem przejął by tą wyspę?
Bylo by Amerykańskie Morze Bałtyckie wzorem Zatoki Amerykańskiej

Ze go jeszcze nikt nie porównał do Hitlera , który również szukał "przestrzeni życiowej"
Jak pójdzie dalej, to będziesz mieszkał w Nearshore 🫣
 

nabrU

Moderator
Samochód stoi na parkingu lotniskowym (jestem od wczoraj na parę dni w PL) więc jestem w stanie pokazać 'cały promień' 30 mil (czyli prawie te 50km) ;) Trochę się trzeba było naklikać na skrinszoty :p. Jasne że to rejon Londynu, ale ogólnie w Anglii jest podobne z SuC. Ciutkę gorzej w Walii i Szkocji, ale tragedii nie ma.

Stąd oczywiste różnice co do opinii o SuC...

Screenshot_20250512-093533.png Screenshot_20250512-093559.png Screenshot_20250512-093651.png
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Generalnie to mnie obchodzi to co ok 200km+ , Na moje sporadyczne jazdy jest juz sporo innych ładowarek i wybieram raczej przypadkowo nawet te w ok 100kW a cena nie gra roli.
Gdybym był podróżnikiem ...inna sprawa .
 

nabrU

Moderator
Jasna sprawa Bronek. Tylko wez pod uwagę że samochód mam 2h drogi od domu obecnie.

Dodatkowo lokalne SuC bardzo się przydają jak potrzebujesz 'dobić' na szybko, bo masz jakiś nagły wyjazd, a SOC nieduży czy akurat żona ładuje swoj EV.

A jak są jeszcze za free (dziękuję (y)) to już w ogóle jest super. O podróżach nawet nie wspominam (robię research na Norwegię w sierpniu).
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Tak sobie czytam ten wątek i kilka innych o Tesli i tak mi się przypomina jak kilka lat temu zawitałem na to Forum z ID.3. Wszyscy jęczeli jaki to VW do 'doopy' EV jest, jaki soft jest kiepski, jakie to ma kijowe haptyczne przyciski, a co niektórzy wypominali mi Diesel gate i takie tam :p Teraz nagle VW wypuścił jeden sensowniejszy model (ID.7 mam na myśli) i dali trochę dobrych promocji i są już 'caca' (albo przynajmniej nabijanie na Forum się skończyło ;))

A tymczasem (DLA MNIE i W MOICH WARUNKACH) Tesla to wciąż najlepszy 'package':
1. Samochód jest nadal super w moim przekonaniu jako pojazd. Eksploatacja starszych egzemplarzy pokazuje, że nie jest to jakiś 'złom' i samochody Tesli robią 'z palcem w nosie' spore przebiegi.

2. Obsługa posprzedażna jest lata świetlne przed innymi: mowa zarówno o braku wymuszonego serwisowania, gdzie inni kasują Cię zdrowo za jakieś duperele jak i o sposobie ewentualnego usuwania usterek (zdalnie, przez serwis mobilny lub w ostateczności przez standardową wizytę serwisową).

3. Prostota ładowania na SuC jest nadal lata świetlne przed innymi: podjeżdżasz, wpinasz, odpinasz i jedziesz dalej. Zero apek, kart, klikania na ekranach ładowarek i straty czasu (której mamy tendencję nie liczyć przy używaniu innych ładowarek).

4. SuC Tesli są najtańszymi ładowarkami DC praktycznie w całej Europie, a z darmowymi milami z programu poleceń przejechałbym ponad 6k km po Europie za darmo, gdyby nie kiepska infra Tesli w PL (u siebie np. mam jakieś 8 lokalizacji SuC w pół-promieniu 50km - pół-promień bo od południa mam Kanał La Manche ;). Gdyby nie morze, było by SuC pewnie z 16)

5. Rynek akcesoriów i dodatków do Tesli jest nieprzebrany i naprawdę fajny (tu oczywiście nasuwa mi się Enhance jako TOP1)

6. Apka Tesli i jej funkcjonalność to też prawie wzór do naśladowania.

7. Udostępnione API z którym można wiele zrobić. Który inny producent EV ma taką funkcjonalność?

Oczywiście samochody Tesli nie są idealne, ale które są. Mimo to, ja jakby mi dzisiaj kazano wymienić samochód, brałbym ponownie TM3, niezależnie co dobrego czy złego zrobi Musk (sorry...). No chyba, że pojawi się Tesla w hatchbacku (w stylu ID.3) to wtedy biorę taką ;)
zgadzam się w 100%
 
Top