Kilka pytań przed zakupem

Gorun

Nowy na Forum
W pełni popieram przedmówcę. Gdy ja zamawiałem i wyklikałem samochód na stronie Tesli, to przypisało mi auto z placu w Katowicach (ktoś nie dostał finansowania czy coś). A brałem ( i mam ) AWD UltraRed z białą tapicerką, więc niezbyt popularna opcja ;-).
Jak tylko samochód przywiozłem to zawiozłem do obklejenia przeźroczystą PPV jako full body. Przed zakupem o tym nie myślałem w ogóle ani nie znałem cen. Teraz wiem, że obklejenie kolorową jest na podobnym poziomie cenowym co przeźroczystą.
Polecasz miejsca gdzie sprawnie oklejają. Na jaki czas oddałeś auto do oklejenia?
 

pablito1991

Nowy na Forum
witam i kłaniam się. Jestem przekonany do zakupu Y, byłem kilka miesięcy temu na jeździe testowej i od razu się przekonałem. Od jakiegoś czasu czytam forum i urodziło mi się kilka pytań dotyczących TMY.

1. Zastanawiam się nad LR RWD vs LR AWD. Różnice które znam, to:
- inny napęd: natomiast wydaje mi się, że rzadko potrzebuje AWD w codziennej jeździe, zimy też spokojniejsze, więc nie widzę problemu
- inne nagłośnienie: to akurat dla mnie obojętne
- RWD ma mniejsze przyspieszenie: dla mnie takie jest zupełnie wystarczające
- wnętrze: to mnie mocno intryguje, bo akurat wnętrze chce mieć ładne. W AWD jest "Premium", w RWD jest napisane, że są "tekstylne wykończenia drzwi". I teraz nie wiem, czy różnica jest tylko w obiciu drzwi? Jeśli tak, to wiecie może jak znacząca jest to różnica? Czy jest coś więcej?
- Zasięg jest większy w RWD, co mnie mocno przekonuje
- Cena niższa o 10k w RWD
Wobec powyższego, zastanawiam się mocno nad RWD ale chodzi mi po głowie myśl, czy nie będę żałował, że nie dopłaciłem tych 10k. Z drugiej strony zależy mi na zasięgu i miałbym większy w RWD. Jestem bardzo ciekawy Waszych spostrzeżeń/doświadczeń
2. Na jeździe testowej byłem po miesiącu od premiery. Auto jakie dostałem było w kolorze czarnym. Byłem zaskoczony jak wiele zarysowań pojawiło się na lakierze, po tak krótkim czasie. Nie były to zarysowania od uderzeń, wyglądały jak od piasku, kamyków, paznokci (przy klamkach była masakra). Czytałem na forum, że czarny lakier w Tesli jest dość słaby, co by potwierdzało to o czym piszę Chciałbym mieć czarną Tesle, dlatego zastanawiam się, czy nie wziąć białej i ją okleić. Myślę, że okleję ją za 10-12k, a wybierając biały kolor w konfiguratorze, będzie -5k względem czarnego. Więc dopłata nie tak duża, ale trzeba się pierniczyć, a nie wiem czy warto. Co sądzicie?
3. Czy dobrze wnioskuje, że nie ma powodu, żeby wybierać inną wersję autopilota niż podstawowa?
4. Pewnie wielu uzna to pytanie za foliarskie, natomiast na tym forum spotkałem się kiedyś z komentarzem o który teraz zahaczam. Chodzi o wpływ na zdrowie podczas przebywania w pobliżu tak dużej baterii (właście siedząc na niej). Czy spotkaliście się z badaniami, albo faktycznymi informacjami, które potwierdzałyby jakikolwiek wpływ na samopoczucie/zdrowie osób podróżujących?
5. Jeśli chodzi o dofinansowanie, które można dostać na elektryka. Jest to około 30k na JDG. Nie znalazłem informacji czy jest to netto czy brutto? I te pieniądze są przelewane do leasingodawcy, czy do mnie? W moim przypadku biorę leasing z niskim wykupem, żeby się załapać na 0,99%.
6. Kojarzy ktoś, jaki okres/kwartał w ciągu roku był historycznie najkorzystniejszy cenowo? Oferta niskiego leasingu dostępna teraz, jest w oczywisty sposób skierowana pod wyniki trzeciego kwartału Tesli. Czy czwarty kwartał może być korzystniejszy dla nas, kupujących?
Byłem ostatnio w salonie żeby na własne oczy zobaczyć jak wygląda ten materiał w RWD i powiem szczerze w mojej ocenie wygląda fatalnie :( testowe egzemplarze zawsze są w najwyższej wersji z wnętrzem premium i to mnie zachwyciło. Jak zobaczyłem na własne oczy wykończenie tekstylne to trochę się zawiodłem. Mam zdjęcia tesli model 3 RWD z takim wykończeniem może pomoże ci w ocenie:

