Keijo
Zadomawiam się
Cześć forum,
TL;DR zastanawiam sie nad używanym Model S, jeśli nie chcesz czytać mojego wywodu pytania są wypunktowane niżej.
Mój Saab zdechł. Już na amen
Do tego zgubiłem kluczyk więc stoi pod blokiem i czeka na wyrok aż mi sie zachce kombinować z odholowaniem go na złom.
W międzyczasie mam Corse po taniości od znajomego, ale kiedyś trzeba będzie nabyć jakieś nowe auto. W końcu kiedyś skisnę od robienia tras Corsą i od pierdzenia audio z transmitera FM. No i mam w planach jeżdżenie do Warszawy częściej ostatnio, a tam już SCT i moja śmierdząca Corsa zaraz nie będzie mogła wjechać bez mandatu.
W końcu uznałem, że albo krul dżungli albo wcale. Chce Ske i tyle. 3ka jest ładna, ale niepraktyczna, a Y jest napompowaną 3ką i mi się nie podoba. Do tego potrzebuje już czegoś, co nie będzie sedanem, więc 3ka definitywnie odpada. Ygreków też i tak jest na lekarstwo na rynku wtórnym, więc nie wiem. Liftem Ygreka rzygam, więc raczej bawienie sie w nasze auto i lifta Ygreka odpada.
No i zegary za kierownicą też są fajne że nie trzeba sie gapić na ekran na środku jak nie wiem co, po prostu Ska mi sie najbardziej podoba i wyglądowo i w środku.
No może polift Ski mi sie bardziej podoba od Ravena, ale dostane co najwyżej Ravena albo tą jeszcze przed pierwszym liftem teraz na otomoto. Poliftów jest jak na lekarstwo, prawie wcale i mnie na nie nie stać.
Po tym wstępie teraz przyszedł czas na pytania moje forumowicze drodzy:
1. Oporowe ogrzewanie kabiny - jest sie czego bać? Ile to ucina zasięgu w zimie?
2. Była w ogóle pompa ciepła przed ostatnim liftem?
3. Czy MCU2 dalej działa *źle*?
4. Szukać czegoś w Polsce czy może patrzeć na zagranice? Oglądał ktoś ostatnio wykwity naszych rodzinych serwisów sprzedażowych?
5. Z czym się je łączność premium? Czy można to jakoś pominąć dając autu hotspot z telefonu?
6. Jakieś inne pomysły?
7. Czy bać sie o degradacje baterii? Czy w Tesli da sie to jakoś sprawdzić na miejscu u sprzedającego? Absolutnie nie znam sie na tych autach
8. Czy da sie z tym żyć na trasach? Nie wiem jaki charging curve ma Raven i jak sie porównuje do chociażby 3ki czy Ygreka
AP mnie nie obchodzi, rozpatrzam to tylko jako głupi samochód do robienia tras. Na autostradzie w sumie zwykły tempomat mi starczy, nie oczekuje jakichś fajerwerków, że samochód sam za mnie zaparkuje czy co tam teraz samochody fajnych dzieci na bloku robią.
Wylistuje jeszcze auta elektryczne którymi jeździłem albo widziałem i pogrupuje je po tym czy mi sie podobały czy nie, żeby było wiadomo w czym gustuje:
Podobały mi się: Peugeot e2008 (oprócz zasięgu), Tesla Model 3, Tesla Model S (jako pasażer, bo sprzedawca nie dał mi sie przejechać), Renault Scenic E-Tech (musze chyba wziąć demo obczaić), Nissan Leaf (kocham go, ale z tym chademo to prosze sobie spadać do wulkanu :C ), BYD Seal (podobno charging curve dupy nie urywa), BYD Dolphin
Może być, ale dupy nie urywa: Renault Megane E-Tech, Citroen e-C4
Totalnie nie: Citroen e-C3, Dacia Spring
W totalnie nie można jeszcze wrzucić wszystkie wytwory Stellantisa, które nie są Astrą w kombi albo Peugeotami. Nie podoba mi sie ich drivetrain i to, że są konwersjami ze spalin. Ogółem nie są jakieś super porywające. O ile design language Peugeotów mi sie podoba i tej Astry też to generalnie nie moge przeboleć drivetrainów Stellantisa.
