Jak duży sens ma używany Model S w 2025?

Keijo

Zadomawiam się
Cześć forum,

TL;DR zastanawiam sie nad używanym Model S, jeśli nie chcesz czytać mojego wywodu pytania są wypunktowane niżej.

Mój Saab zdechł. Już na amen :D Do tego zgubiłem kluczyk więc stoi pod blokiem i czeka na wyrok aż mi sie zachce kombinować z odholowaniem go na złom.
W międzyczasie mam Corse po taniości od znajomego, ale kiedyś trzeba będzie nabyć jakieś nowe auto. W końcu kiedyś skisnę od robienia tras Corsą i od pierdzenia audio z transmitera FM. No i mam w planach jeżdżenie do Warszawy częściej ostatnio, a tam już SCT i moja śmierdząca Corsa zaraz nie będzie mogła wjechać bez mandatu.

W końcu uznałem, że albo krul dżungli albo wcale. Chce Ske i tyle. 3ka jest ładna, ale niepraktyczna, a Y jest napompowaną 3ką i mi się nie podoba. Do tego potrzebuje już czegoś, co nie będzie sedanem, więc 3ka definitywnie odpada. Ygreków też i tak jest na lekarstwo na rynku wtórnym, więc nie wiem. Liftem Ygreka rzygam, więc raczej bawienie sie w nasze auto i lifta Ygreka odpada.

No i zegary za kierownicą też są fajne że nie trzeba sie gapić na ekran na środku jak nie wiem co, po prostu Ska mi sie najbardziej podoba i wyglądowo i w środku.
No może polift Ski mi sie bardziej podoba od Ravena, ale dostane co najwyżej Ravena albo tą jeszcze przed pierwszym liftem teraz na otomoto. Poliftów jest jak na lekarstwo, prawie wcale i mnie na nie nie stać.

Po tym wstępie teraz przyszedł czas na pytania moje forumowicze drodzy:
1. Oporowe ogrzewanie kabiny - jest sie czego bać? Ile to ucina zasięgu w zimie?
2. Była w ogóle pompa ciepła przed ostatnim liftem?
3. Czy MCU2 dalej działa *źle*?
4. Szukać czegoś w Polsce czy może patrzeć na zagranice? Oglądał ktoś ostatnio wykwity naszych rodzinych serwisów sprzedażowych?
5. Z czym się je łączność premium? Czy można to jakoś pominąć dając autu hotspot z telefonu?
6. Jakieś inne pomysły?
7. Czy bać sie o degradacje baterii? Czy w Tesli da sie to jakoś sprawdzić na miejscu u sprzedającego? Absolutnie nie znam sie na tych autach
8. Czy da sie z tym żyć na trasach? Nie wiem jaki charging curve ma Raven i jak sie porównuje do chociażby 3ki czy Ygreka

AP mnie nie obchodzi, rozpatrzam to tylko jako głupi samochód do robienia tras. Na autostradzie w sumie zwykły tempomat mi starczy, nie oczekuje jakichś fajerwerków, że samochód sam za mnie zaparkuje czy co tam teraz samochody fajnych dzieci na bloku robią.

Wylistuje jeszcze auta elektryczne którymi jeździłem albo widziałem i pogrupuje je po tym czy mi sie podobały czy nie, żeby było wiadomo w czym gustuje:
Podobały mi się: Peugeot e2008 (oprócz zasięgu), Tesla Model 3, Tesla Model S (jako pasażer, bo sprzedawca nie dał mi sie przejechać), Renault Scenic E-Tech (musze chyba wziąć demo obczaić), Nissan Leaf (kocham go, ale z tym chademo to prosze sobie spadać do wulkanu :C ), BYD Seal (podobno charging curve dupy nie urywa), BYD Dolphin
Może być, ale dupy nie urywa: Renault Megane E-Tech, Citroen e-C4
Totalnie nie: Citroen e-C3, Dacia Spring

W totalnie nie można jeszcze wrzucić wszystkie wytwory Stellantisa, które nie są Astrą w kombi albo Peugeotami. Nie podoba mi sie ich drivetrain i to, że są konwersjami ze spalin. Ogółem nie są jakieś super porywające. O ile design language Peugeotów mi sie podoba i tej Astry też to generalnie nie moge przeboleć drivetrainów Stellantisa.

