Co wiemy o Ioniq 5

Konrad

Fachowiec
Miejsce w środku jest mega. Infotainment wygląda ok, ale nie zachowywał się zbyt żwawo niestety. Na pewno lepiej niż w ID.3, gdzie potrafi się zawiesić przy prostym scrollowaniu, ale liczyłem na coś bardziej responsywnego - jak w Tesli.

Generalnie to i tak ma niewielkie znaczenie - szczególnie jeśli ktoś planuje używać AA/ACP.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Wrzucam cennik z niemieckiego austriackiego konfiguratora, przetłumaczonej na angielski.
Możemy zapoznać się z cenami i elementami każdego pakietu oraz wersji wyposażenia.
Ciekawostki.
Wygląda na to, że kolorem standardowym (bez dopłaty) jest Mystic Olive-Green (perłowy).
Przesuwnej środkowej konsoli nie dostaniemy w bazowej wersji.
Opcję V2L otrzymamy tylko w najwyższej opcji wyposażenia.
 

Attachments

  • IONIQ 5 Price List from Germany.pdf
    244 KB · Liczba wyświetleń: 15
Last edited:

Konrad

Fachowiec
Koniec końców, wersja na pełnym wypasie, z pompą ciepła, będzie pewnie droższa od Tesli Model 3 LR. Nie ma też możliwości wyposażenia auta w kamery zamiast lusterek.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Kolejny pdf :)
Tym razem dane techniczne ze Szwajcarii dla najbogatszej wersji.
Możemy dowiedzieć się m.in.:
bateria waży 453kg, maksymalna moc to 253 kW, a średnica zawracania to 12m, obciążenie dachu 80kg, masa własna 2175kg, zużycie energii 19kWh/100km
Co do średnicy zawracania - dużo, ale mowa tu o wersji AWD, ciekawe czy dla wersji RWD będzie mniejsza.
 

Attachments

  • IONIQ5_01_All-electric_Internet_d.pdf
    596,3 KB · Liczba wyświetleń: 7

Konrad

Fachowiec
Średnica zawracania na poziomie Tiguana albo BMW X3. Większa niż miałem nadzieję, ale wciąż mniejsza niż w autach spalinowych o tym samym rozstawie osi (X6 ma rozstaw osi 2975mm i średnicę zawracania 12,9m).
 

Konrad

Fachowiec
Podoba mi się umiejscowienie tych wyświetlaczy. Wyżej niż w e-Tronie i bardziej na zewnątrz niż w Hondzie-e. Oczywiście trzeba by usiąść w środku, żeby zdecydować, czy to wygodne położenie, ale wydaje się najlepsze ze wszystkich obecnych na rynku. Ciekaw jestem ile będzie kosztowało to rozwiązanie, bo na razie nie ma go w konfiguratorach dla tych pierwszych wersji Piątki.
 

BigB00

Posiadacz elektryka
Z tego co patrzyłem to w cyfrowe lusterka nie pojawiły się w żadnym konfiguratorze w Europie.
Z innej beczki. Czy jeździ jakiś e-tron albo Honda-e w Europie z takimi lusterkami?
Może to kwestia przepisów i nie jest to możliwe na naszym rynku.
Ja bym się na takie rozwiązanie nie zdecydował.
 
Top