👇BEV generują o 73% mniej emisji nawet wliczając produkcję baterii....a hybrydy są bez sensu... 👇

jezile

Posiadacz elektryka
Artykuł:

Link do badania:
1752337860901.png

1752337906926.png
 

Marcel232

Fachowiec
Pewnie i się zgadza. Ale ile więcej robi się kilometrów ‚bez sensu’ ze względu na to że ‚za darmo’? My TMYP w pierwszy rok przejechaliśmy 25.000. Żona ma 10km do pracy (3 dni w tygodniu). Ja nie pracuje w PL. Z 70-80% tych kilometrów poszło tylko na to żeby się poszwędać po mieście albo skoczyć na parę dni do Dubrovnik’a 🤣🤣🤣🤣. Nigdy żadnym autem nie wykręciliśmy tyle km w rok. Challenger robi rocznie 10k km (w tym trip do Chorwacji) i mam wrażenie, że często nim jeżdzę.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Artykuł:

Link do badania:
View attachment 30071
View attachment 30072

jeszcze dodać odzysk baterii, ciekawe co można zrobić z przepalonych 4000 litrów diesla i 80 litrów oleju
 

jezile

Posiadacz elektryka
Pewnie i się zgadza. Ale ile więcej robi się kilometrów ‚bez sensu’ ze względu na to że ‚za darmo’? My TMYP w pierwszy rok przejechaliśmy 25.000. Żona ma 10km do pracy (3 dni w tygodniu). Ja nie pracuje w PL. Z 70-80% tych kilometrów poszło tylko na to żeby się poszwędać po mieście albo skoczyć na parę dni do Dubrovnik’a 🤣🤣🤣🤣. Nigdy żadnym autem nie wykręciliśmy tyle km w rok. Challenger robi rocznie 10k km (w tym trip do Chorwacji) i mam wrażenie, że często nim jeżdzę.
Czyli wychodzi że w lekko ponad 8 miesięcy TMY spłaciła swój dług (17k km). 😉 Ja też jeżdżę więcej, albo inaczej... diesel zostaję w garażu bo wolę TM3 i to dotyczy też dłuższych podróży 500-1000km.
 

Marcel232

Fachowiec
Czyli wychodzi że w lekko ponad 8 miesięcy TMY spłaciła swój dług (17k km). 😉 Ja też jeżdżę więcej, albo inaczej... diesel zostaję w garażu bo wolę TM3 i to dotyczy też dłuższych podróży 500-1000km.
U nas trasy z max jednym ładowaniem TMY. Wszystko dalej od komina bierzemy ‚zielonego’ 😀. Może kiedyś jak ładowarki będą na każdym Mop’ie i auto wystarczy podłączyć na 5-10min bez miliona apek….
IMG_2273.jpeg
 

Michal

Moderator
U nas trasy z max jednym ładowaniem TMY. Wszystko dalej od komina bierzemy ‚zielonego’ 😀. Może kiedyś jak ładowarki będą na każdym Mop’ie i auto wystarczy podłączyć na 5-10min bez miliona apek….
Jechałem w poprzedni weekend Warszawa - Gorzów - Warszawa, mam 8 miesięczne dziecko i musze z nim stawać co jakieś 1-2 godziny i na każdym MOP na którym się zatrzymywałem były ładowarki i ABC (Always Be Charging), więc nie musiałem się zatrzymywać "na ładowanie" zupełnie.
 

Marcel232

Fachowiec
Jechałem w poprzedni weekend Warszawa - Gorzów - Warszawa, mam 8 miesięczne dziecko i musze z nim stawać co jakieś 1-2 godziny i na każdym MOP na którym się zatrzymywałem były ładowarki i ABC (Always Be Charging), więc nie musiałem się zatrzymywać "na ładowanie" zupełnie.
No to fajnie. Moje ‚dziecko’ ma 17 lat i nie muszę się zatrzymywać co 1-2h 😀. Wystarcza nam co 3-4h na tankowanie. W poniedziałek wracamy z Valalty koło Rovinj w Chorwacji 1450km do przejechania. Google maps pokazuje 13,5h jazdy ICE (zazwyczaj robimy to w 14h). Wyjazd 07:00 w domu o 21:00. Tesla route planner pokazuje 19,5h… także ten teges już by musiało być z noclegiem. Oczywiście wszystko się da. W zeszłym roku dojechaliśmy TMY do Dubrovnika. 14 ładowań i 2 dni jazdy ale dojechalismy 😀.
 

Michal

Moderator
No to fajnie. Moje ‚dziecko’ ma 17 lat i nie muszę się zatrzymywać co 1-2h 😀. Wystarcza nam co 3-4h na tankowanie. W poniedziałek wracamy z Valalty koło Rovinj w Chorwacji 1450km do przejechania. Google maps pokazuje 13,5h jazdy ICE (zazwyczaj robimy to w 14h). Wyjazd 07:00 w domu o 21:00. Tesla route planner pokazuje 19,5h… także ten teges już by musiało być z noclegiem. Oczywiście wszystko się da. W zeszłym roku dojechaliśmy TMY do Dubrovnika. 14 ładowań i 2 dni jazdy ale dojechalismy 😀.
Napisałeś "Może kiedyś jak ładowarki będą na każdym Mop’ie", więc odpowiedziałem na to, że w zasadzie już są. Może nie na każdym, a na co 3 ale to i tak blisko bo MOPy są chyba rozstawione co 20 km.
 

Marcel232

Fachowiec
Napisałeś "Może kiedyś jak ładowarki będą na każdym Mop’ie", więc odpowiedziałem na to, że w zasadzie już są. Może nie na każdym, a na co 3 ale to i tak blisko bo MOPy są chyba rozstawione co 20 km.
To przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie tylko o ładowarkach na każdym MOPie ale o tym żeby wystarczyło auto podłączyć na 5-10min żeby naładować (z domysłem jak ICE do pełna) bez ŻADNYCH apek (o abonamentach już nie wspominając).
 

Michal

Moderator
To przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Nie tylko o ładowarkach na każdym MOPie ale o tym żeby wystarczyło auto podłączyć na 5-10min żeby naładować (z domysłem jak ICE do pełna) bez ŻADNYCH apek (o abonamentach już nie wspominając).
Jeden krok we właściwym kierunku już jest, nawet w PL. Żeby nie było apek, to musiałby stać Teslowe SuC i pewnie za 10 lat tak będzie. Chociaż na większości nowo stawianych stacji można tez płacić kartą.
W ostanie 4,5 roku jak jeżdżę EV dużo się ich już pojawiło i tylko przyspiesza.
5-10 minut raczej nigdy nie będzie, bo to ma mały sens, ale 15 już w zasadzie jest 5-60%.
 
Last edited:
Top