View attachment IMG_4545.jpeg

W modelu Y jest delikatnie lepiej bo mniej tego materiału jest niż w Model 3. W dotyku jest taki szorstki (porównując do tego premium zamszu / alkantary)

Najlepiej sprawdzić na własnej skórze :)
 

wxwx78

Fachowiec

nabrU

Moderator
Nie bardzo zrozumiałem te odpowiedzi. Co robi Commander? Parkowanie automatyczne wydaje mi się zbędne, ale ponowne aktywowanie AP po zmianie pasa brzmi irytująco - nie złapałem.

To może od początku.
Jadąc Teslą na Autopilocie (podstawowym) i chcąc zmienić pas na autostradzie, AP się samoczynnie wyłącza i wymaga dodatkowego ręcznego włączenia po zakończeniu manewru zmiany pasa.

S3XY Commander ma funkcję Continuous Autopilot, która automatycznie pozwala załączyć autopilot ponownie (czyli w tym zakresie zachowuje się prawie podobnie jak Enhanced AP). Commander ma też dodatkowo mnóstwo innych funkcji więc - jak dla mnie - to taki 'must have' dla każdej Tesli zwłaszcza że koszt to tylko 200 euro (choć bywają często promocje).
 

DEC5000

Nowy na Forum
Co do autopilota w Juniperze to też zależy jak często zdarza Ci się jeździć powyżej 140 km/h (powyżej autopilot nie działa) oraz powyżej 150 km/h (powyżej tempomat nie działa) .
To prawda że tempomat działa jedynie do 150 km/h i czy dotyczy to wszystkich wersji czy podstawiej wersji ? Chat GPT twierdzi że ACC działa do 225 km/h.
 

wxwx78

Fachowiec
W sumie ciekawe pytanie, bo wydaje mi się że w instrukcji takie info było. Jakl miałem 3jkę to więcej niż 150 km/h mi nie pozwalało (albo coś innego wpływało na ograniczenia). W Juniperze tempomatu nie używałem wogóle.
 

fj_mike

Zadomawiam się

naitsyrk

Nowy na Forum
To może od początku.
Jadąc Teslą na Autopilocie (podstawowym) i chcąc zmienić pas na autostradzie, AP się samoczynnie wyłącza i wymaga dodatkowego ręcznego włączenia po zakończeniu manewru zmiany pasa.

S3XY Commander ma funkcję Continuous Autopilot, która automatycznie pozwala załączyć autopilot ponownie (czyli w tym zakresie zachowuje się prawie podobnie jak Enhanced AP). Commander ma też dodatkowo mnóstwo innych funkcji więc - jak dla mnie - to taki 'must have' dla każdej Tesli zwłaszcza że koszt to tylko 200 euro (choć bywają często promocje).
A co robi podstawowy AP? To jest coś więcej niż tempomat?
 

wxwx78

Fachowiec
Top