wallbox tesla

nyknow

Fachowiec
Hello,
Dajcie pls znać w jaki sposób można nabyć wallbox tesli - niby odbiór dopiero za kilka miesięcy ale chciałbym ją zainstalować wcześniej.
Na stronie Tesli nie znalazłem mozliwości np zamówienia tego online ani nie wiem ile ona kosztuje w PL.
Pytanie jeszcze czy jest możliwość zakupienia takiej ładowarki w jakimś innym (niż Tesla) sklepie (chociaz chyba w PL tesla nie ma sklepu.......)?

pozdr.nyknow.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Piszesz mail na serwis tesli. Wysyłają fakturę. Opłacasz ją, wysyłasz kuriera i już. Możesz tez odebrać osobiście lub zakupić na miejscu.
 

nyknow

Fachowiec
hmmm napisalem - zobaczymy - vin nie mam - chyba ze podam vin spalinowego :)
tak sie jeszcze zastanawiam bo się na tym nie znam ale cos tam kojarzę - dla pewnosci chciałem zapytać:

1. mam w garażu "siłę" czyli 3-fazy ale czy nie bedzie mi np. wyrzucać bezpieczników jak ten wallbox bedzie ładował na max. czyli 11kW? - w sensie w domu też bedą chodzić inne urządzenia - np klimatyzacja ?

2. jesli z tym pkt 1 byłby problem to czy mozna ustawić, żeby auto ładowało się np 5kW czy 10kW (używając 3faz)?

3. ostatnie pytanie: czy jest tak, że dla baterii bardziej korzystne jest ładowanie wolniejsze czyli mneijsza mocą ?
 

JareG

Pionier e-mobilności
hmmm napisalem - zobaczymy - vin nie mam - chyba ze podam vin spalinowego :)
tak sie jeszcze zastanawiam bo się na tym nie znam ale cos tam kojarzę - dla pewnosci chciałem zapytać:
Są wątki o wallbox'ach (do) Tesli i tam jest ładnie wszystko (a nawet więcej) opisane - warto poczytać.
1. mam w garażu "siłę" czyli 3-fazy ale czy nie bedzie mi np. wyrzucać bezpieczników jak ten wallbox bedzie ładował na max. czyli 11kW? - w sensie w domu też bedą chodzić inne urządzenia - np klimatyzacja ?
To zależy jakiej mocy masz przyłącze, ew. jaką moc ładowania ustawisz. Ja np. miałem 12,5kW i zwiększyłem do 20kW coby mieć zapas na jednoczesną pracę np. pompy ciepła i ładowanie auta. A jak miałem te 12kW to nie ustawiałem więcej niż 6kW ładowania.
2. jesli z tym pkt 1 byłby problem to czy mozna ustawić, żeby auto ładowało się np 5kW czy 10kW (używając 3faz)?
Niektóre auta mają taką możliwość (np. Tesla dość precyzyjnie potrafi tym sterować), i niektóre wallboxy też mają taką możliwość. Trzeba wybrać/kupić odpowiednio :)
3. ostatnie pytanie: czy jest tak, że dla baterii bardziej korzystne jest ładowanie wolniejsze czyli mneijsza mocą ?
Ładowanie nawet 11kW jest to ładowanie niską mocą.. to nie DC 40kW :)

Pozdrawiam
 

Jako219

Zadomawiam się
Czy ktoś z Was dokupił sobie przejściówkę / kabel do siły? To tez może być całkiem niezle rozwiązanie dla tych co maja sile. Jakie są pros and cons?
 

ciastek

Pionier e-mobilności
2. jesli z tym pkt 1 byłby problem to czy mozna ustawić, żeby auto ładowało się np 5kW czy 10kW (używając 3faz)?
Mam Tesla Wall Connector Gen 3, podłączone pod 3 fazy. Przy setupie miałem możliwość wyboru maksymalnego prądu od 5 A do chyba 32 A. Przy maksymalnej mocy ładowania 11 kW ciągnie tylko 16 A.
Czy ktoś z Was dokupił sobie przejściówkę / kabel do siły? To tez może być całkiem niezle rozwiązanie dla tych co maja sile. Jakie są pros and cons?
Z tego co mi wiadomo nie ma podłączenia do siły (czerwony wtyk) dla obecnie dołączanych „ładowarek”, czyli Universal Mobile Connector Gen 2. Widziałem do Gen 1.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Z tego co mi wiadomo nie ma podłączenia do siły (czerwony wtyk) dla obecnie dołączanych „ładowarek”, czyli Universal Mobile Connector Gen 2. Widziałem do Gen 1.
Jest taka 'końcówka'. Ale max ile da się wyciągnąć z siły to 32A, z jednej fazy - czyli 7,4kW

Pozdrawiam
 
Top