Stellantis - tempomat aktywny

Ev3

Pionier e-mobilności
Czy ktoś napisze w jaki sposób włącza się aktywny tempomat w Stellantisach?
Najlepiej na przykładzie Pandy?

Sprzedawca niestety nie umiał tego zrobić, a to może być kluczowa kwestia, szczególnie przy braku Auto Holda.

Docelowo chciałbym żeby umożliwił on w jakikolwiek sposób brak konieczności trzymania nogi na hamulcu na światłach, (bez zmiany biegu)....
 

strusio8

Zadomawiam się
Sprzedawca niestety nie umiał tego zrobić, a to może być kluczowa kwestia, szczególnie przy braku Auto Holda.

Docelowo chciałbym żeby umożliwił on w jakikolwiek sposób brak konieczności trzymania nogi na hamulcu na światłach, (bez zmiany biegu)....
Zastanawia mnie skąd decyzja o zakupie skoro "to kluczowa kwestia" a sprzedawca zdecydowanie twierdził że nie da się tego zrobić?
Edit: tak wiem jaki jest poziom sprzedawców u stellantisa, ale w moim przypadku sprzedawca zapierał się że auto nie umie samo zmieniać pasów na autostradzie, w czym nie miał racji, ale dla mnie to nie była kluczowa kwestia.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zastanawia mnie skąd decyzja o zakupie skoro "to kluczowa kwestia"
Po pierwsze - nie ma decyzji o zakupie, jest jednym z 3 kandydatów.
Każdemu czegoś brakuje, a Panda jest ze wszystkich najwygodniejsza.
I nie że jest to kluczowa kwestia, a że MOŻE TO BYĆ kluczowa kwestia, tj. może trochę zastąpić Auto Hold - chyba poli o tym tu pisał w kontekście eC4....

a sprzedawca zdecydowanie twierdził że nie da się tego zrobić?
Wręcz przeciwnie, twierdzi że się da i że auto ma aktywny tempomat, tylko nie umie go obsługiwać.
Udało mi się niby uruchomić toto podczas jazdy, ale tylko na ikonkach, działania nie zauważyłem.
Widać coś gdzieś jeszcze trzeba by było kliknąć.

Niestety moje doświadczenia z normalnych aut nie pomogły, a sprzedawca był jeszcze bardziej zielony.
Np. nie umiał też wyświetlić zużycia średniego.
No chyba że takich informacji też nie ma, ale coś nie wierzę.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A jakaś instrukcja do tego samochodu w wersji drukowanej chyba tam była? Było poprosić o kawę, siąść i poczytać. Może by się wszystko wyjaśniło :p
Wydawało mi się, że to zadanie dla sprzedawcy, zresztą nie było czasu na wertowanie instrukcji, bo zbliżała się 18 i pan przebierał nogami, żeby płaszczyk zakładać.....

Ale oczywiście tak zrobię, zanim zamówię (jeśli zamówię).

googiel mówi tak:
"Aby włączyć aktywny tempomat w "Grande Panda", najpierw należy rozpędzić samochód do pożądanej prędkości, a następnie nacisnąć przycisk tempomatu na kierownicy, oddzielnej dźwigni lub desce rozdzielczej. Symbol tempomatu z licznikiem i wskazówką powinien pojawić się na wyświetlaczu informacyjnym. Aktywny tempomat utrzymuje zadaną prędkość, a w przypadku adaptacyjnego (aktywnego) tempomatu, również automatycznie dostosowuje prędkość do poprzedzającego pojazdu, a nawet może zatrzymać i ponownie ruszyć auto w przypadku zatrzymania się i ponownego ruszenia pojazdu z przodu. "

Tyle że dokładnie tak robiliśmy, a auto nijak nie chciało trzymać prędkości.
 

p0li

Pionier e-mobilności
tak, pisalem o tym ale u mnie bylo tak jak w instrukcji powyzej - przyspieszalem do predkosci , wciskalem przycisk tempomatu i auto lecialo juz na aktywnym - jakby co to sie strzalkami zwiekszalo albo zmniejszalo predkosc, mozna tez bylo regulowac odstep od poprzedzajacegoauta
@KrzysztofFly - pan do ciebie ;)
cyknij moze fotke przyciskow tempomatu na kieroownicy cytrynki

jeszcze jest kwestja wyposazenia - moze auto ktorym jezdzilisnie nie mialo po prostu aktywnego czy w ogole tempomatu?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
tak, pisalem o tym ale u mnie bylo tak jak w instrukcji powyzej - przyspieszalem do predkosci , wciskalem przycisk tempomatu i auto lecialo juz na aktywnym - jakby co to sie strzalkami zwiekszalo albo zmniejszalo predkosc, mozna tez bylo regulowac odstep od poprzedzajacegoauta
A przypomnisz jak dzięki niemu zatrzymać auto na światłach (zamiast Auto Hold), bez pełzania?
@KrzysztofFly - pan do ciebie ;)
cyknij moze fotke przyciskow tempomatu na kieroownicy cytrynki

jeszcze jest kwestja wyposazenia - moze auto ktorym jezdzilisnie nie mialo po prostu aktywnego czy w ogole tempomatu?
Miało, to wersja wysoka (La Prima), zresztą tempomat reagował i się niby włączał (na wyświetlaczu).
Tyle że nie miało to przełożenia na zachowanie napędu, jak puściłem gaz, to auto i tak zwalniało.
 

strusio8

Zadomawiam się
Nie za dobrze znam włoski (tzn w ogóle) ale nie widzę tu żadnej informacji o aktywnym tempomacie. Nie ma nic o regulacji odległości od auta poprzedzającego np.

1000003730.jpg
 

p0li

Pionier e-mobilności
A przypomnisz jak dzięki niemu zatrzymać auto na światłach (zamiast Auto Hold), bez pełzania?
jesli dobrze pamietam to musialbyc poprzednik ktory sie zatrzymal przed toba, jak byles pierwszy to niestety trzeba bylo trzymac hamulec

aczkolwiek znalazlem swoj wpis ktory twierdzi inaczej:

1753611601424.png

czyli chyba jak jestes pierwszy to tez sie da :)
 
Top