Tesla Model 3 - sprawdzenie stanu akumulatora przed zakupem

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna używanej, kilkuletniej Tesli Model 3, z polskiego salonu, tak aby elektryka była na gwarancji jeszcze przez parę lat.

Jako że nie chcę kupować kota w worku, mam parę pytań do Was, doświadczonych użytkowników tego auta :)
1. Jak sprawdzić typ akumulatora (LFP/inny?), jego pojemność (kWh) i stan zużycia (SoH)? Sprzedający mówi, że nie wie gdzie to odczytać... I jednocześnie uważa że akum. jest w idealnym stanie...

2. Ile kosztuje mniej-więcej ubezpieczenie OC za auto z napędem na tył (1 silnik) oraz z napędem AWD (2 silniki)? W samochodach ICE stawka OC była związana z pojemnością skokową, a tutaj mamy od razu moc silnika w kW.
Z kolei w wersji AWD to moc sumaryczna silników to już konkretna liczba (500 kW ?) ... Żeby OC nie wyszło czasem jak za auto ICE z napędem V8 5,7L :LOL:

3. Czy warto dopłacić do wersji AWD (Performance) czy lepiej pozostać przy RWD (SR)?
Chodzi mi o ewentualne minusy AWD (większa masa? krótszy zasięg? większe koszty utrzymania? mniejszy bagażnik? ...)
Zalety napędu 4x4 doskonale znam z auta ICE, trochę się do nich przyzwyczaiłem i brakuje mi teraz tego w BEV, który ma napęd tylko na przód.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna używanej, kilkuletniej Tesli Model 3, z polskiego salonu, tak aby elektryka była na gwarancji jeszcze przez parę lat.

Jako że nie chcę kupować kota w worku, mam parę pytań do Was, doświadczonych użytkowników tego auta :)
1. Jak sprawdzić typ akumulatora (LFP/inny?), jego pojemność (kWh) i stan zużycia (SoH)? Sprzedający mówi, że nie wie gdzie to odczytać... I jednocześnie uważa że akum. jest w idealnym stanie...

2. Ile kosztuje mniej-więcej ubezpieczenie OC za auto z napędem na tył (1 silnik) oraz z napędem AWD (2 silniki)? W samochodach ICE stawka OC była związana z pojemnością skokową, a tutaj mamy od razu moc silnika w kW.
Z kolei w wersji AWD to moc sumaryczna silników to już konkretna liczba (500 kW ?) ... Żeby OC nie wyszło czasem jak za auto ICE z napędem V8 5,7L :LOL:

3. Czy warto dopłacić do wersji AWD (Performance) czy lepiej pozostać przy RWD (SR)?
Chodzi mi o ewentualne minusy AWD (większa masa? krótszy zasięg? większe koszty utrzymania? mniejszy bagażnik? ...)
Zalety napędu 4x4 doskonale znam z auta ICE, trochę się do nich przyzwyczaiłem i brakuje mi teraz tego w BEV, który ma napęd tylko na przód.
1. Wystarczy sprawdzic zasięg w specyfikacji WLTP jaki deklaruje producent, a to co pokazuje po naładowaniu do 100%.
2. Ubezpieczenie kosztuje tyle ile masz zniżek. Nie jest liczona od mocy.
3. To nie jest napęd 4x4 tylko AWD. To napęd RWD, więc sobie radzi zdecydowanie lepiej, jak przednionapędowiec.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
1. Wystarczy sprawdzic zasięg w specyfikacji WLTP jaki deklaruje producent, a to co pokazuje po naładowaniu do 100%.

Że co? Przecież Tesla pokazuje zasięg EPA.

Mój przykład: WLTP 638 km
Zasięg realnie po kupnie przy pierwszym ładowaniu do 100%: 555 km
 

danielm

Pionier e-mobilności
ad1 tesla rzadko udostępnia informacje które Cię interesują a w dodatku nie są one przypisane do rocznika więc teoretycznie LFP występuje tylko w wersjach RWD z jednym silnikiem ale o ile dobrze pamiętam to od połowy 2021, wszystkie pozostałe nie mają baterii LFP. pojemność też oficjalnie nie jest podawana, są aplikacje które takie dane wyciągają ale jak dany właściciel nie wyciągnął to pozostanie jedynie porównywanie z tymi co te dane wyjeli. SOH jest zależny częściowo od temperatury ale teoretycznie potrzebujesz naładować baterie do pełnego 100% i porównać wartość zasięgu z tym gdy auto było nowe, o ile te dane masz
ad2 OC od pojemności czyli płacisz jak za fiata 125
ad3 napęd elektryczny to zupełnie inna bajka niż ICE, inna częstotliwość odświeżania, brak mostu między osiami, moc niezależna od obrotów. wszystkie tesle są domyślnie tylnonapędowe, z miejscem na silnik z przodu gdy go nie ma, więc pojemność bagażników sie nie zmienia, masa się wyrównuje przy 2 silnikach (na osiach). od 6 lat jeżdze RWD, nową kupiłem RWD bo ... taniej
 

inter

Pionier e-mobilności
Że co? Przecież Tesla pokazuje zasięg EPA.

Mój przykład: WLTP 638 km
Zasięg realnie po kupnie przy pierwszym ładowaniu do 100%: 555 km
Zapędziłem się, fakt.
Zasięg na stronie Tesli to WLTP, a w samochodzie EPA.
 
Top