Co myślicie o BYD?

nabrU

Moderator
Jak wpisuje się stopkę? Mnie też się przyda ;)

Prawa górna część strony Forum, kliknij na swój 'nick' i dalej jak poniżej:

1743848073165.png
 

wat

Zadomawiam się
No dobra. Kolejna aktualizacja.
Otwieranie maski - jakby coś się tam wyrobiło, teraz przy trzech próbach na cztery otwiera się należycie po dwukrotnym pociągnięciu za dźwignię. Ale od czasu do czasu trzeba jeszcze wysiąść i pomóc.

Zużycie energii - zrobiło się ciepło, i nagle realny zasięg wzrasta do ok 550 km. Myślę, że byłoby jeszcze więcej gdyby nie to, że ok. 20% trasy robię po ekspresówce. Stan degradacji baterii ocenią przy przeglądzie, który przypadnie jakoś w czerwcu (30 tys km).
 

wat

Zadomawiam się
Dobra, dziś rano pojawiła się aktualizacja softu. Wersja 1.4.0
To aktualizacja, która na świecie wjechała już w grudniu.
Zmiana interfejsu, nieco więcej opcji dostępnych na wierzchu, trochę nowego softu w BYD store (nic spektakularnego ani użytecznego, moim zdaniem), nowe języki do obsługi głosowej (nadal nie mówi po polsku). Z przydatnych rzeczy, można ustawić odstęp między przeglądami powyżej 20 tys km. W naszej dystrybucji przeglądy przewidziane są wg karty gwarancyjnej co 30 tys, więc od paru dni przy każdym włączeniu wyświetlało mi się wezwanie do serwisu. Więcej będę mógł powiedzieć za parę dni, jak trochę pojeżdżę.
W każdym razie - po 20 tys km wszystko gra, zobaczymy co dalej.
 

Areol

Nowy na Forum
Parę spostrzeżeń po 13 tysiącach km. Dziś narzekanie.
- radio jest irytujące. Postawili na antenę schowaną w korpusie, nie ma nawet małej płetwy na dachu. Sprawia to, że FM zbiera fatalnie. DAB oczywiście działa, ale liczba stacji nadających w DAB jest póki co niezadowalająca. Dlatego jak chcę posłuchać jakieś konkretnej stacji, to łączę się przez aplikację i ciągnę z internetu. Nie tak to powinno wyglądać.
- szacowanie zasięgu. Widzę, że po ostatniej aktualizacji wylicza szacowany zasięg (w trybie dynamicznym, nie standardowym) na podstawie stylu jazdy. Ale brany pod uwagę jest jakiś dłuższy odcinek, nie ostatnie 50 km na podstawie których wylicza średnią. Jaki dokładnie - nie wiem. Zauważyłem to z całą pewnością dziś rano. Wczoraj jeździłem praktycznie jedynie po mieście, stąd średnią miałem na poziomie 11,5 kWh na setkę. Mimo to, rano po pełnym naładowaniu, w trybie dynamicznym podawał 530 km. Przedwczoraj pogoniłem trochę po autostradzie, więc zakładam, że to miało wpływ na szacunki, ale nigdzie nie jest to dokładnie wyjaśnione. Temat mogą ogarnąć aktualizacją, zobaczymy.
- Nadal brak możliwości wygrzania baterii z poziomu aplikacji. Teraz robi się cieplej, ale zimą przydałoby się móc włączyć grzanie baterii przed wyjazdem, jak auto jest jeszcze na kablu. Ewidentnie widać, że przez pierwszą godzinę (mniej wiecej) zużycie jest wyższe niż później, przy tym samym stylu jazdy. Można nagrzać kabinę, baterii już nie. Znów, temat na aktualizację.
- Nadal nie gada po polsku. Nie żebym korzystał z poleceń głosowych, albo żeby mówienie w innym narzeczu stanowiło jakiś problem, ale to jest coś, co wypada ogarnąć.
- Nawiewy nadal głośne (na trójce i wyżej), co pewnie ma związek z tym jak cichy jest sam samochód. Ogólnie wygłuszenie wnętrza jest bardziej niż przyzwoite.
- Najbardziej irytuje otwieranie maski. Coś ewidentnie jest mechanicznie spieprzone, zobaczymy na przeglądzie, może się do tego odniosą. Otóż, aby otworzyć maskę trzeba pociągnąć za dźwignię pod kierownicą, wysiąść z samochodu, podnieść maskę o ok 1 cm, i następnie pociągnąć za tę samą dźwignię po raz drugi. Dopiero wtedy da się otworzyć w pełni. Nigdy się z czymś aż tak głupim nie spotkałem, może to wada tego egzemplarza, zobaczymy. Ale to sprawia, że ładowarkę zwykle wrzucam do tylnego kufra, mimo że przód wydaje się w tym celu idealny.

Tyle marudzenia, poza tym zastrzeżeń brak.

Co ciekawe, jak dotąd nie widziałem na drodze ani jednego innego egzemplarza.

Od razu jak pociągniesz dwa razy to maska się otwiera.
 

wat

Zadomawiam się
Od razu jak pociągniesz dwa razy to maska się otwiera.
Teraz prawie zawsze tak jest, musiało się coś wyrobić. Początkowo po jednym pociągnięciu dźwignia się blokowała.


Co do ostatniej aktualizacji - wczoraj zauważyłem jeszcze jeden spory plus, ale dostępne to jest tylko z poziomu menu w samochodzie, z telefonu jeszcze nie można. A mianowicie - można ustawić na stałe godziny tańszej taryfy elektrycznej oraz dodatkowo - o której godzinie samochód ma być gotowy do drogi (w zależności od temperatury, albo
schłodzona kabina, albo podgrzana bateria) - i ciągnie prąd wówczas jedynie z kabla, chyba że nie jest podłączony.

Pytanie do tych co zakupili BYD. Czy płaciliście katalogową cenę czy też otrzymaliście jakieś rabaty? jeżeli tak, to jakiej wielkości?
Ja płaciłem katalogowo, w leasingu szanse na negocjacje są niewielkie. Zwłaszcza, jak ktoś mam taki talent do negocjacji jak ja.
 
Top