To chyba wszystko, sorry za ściane tekstu mam nadzieje, że sie nie przerazicie
 

Michal

Moderator
Pytanie podstawowe - jaki masz budżet?
Patrzyłeś na mojej stronie:
?

1. Oporowe ogrzewanie kabiny - jest sie czego bać? Ile to ucina zasięgu w zimie?
Różnica to okolo 1-2 kW poboru. Czyli 2 godziny jazdy pomiędzy ladowaniami, to jakieś 2-4 kWh wiecej pobranej energii, co przy zużyciu pewnie około 25-28 kWh/100km nie powinno być dużo.

2. Była w ogóle pompa ciepła przed ostatnim liftem?
3. Czy MCU2 dalej działa *źle*?
4. Szukać czegoś w Polsce czy może patrzeć na zagranice? Oglądał ktoś ostatnio wykwity naszych rodzinych serwisów sprzedażowych?
Ja bym w PL nie kupiłem, bo większość to rozbitki z USA.

5. Z czym się je łączność premium? Czy można to jakoś pominąć dając autu hotspot z telefonu?
Premium to pierdoła w sumie, ale ja mam wykupione. Netflix tez mam, a nie oglądam. Takie tam luksusy.

6. Jakieś inne pomysły?
Osobiście przełknął bym wygląd i jednak kupił Ygreka.

7. Czy bać sie o degradacje baterii? Czy w Tesli da sie to jakoś sprawdzić na miejscu u sprzedającego? Absolutnie nie znam sie na tych autach
Jeśli sensowny sprzedawca, to powinien znać degradację.
Jak nie zna, to powinien wystarczyć wysoki stan naładowania i przełączenie na kilometry z procentów na ekranie. Znajdziesz w necie jaka była ilość km oryginalnie na początku, z procentow przeliczysz ile by było przy 100%, porównasz z wartością początkową i masz degradację.
Przy czym warto orzejechac z 50 km zasięgu prędkościami ~90kmh i sprawdzić czy po takim dystansie wyliczenie km przy 100% wyjdzie podobnie. Powinno wyjść, a jak nie to bateria moze być napompowana - jak kilka razy rozładujesz do zera i naładujesz do 100%, to podobno da sie tymczasowo zmniejszyć degradacje.
Można też podjechać do serwisu Tesla i poprosić o sprawdzenie - oni w trybie serwisowym widzą wszystko.
8. Czy da sie z tym żyć na trasach? Nie wiem jaki charging curve ma Raven i jak sie porównuje do chociażby 3ki czy Ygreka
Raven już ma dobrą krzywą ładowania. Przed ravenem ja bym nie kupowal, bo tam była tragedia.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja bym proponował taka kolejność
1. Model 3/Y LR CPU Ryzen i pompą ciepła( chyba od 2022 rocznika)
2. Model 3/Y LR starszy
3. Model S Raven
4. Model S starszy

Jeśli chcesz często ładować na DC to minimum Raven. Jeśli chcesz jechać za granicę to 3/Y

W Tesli w autach do 10 lat ~3% pakietów wymaga wymiany
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wyżej do większości się odniesiono , ja dodam , że ekran przed kierownicą jest zbyteczny i niepotrzebny , rozprasza jak dane itp są na dwoch .Wierz mi że gdyby to co jest na tym naprzeciw mógł bym wrzucić jak to jest 3 i Y, to bym go wyłączył
Bo to wyglądało tak patrzysz przez szyby , czasem w lusterka do tego na jeden a potem na drugi ekran.
Lusterka po pewnym czasie zastępują nam obrazy z kamer (przyzwyczajamy się ), ale brak danych tych co są na wprost na centralnym powoduje że musimy ciagle oba ekrany obserwować.
Druga rzecz z doswiadczenia to brak pompy ciepla tragedii nie czyni imw sumie jest niezauwazalny jak nie jestesmy kurierami lub nie pracujemy tym autem na b dużych dystansach .
Premium to dodatek i mily zawsze do dokupienia ...moim zdanie warto mieć ale to kwestia jakie w koncu auto kupisz z jakim komputerem itd .

