Koniec OPD na horyzoncie?

inter

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
Zrób prawdziwy test: ustaw jakieś duże kartony i spróbuj jak Hanka... ;-)
To tak jak z falconami co komuś o fiuta w gaciach zahaczàą jak podejdzie za blisko lub stanie (facet) tak ze czujnik nie wyczuje..., itp
Tak jakby normalnie ludzie drzwiami innym nie przywali sporadycznie . O wejściach w szybe nie wspominam .......
Czyli jak chcemy coś udowodnić to udowodnimy ... Generalnie hamuje , ostrzega i nawet koryguje .. Pewnie są wyjątki , jak ten że zsikałem sie w gacie w swoim dorosłym życiu bo mi sie przyśniło po pijaku , że stoję pod drzewem . Czyli sikam w majtki .i już
Świat nie jest 01dynkowy i czarno biały
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Też się łapie na tym ale opd tak jak mówicie sporo oszczedza hamulce i poszerza bezp9eczenstwo. Jazda po górach z górki to istna poezja . Na lodzie czy śniegu nieoceniona
Ja nie mam OPD, a u mnie też oszczędza hamulce. Po prostu, u mnie wynikiem naciśnięcia pedału hamulca jest rekuperacja - im więcej pedał hamulca wciśnięty, tym więcej rekuperuje. A jak już wcisnę mocno (rekuperacja jest na max), to dochodzą do tego hamulce tarczowe. Z tego co się orientuję, Tesla tego nie ma (wciśnięcie pedału hamulca w Tesli to zawsze hamulce tarczowe).

A po górkach też jeżdżę (robię regularnie trasy przez SK - wszędzie góry). I bez problemów hamuję rekuperacją, bez OPD.
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
I tu jesteś w błędzie poczytaj jak działają hamulce w Juniperze!
Ja nie mam Tesli. Ale @facet i inni, którzy mają Teslę, o tym nie wiedzą, mówiąc, że OPD oszczędza hamulce? Czy to jest tylko nowy ficzer Junipera?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Anton A jak działa w Juniper?

Chodzi o to że np jeśli masz pełną/zimną baterię to hamuje zwykłymi hamulcami przy OPD żeby zawsze auto tak samo zwalniało?

Mi jedyne co przeszkadza w OPD to współpraca z tempomatem. Np wyjeżdżając z miasta mam 30 w bocznej drodze i Tesla to łapie często więc AP jest max 40, więc dociskam gaz, potem np jest sytuacja że przejdę na tempomat na którym dalej jest 40 a ja jadę 50-60 albo już 90-100 poza miastem no i gdy np chce gdzieś skręcić czy się zatrzymać to już mam dobrze to opanowane i wiem gdzie/kiedy puścić gaz żeby auto akurat zwolniło i zwalnia ale przy tych 40 przestaje i jedzie dalej i wtedy muszę skorzystać z hamulca bo przy zwykłej dezaktywacji tempomatu rekuperacja wchodzi dużo wolniej. To jedyna sytuacja negatywna przy OPD.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
To tak jak z falconami co komuś o fiuta w gaciach zahaczàą jak podejdzie za blisko lub stanie (facet) tak ze czujnik nie wyczuje..., itp
Też tak myślałem i mam przez to w klapie bagażnika dziurki na lakierze bo ściana była nakrapiana. Prędkość poniżej 10km i tesla vision to kiepskie połączenie jest i tyle.
 
Top