Letnie vs Całoroczne - Hankook S1 Evo3 EV vs FlexClimate ION

inter

Pionier e-mobilności
No tak, może i naopowiadali głupot, ale w końcu komu wierzyć, wpisom na forach, czy facetom w serwisie Tesli na codzień zajmujących się naprawami gwarancyjnymi.... I jak się by się zdarzyło (co mam nadzieję nie nastąpi) moja Tesla trafiła na naprawę gwarancyjną zawieszenia do tego serwisanta w niehomologowanych "butach", to mógłbym usłyszeć: "a nie mówiłem..." i wtedy spory, opinie rzeczoznawców, sprawy sądowe itp. itd.... :)
Co to nie homologowane, opony z dziupli, czy zgodne z zaleceniami producenta.
A co na to inne marki, zawsze kupowałeś homologowane? Homologowanych opon przez producenta samochodów, zawsze jest mały wybór. Nie dajmy się zwariować.
 

MarekON

Nowy na Forum
Co to nie homologowane, opony z dziupli, czy zgodne z zaleceniami producenta.
A co na to inne marki, zawsze kupowałeś homologowane? Homologowanych opon przez producenta samochodów, zawsze jest mały wybór. Nie dajmy się zwariować.
W sumie jestem tego samego zdania. Ale zawsze jeździłem na oponach zamontowanych fabrycznie w odbieranych samochodach, w dwóch Teslach, kolejno w starszej Micheliny w obecnej Hankook. W okresie "przedtestowym" były to Brigestony, Pirelli i inne premium, a samochody kupowałem z kompletem kół zimowych. Nigdy musiałem się zastanawiać czy są homologowane czy nie, dopiero teraz z oszczędności i wygody wpadłem na pomysł wielosezonówek i przy zakupie nowego Y zrezygnowałem z kompletu kół zimowych. I wtedy pojawił się ten problem, a jak pisałem nie mam czasu na kopanie się z koniem, przy ewentualnej naprawie gwarancyjnej zawieszenia z kołami nie takimi jak sobie Tesla wymarzyła...
 

inter

Pionier e-mobilności
W sumie jestem tego samego zdania. Ale zawsze jeździłem na oponach zamontowanych fabrycznie w odbieranych samochodach, w dwóch Teslach, kolejno w starszej Micheliny w obecnej Hankook. W okresie "przedtestowym" były to Brigestony, Pirelli i inne premium, a samochody kupowałem z kompletem kół zimowych. Nigdy musiałem się zastanawiać czy są homologowane czy nie, dopiero teraz z oszczędności i wygody wpadłem na pomysł wielosezonówek i przy zakupie nowego Y zrezygnowałem z kompletu kół zimowych. I wtedy pojawił się ten problem, a jak pisałem nie mam czasu na kopanie się z koniem, przy ewentualnej naprawie gwarancyjnej zawieszenia z kołami nie takimi jak sobie Tesla wymarzyła...
Ten temat już się przewijał na forum, i nie było przeciwskazań do innych opon, o ile były zgodne z parametrami.
 

Gregory House

Nowy na Forum

macieeq

Zadomawiam się
Hejka, jakie opony całoroczne polecacie do Junipera LR AWD na 19"? Na czym Wy jeździcie i z jakich opon jesteście zadowoleni? Będę wdzięczny za wypowiedzi, z góry dziękuję!
Rozważam:
1. https://www.oponeo.pl/.../pirelli-scorpion-all-season-sf2...
2. https://www.oponeo.pl/.../hankook-ion-flexclimate-suv...
3. https://www.oponeo.pl/.../continental-allseasoncontact-2...
4. https://www.oponeo.pl/.../michelin-crossclimate-2-255-45...
Michelin to zawsze dobry wybór, nie widziałem jeszcze o nich negatywnych wypowiedzi 😉
Osobiście sugerowałbym się jeszcze wygłuszeniem w środku, mają je opony dedykowane do samochódów elektrycznych.
 

inter

Pionier e-mobilności
Michelin to zawsze dobry wybór, nie widziałem jeszcze o nich negatywnych wypowiedzi 😉
Osobiście sugerowałbym się jeszcze wygłuszeniem w środku, mają je opony dedykowane do samochódów elektrycznych.
Zapominasz o fabrycznych Michelinach ;) które są do d....
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Hejka, jakie opony całoroczne polecacie do Junipera LR AWD na 19"? Na czym Wy jeździcie i z jakich opon jesteście zadowoleni? Będę wdzięczny za wypowiedzi, z góry dziękuję!
Rozważam:
1. https://www.oponeo.pl/.../pirelli-scorpion-all-season-sf2...
2. https://www.oponeo.pl/.../hankook-ion-flexclimate-suv...
3. https://www.oponeo.pl/.../continental-allseasoncontact-2...
4. https://www.oponeo.pl/.../michelin-crossclimate-2-255-45...
Mam Goodyear Vector 3 SUV i są bardzo ok.

Pirelli nie ruszam, bo mam wrażenie że mają problem z QC w różnych rozmiarach. Tak jak i Nokian. Do tego Pirelli zużywają się baaaardzo szybko.

CrossClimate 2 zużywają się dość szybko, tak jak Hankooki. To nie jest trwałość CC+ czy np. cC2 z rynku USA. Cc2 są też wyraźnie słabsze na mokrym. Sa natomiast rewelacyjne w śniegu - i jak ktoś przewiduje regularnie śnieg, to CC2 jest dobrym wyborem, nawet zamiast zimówki.

Zasadniczo kup co akurat najtańsze z Michelin, CONTI, Bridgestone, Goodyear. Klebera Q3 niestety w rozmiarze nie ma.
 
Last edited:

nedro

Zadomawiam się
Michelin to zawsze dobry wybór, nie widziałem jeszcze o nich negatywnych wypowiedzi 😉
Osobiście sugerowałbym się jeszcze wygłuszeniem w środku, mają je opony dedykowane do samochódów elektrycznych.
No to ja Ci pokażę pierwszą negatywną wypowiedź....w 2023 kupiłem Michelin Cross Climate 2 XL (świeżo wyprodukowane a nie jakiś leżak) do Citroena C4 Grand Picasso (swoją drogą mała reklama bo jest do kupienia jak coś na pełną FVAT:))) Pierwsze półtora roku było malinowo ale teraz to DRAMAT! NA suchym spoko, na śniegu spoko, w kałużach spoko nie ma aquaplaningu, ale na mokrym asfalcie to jest jak na łyżwach. Co więcej gadałem z kumplem i wyszło że ma TEN SAM problem z tymi samymi oponami.
Kurde na mokrym asfalcie na trójce zrywałem trakcje. Gdzieś na tym forum też mi się przywidziało że ktoś wspomniał o szybkim twardnieniu gumy w tych Michelinach. Zdecydowanie bym odradzał i polecał jednak Contrinentale allseason które miałem wcześniej a teraz ma też kumpel w nowym Santa Fe i daje to świetnie radę. U żony w aucie mam Hankooki 3ci sezon i też super się zachowuja ale jednak szybciej się zużywają - no ale to tak będzie, miększa guma lepiej się klei ale za to szybciej ściera.
 
Top