Resztę napisano...czyli lepeij wg nawet TM3 nawet z przed 2021r niż starą Ske . Kwestia tylko pochodzenia i historii auta. No chyba że to S od naprawdę super sprzedawcy i wlasciciela co tylko do kosciola itd ...
 
Last edited:

Keijo

Zadomawiam się
Pytanie podstawowe - jaki masz budżet?
Z braku laku myślę, że 150 patyków. Niestety dla osób fizycznych sensowne opcje finansowania nie istnieją.


Ja bym w PL nie kupiłem, bo większość to rozbitki z USA.
Szczerze nie śpieszy mi się i nie mam ciśnienia na auto więc raczej każde z rynku wtórnego będę dokładnie sprawdzać, a to czy jest z USA to chyba powinno wyjść po najprostszym raporcie z jakiejś usługi tego typu, no chyba że ktoś przebił VIN z EU rozwalonego :D Niestety VIN rzecz nabita... Już widziałem takiego meśka na otomoto co miał fajną Ske i podał VIN z ostatnimi dwoma znakami zamienionymi na X. Strasznie podejrzane i raczej takie ogłoszenie od razu leciiiiiiiii w pizdu. Jak sprzedawca zakrywa tablice i VIN to raczej ma coś do ukrycia. Żeby w naszych polskich systemach coś sprawdzić to w ogóle jeszcze trzeba mieć datę pierwszej rejestracji


Osobiście przełknął bym wygląd i jednak kupił Ygreka
Z jakich powodów w sumie? Jechałem tylko trójką po mieście i nigdy nie byłem na trasie, a w sumie samochód będzie mi służyć głównie do tras.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dlaczego tylko do tras ? U większości założenia były odmienne , a potem spaliniaki poszły w odstawkę .Trudno na co dzień jeździć ICE czy nawet hybrydą gdy masz np Teslę . Się po prostu nie chce wsiadać . I raczej jak ktoś chce na "last mineta" w trasę do Chorwacji na raz , to wtedy wybiera ICE Odwrotnie na co dzień - nie sądzę ....?
Przeważająca większość posiadaczy EV to już przecwiczyla...
 

zlp

Pionier e-mobilności
Wyżej do większości się odniesiono , ja dodam , że ekran przed kierownicą jest zbyteczny i niepotrzebny , rozprasza jak dane itp są na dwoch .Wierz mi że gdyby to co jest na tym naprzeciw mógł bym wrzucić jak to jest 3 i Y, to bym go wyłączył
Bo to wyglądało tak patrzysz przez szyby , czasem w lusterka do tego na jeden a potem na drugi ekran.
Lusterka po pewnym czasie zastępują nam obrazy z kamer (przyzwyczajamy się ), ale brak danych tych co są na wprost na centralnym powoduje że musimy ciagle oba ekrany obserwować.
Hmm...
Wszystko jest na ekranie przed kierownicą, nawet lusterka i nawigacja, przynajmniej w S po 2021. Dla mnie to podstawowy wyświetlacz.
Można bez niego, ale to nie jest tak, że bez niego jest lepiej.
 

dart

Nowy na Forum
Wszystkie S i X przed Palladium to prototypy wliczając w to Raven więc serwisuje je się 5x częściej niż np. 3 i Y. Zakup Palladium to spory wydatek ale innej klasy auto i komfortu jazdy nie da się porównać z 3 czy Y, wszystko zależy od budżetu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@zlp No widzisz.... Każdy ocenia po swojemu .
Lusterka sa od jakiegoś czasu ale tylko jak włączony kierunek i zagrożenie a do tego węższy widok i o spory kawałek . Nie klikniesz w znaczek aby ustalić prędkość .Nawigacja to juz nawet Yanosik najlepszą grafikę . Wybór miejsca parowania cit bardziej upierdliwy niż ma 3 i Y
Jak jest to jest OK ale to gdy mam cały czas kamery włączone to wiecej patrze na centralny i brakuje mi tego co miałem w Tm3 . Mogło by być zduplikowane.

To pisze kontekście wyboru starej Ski a nowszej Trojki czy Ygreka i dyskwalifikacji z powodu braku tego wyświetlacza .
Komfort jazdy zawieszenia wiadomo nieporównywalny
 

nabrU

Moderator
@Keijo, Ty masz zamiar tym samochodem jeździć sam czy z jakimiś pasażerami?
 
Top