Piotr, świetnie to opisałeś. Ja również nie znam się więc trochę dodam do tego fragmentu:
Dlatego jedynym miejscem gdzie korzyści z 800V są jest złącze CCS2 i kabel, które pracując na 2 razy niższym prądzie grzeje się 4 razy mniej.
Nie nazwałbym tego "jedynym miejscem". To co podałeś w kwestii wyliczeń wszystko się zgadza dla przykładowego maxa 200kW. Jednak w Polsce (i zapewne nie tylko) stoją różne, różniste ładowarki. Są takie, które - chyba nie jest to żadna nowość - dają deklarowaną moc maksymalną tylko dla 800V. Przy Tesli z 400V ładowarka poda mniej, czasem o połowę. Piotr to wyjaśnił dlaczego, kwestia maksymalnego natężenia prądu w kablu. Przykładem są ładowarki Kempower zainstalowane na stacji Auchan (obsługiwane przez elo.city) w Rumi:

Tutaj jak widać podane są możliwe moce dla 800V i 400V (czemu inne ładowarki tak tego nie podają?), z prostego rachunku moc/napięcie = prąd wynika, że ograniczeniem ładowarki (przewodów zapewne) jest maksymalny prąd 200A. I tu już jest wprost korzyść dla posiadacza auta z 800V. Naładuje się szybciej, bo uzyska większą moc, nie patrząc na krzywe ładowania.
Czy takich ładowarek w PL jest dużo? Trochę jest. GreenWay w wielu lokalizacjach stosuje Delta UFC200 o mocy maks 200kW, które potrafią dać tyle zarówno przy 400V jaki 800V, bo mają (wg specyfikacji) kable do 500A. Ale z innymi już tak różowo nie jest. Dodam, że wszystkie te ładowarki wysokiej mocy, 300kW (Polenergia), 350kW (Ionity, Ekoen), 400kW (GreenWay) uzyskają tylko w trybie 800V. Dla 400V maksymalnie będzie to 200kW lub 240kW w peaku (600A przez krótką chwilę przy sprzyjających temperturach zew.)
Inna sprawa, czy w CLA nie zastosowano czasem jednego pakietu 800V? Wtedy by ładować się na 400V potrzebna przetwornica, a nie jedynie inna konfiguracja ładowania. Tego nie wiem, ale trzeba wziąć pod uwagę.