Raczej powod jest inny $$$$$.No te widoczne na mapie (szare) to właśnie zaufane. Ale nie nawiguje po nich.
Mozna sobie wyznaczyć trasę, potem włączyć widok ładowarek i dodać taka jako punkt posredni.
Tesla nie używa tych innych bo nie potrafi przewidzieć jak długo będzie sie tam ładować, czy bedzie kolejka. Dlatego ciężko ocenić czy lepiej wziąć SuC na ktorym doładujemy w 20 minut czy lepiej np coś bardziej po drodze na którym ładowanie zajmie może 30 minut a moze 40 minut.
Na innych stacjach z karta RFID jest również bardzo wygodnie, np. GW - podpinasz, skanujesz kartę i tyle, zaczyna ładować w przeciągu 5-10 sekund.Do tego dochodzi UX. Użytkownik tesli podjeżdża na SuC podpina sie i wszystko dzieje się automatycznie. Zwiększa to przywiązanie do marki. Zaufanie do sieci ładowania. A zarobki z ładowania to wisienka na torcie
Albo podpinasz, usiłujesz włączyć ładowanie w aplikacji i nie działa, trzeba dzwonić na infolinię. Na liście problematycznych ładowarek GW jest u mnie na drugim miejscu, zaraz po Orlenie i przed Ionity. Przy założeniu korzystania z aplikacji. Od niezawodności SuC dzielą ich lata świetlne. Sprawnie z apki działa za to Polenergia.Na innych stacja z karta RFID jest również bardzo wygodnie, np. GW - podpinasz, skanujesz kartę i tyle, zaczyna ładować w przeciągu 5-10 sekund.
Mój sposób na Teslę to:Cześć,
Tydzień temu odebrałem mojego pierwszego elektryka - Tesla MY. Już nie mogę się doczekać pierwszego dłuższego wyjazdu - za 2 tygodnie z okolic Warszawy pod Banie Mazurskie. Trasę planuję sobie w różnych aplikacjach, tak szczerze mówiac, ponad rok - od kiedy czekałem na odnowioną wersję "Igreka". Wszystkie apki pokazują bardzo sensowny dojazd, z ładowaniami przy trasie.
Teraz kiedy mam już samochód, i wyznaczyłem sobie trasę na wbudowanej nawigacji... przeżyłem szok.. samochód mi każe jechać przez... Białystok - żeby się tam naładować na superchargerze.. to jest dodatkowa godzina jazdy i dodatkowe 70 km. No przecież to jest absurd :/
Przecież tesla widzi inne ładowarki, czy jest jakaś możliwość wymuszenia planowania trasy po tych innych ładowarkach. Czy jedyna opcja to usunięcie wszystkich postojów na ładowanie - i planowanie ładowania w innych aplikacjach (jak ABRP)??
Czy ta nawigacja ma w Polsce jakikolwiek sens na dłuższych trasach po polsce gdzie przy zaplanowanej trasie nie ma SC?
Nie używam ich aplikacji i szczerze to GW jest u mnie no. 1 bo tylko raz miałem problem z ładowaniem (zepsuta ładowarka).Albo podpinasz, usiłujesz włączyć ładowanie w aplikacji i nie działa, trzeba dzwonić na infolinię. Na liście problematycznych ładowarek GW jest u mnie na drugim miejscu, zaraz po Orlenie i przed Ionity. Przy założeniu korzystania z aplikacji. Od niezawodności SuC dzielą ich lata świetlne. Sprawnie z apki działa za to Polenergia.
Nie no spoko.. zgadzam się, ze nie jest to idealne. Ale jaka jest alternatywa? Nadłożenie godziny zęby pojechać do Białegostoku naładować się na SC? Piękne są te wszystkie słowa o UX ale to wszystko trzeba rozważać w kontekście realiów w jakich jesteśmy - czyli SC w Polsce jest, przynajmniej na razie, tyle co kot napłakała. Więc cała ta narracja o UX kompletnie się rozlatuje.Albo podpinasz, usiłujesz włączyć ładowanie w aplikacji i nie działa, trzeba dzwonić na infolinię. Na liście problematycznych ładowarek GW jest u mnie na drugim miejscu, zaraz po Orlenie i przed Ionity. Przy założeniu korzystania z aplikacji. Od niezawodności SuC dzielą ich lata świetlne. Sprawnie z apki działa za to Polenergia.
Dziwne bo w VW w navi masz info o zajętości ładowarek.Nie no spoko.. zgadzam się, ze nie jest to idealne. Ale jaka jest alternatywa? Nadłożenie godziny zęby pojechać do białego stoku naładować się na SC? Piękne są te wszystkie słowa o UX ale to wszystko trzeba rozważać w kontekście realiów w jakich jesteśmy - czyli SC w Polsce jest, przynajmniej na razie, tyle co kot napłakała. Więc cała ta narracja o UX kompletnie się rozlatuje.
Ja rozumiem, zę Tesla nie ma, i nie będzie miała, tyle informacji o łądowarkach innych operatorów niż o swoich, i tak pięknie nie zaplanuje wszystkiego, i nie rozliczy transakcji kompletnie bezobsługowo - ale przynajmniej te ładowarki są przy trasie i, najprawdopodobniej, po prostu zadziałają...
Ja mam nadzieję, że w krótkim czasie sieć SuC się zagęści, a Tesla ze swojej strony poprawi funkcjonowanie nawigacji w temacie planowania ładowań na innych ładowarkach, bo bardzo odstaje na dziś od konkurencji na niekorzyść. Można sobie wyobrazić system wymiany danych między operatorami, że np taka Tesla o nr VIN xxxxx ma podpiętą do płatności kartę taką i taką i wszelkie RFID staną się zbędneNie no spoko.. zgadzam się, ze nie jest to idealne. Ale jaka jest alternatywa? Nadłożenie godziny zęby pojechać do białego stoku naładować się na SC? Piękne są te wszystkie słowa o UX ale to wszystko trzeba rozważać w kontekście realiów w jakich jesteśmy - czyli SC w Polsce jest, przynajmniej na razie, tyle co kot napłakała. Więc cała ta narracja o UX kompletnie się rozlatuje.
Ja rozumiem, zę Tesla nie ma, i nie będzie miała, tyle informacji o łądowarkach innych operatorów niż o swoich, i tak pięknie nie zaplanuje wszystkiego, i nie rozliczy transakcji kompletnie bezobsługowo - ale przynajmniej te ładowarki są przy trasie i, najprawdopodobniej, po prostu zadziałają...