To chyba wszystko, sorry za ściane tekstu mam nadzieje, że sie nie przerazicie
TL;DR zastanawiam sie nad używanym Model S, jeśli nie chcesz czytać mojego wywodu pytania są wypunktowane niżej.
Mój Saab zdechł. Już na amen
W międzyczasie mam Corse po taniości od znajomego, ale kiedyś trzeba będzie nabyć jakieś nowe auto. W końcu kiedyś skisnę od robienia tras Corsą i od pierdzenia audio z transmitera FM. No i mam w planach jeżdżenie do Warszawy częściej ostatnio, a tam już SCT i moja śmierdząca Corsa zaraz nie będzie mogła wjechać bez mandatu.
W końcu uznałem, że albo krul dżungli albo wcale. Chce Ske i tyle. 3ka jest ładna, ale niepraktyczna, a Y jest napompowaną 3ką i mi się nie podoba. Do tego potrzebuje już czegoś, co nie będzie sedanem, więc 3ka definitywnie odpada. Ygreków też i tak jest na lekarstwo na rynku wtórnym, więc nie wiem. Liftem Ygreka rzygam, więc raczej bawienie sie w nasze auto i lifta Ygreka odpada.
No i zegary za kierownicą też są fajne że nie trzeba sie gapić na ekran na środku jak nie wiem co, po prostu Ska mi sie najbardziej podoba i wyglądowo i w środku.
No może polift Ski mi sie bardziej podoba od Ravena, ale dostane co najwyżej Ravena albo tą jeszcze przed pierwszym liftem teraz na otomoto. Poliftów jest jak na lekarstwo, prawie wcale i mnie na nie nie stać.
Po tym wstępie teraz przyszedł czas na pytania moje forumowicze drodzy:
1. Oporowe ogrzewanie kabiny - jest sie czego bać? Ile to ucina zasięgu w zimie?
2. Była w ogóle pompa ciepła przed ostatnim liftem?
3. Czy MCU2 dalej działa *źle*?
4. Szukać czegoś w Polsce czy może patrzeć na zagranice? Oglądał ktoś ostatnio wykwity naszych rodzinych serwisów sprzedażowych?
5. Z czym się je łączność premium? Czy można to jakoś pominąć dając autu hotspot z telefonu?
6. Jakieś inne pomysły?
7. Czy bać sie o degradacje baterii? Czy w Tesli da sie to jakoś sprawdzić na miejscu u sprzedającego? Absolutnie nie znam sie na tych autach
8. Czy da sie z tym żyć na trasach? Nie wiem jaki charging curve ma Raven i jak sie porównuje do chociażby 3ki czy Ygreka
AP mnie nie obchodzi, rozpatrzam to tylko jako głupi samochód do robienia tras. Na autostradzie w sumie zwykły tempomat mi starczy, nie oczekuje jakichś fajerwerków, że samochód sam za mnie zaparkuje czy co tam teraz samochody fajnych dzieci na bloku robią.
Wylistuje jeszcze auta elektryczne którymi jeździłem albo widziałem i pogrupuje je po tym czy mi sie podobały czy nie, żeby było wiadomo w czym gustuje:
Podobały mi się: Peugeot e2008 (oprócz zasięgu), Tesla Model 3, Tesla Model S (jako pasażer, bo sprzedawca nie dał mi sie przejechać), Renault Scenic E-Tech (musze chyba wziąć demo obczaić), Nissan Leaf (kocham go, ale z tym chademo to prosze sobie spadać do wulkanu :C ), BYD Seal (podobno charging curve dupy nie urywa), BYD Dolphin
Może być, ale dupy nie urywa: Renault Megane E-Tech, Citroen e-C4
Totalnie nie: Citroen e-C3, Dacia Spring
W totalnie nie można jeszcze wrzucić wszystkie wytwory Stellantisa, które nie są Astrą w kombi albo Peugeotami. Nie podoba mi sie ich drivetrain i to, że są konwersjami ze spalin. Ogółem nie są jakieś super porywające. O ile design language Peugeotów mi sie podoba i tej Astry też to generalnie nie moge przeboleć drivetrainów Stellantisa.
To chyba wszystko, sorry za ściane tekstu mam nadzieje, że sie nie przerazicie