Michelin e-primacy R18 - na mokrej drodze

6a8

Posiadacz elektryka
Ps to chyba najlepsza opona drogowa na rynku. Do tego całkiem komfortowa. Z minusów to znika w oczach, i nie jest najcichszą, ale i tak warto.
No, z tą najlepszością UltraContact NXT to bym polemizował, ostro. Chyba że chodzi tylko o ulotki reklamowe. Jak na razie na 4 potrzebne musiałem kupić 7 ( reklamacja ), i nadal się bujam z problemami typowymi jak wczesne HL ( czyli bicie ). To jest zdecydowanie cecha najlepszych opon, na które żadne wyważania z testami drogowymi nie pomagają. Moja irytacja osiąga dosyć wysokie poziomy. I jak na razie nie mam poza wywaleniem tego .... do kosza pomysłu na rozwiązanie. To nie jest problem samochodu, bo na kołach zimowych jest normalnie. Przed założeniem tego ...... na fabrycznych PS4 też było normalnie, no może trochę głośniej.

Oponiarze mówią że ostatnio ilość reklamacji w "premium" jest duża. Szkoda że nie potrafią już utrzymać jakości, ale najgorsze jest to, że nie rozpatrują wg. mnie rzetelnie reklamacji, bo to że opona mieści się w granicach tolerancji wystarczy im aby uznać ją za dobrą. A to że ja mam bicie, to już mój problem.

Jak by ktoś miał pomysły, sugestie - chętnie posłucham.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
No, z tą najlepszością UltraContact NXT to bym polemizował
Na pewno w porównaniu do e-primacy. Ostatnio dużo pada i w końcu mogę jeździć normalnie bez obaw, że się nie zatrzymam lub wyląduję w rowie. Uważam, że opony zachowują się wzorowo na mokrym, ale niestety pojawiają się wibracje :( Po ponownym wyważeniu jest lepiej, ale nie idealnie. Umówiłem się, że sprawdzą mi jeszcze koła w Swadzimiu, tylko nie mam kiedy się umówić.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Na pewno w porównaniu do e-primacy. Ostatnio dużo pada i w końcu mogę jeździć normalnie bez obaw, że się nie
Tzn, miałem na myśli taką ogólną "premiumowość", na pewno znajdą się gorsze marki/modele. No ale kurna, przecież ten Conti, to zdaje się jedna z topowych firm ? To co, nie stać ich na zrobienie porządnej opony ?
Ale mniejsza z porównywarkami. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się pisałeś kiedyś że też zdecydowałeś się na NXT ?
Jeżeli tak, to jaki masz kraj produkcji, moje są z Portugalii ?
Aha, ja moje kupowałem w jakimś mniejszym sklepie niż oponeo, może ci mniejsi aby być konkurencyjni handlują jakimś drugim gatunkiem ?
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Ale mniejsza z porównywarkami. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się pisałeś kiedyś że też zdecydowałeś się na NXT ?
Jeżeli tak, to jaki masz kraj produkcji, moje są z Portugalii ?
Tak - zdecydowałem się na Conti bo nie chciałem Michelin. Wiem, że PS to inny produkt niż e-primacy, ale uraz do marki pozostał. Moje też są z Portugalii - kupiłem przez lokalny sklep gdzie robili też test drogowy Hunterem (2x). Żona twierdzi, że nie wyczuwa tych wibracji - więc najwyżej ona będzie jeździć, a ja znowu będę się zastanawiał co zrobić z e-primacy w nowej TM3.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Wracając do głównego tematu wątku : w sklepie Tesli teraz nie widzę opon, czy ktoś próbował kupować w serwisie, i co i po ile tam teraz oferują ?
Chyba nie będzie tanio, ale powinno mieć jeden plus : wszystkie problemy powinny być do załatwienia w jednym miejscu.
W handlu nie widzę opon z homologacją Tesli, tylko zdarzają się jeszcze PS4 z T0 ( moje już były T1 ).

Oczywiście, sprawa pomysłów na problemy z NXT - dalej otwarta.
 

nabrU

Moderator
a ja znowu będę się zastanawiał co zrobić z e-primacy w nowej TM3.

Ja chętnie kupię (jak będzie tanio, aby mi się opłaciło je przesłać do UK). Mówię serio, proszę o kontakt na priv w razie co (o ile mowa o 235/45R18) (y)
 

solik

Pionier e-mobilności
Z.tego co kojarzę juz nie dają e-primacy.

na youtube duzo zachodnich filmow z TM3 HL sortowanych po dacie widac, ze maja bridgestone - cos mi sie nie chce wierzyc ze wszyscy zmienili na te same opony

IMG_8687.jpeg
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
W handlu nie widzę opon z homologacją Tesli, tylko zdarzają się jeszcze PS4 z T0 ( moje już były T1 ).

jak mialem ICE z duza moca to fabrycznie mialy Pirelli Pzero - zarowno Cupra jak i S3 / RS3 - moze to jest jakas mysl

mialy tez dobry rant ochronny

jak mozna wyczytac a Japonii rowniez narzekaja na e-Primacy a u nich czesto pada

e-Primacy maja rowniez etykiete C przy mokrym, to wiele wyjasnia


ja chyba znowu zaryzykuje z pirelli wielosezonowym, mialem sf2 i do konca mimo ze juz prawie lyse czulem sie na nich pewnie, mam je tez we fiacie 500

First, the ride comfort is almost the same as the original e-Primacy tires I had before. You wouldn’t notice which tires are on unless told. If anything, the difference is only whether the tire pressure is set a bit higher or lower.

Regarding road noise, it is slightly louder than the e-Primacy.

The e-Primacy was an extremely quiet tire designed for electric vehicles, but the SF3 feels a bit noisier in comparison. However, the difference is less than 10%. It was noticeable right after fitting new tires, but after a few hundred kilometers, as the tire edges softened and settled in, it became hardly noticeable. In fact, this tire is certified as a “low exterior noise tire”, so the e-Primacy is just exceptionally quiet; compared to regular tires, the SF3 is still very quiet.

The handling and grip on dry roads are outstanding. The e-Primacy had critically low grip especially on rainy days, but the SF3 adheres well to the road with a “sticky” feel. There’s minimal slip when cornering, providing stability.
 
Last edited:

North

Zadomawiam się
Ile przejechałeś na SF2 sumarycznie przed wymianą? Mam około 70k km przebiegu na nich, ale coś prawe tylne koło muszę co 2-3 dni dopompowywać o 2-3 psi i zastnawiam się, czy powoli już nie myślęć o wymianie na nowe czy jeszcze rozważać naprawę.

A i rotowałeś koła przód - tył podczas całego przebiegu? Początkowo planowałem, ale potem stwierdziłem, że po to kupowałem wielosezonowe, żeby maksymalnie uniknąć serwisu opon i ostatecznie w sumie na razu nie zrotowałem:D
 

Najnowsze dyskusje

Top