Niepokojący spadek zasięgu

kantosPL

IONIQ 5 2025
Używam A Better Route Planera i żadne prognozowane zasięgi mnie nie interesują.
Ustawiam miejsce docelowe i jego błąd prognozowany to 1-2% w zależności czy coś niespodziewanego nie stanie się na drodze.
I tak jak pisali koledzy powyżej, na prognozowany zasięg wpływają ostatnie przejazdy.
Odbierając auto z salonu miałem 400. Po ostatnim ładowaniu i większej ilości km po mieście pokazało 440.
A po 500 km na trasie wyszło koło 360.
To tylko jego prognozy do których nie trzeba się za bardzo przywiązywać
 

kantosPL

IONIQ 5 2025
Podłączonego do auta?

Gdyby auto umiało to dobrze liczyć, to by Cię interesowały.....
Tak, podłączonego
Co do drugiego pytania, to martwienie się o zasięgi dotyczy chyba tylko osób które EV nie mają i te natrętne myśli spedzają im sen z powiek. Mam kilka kart na Polskę i na Niemcy i ładuję się w razie potrzeby. Oczywiście unikam punktów z cenami 3 zł i więcej bo zdziercom zarobić nie dam ale nie martwię się że gdzieś nie dojadę
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, podłączonego
Co do drugiego pytania, to martwienie się o zasięgi dotyczy chyba tylko osób które EV nie mają i te natrętne myśli spedzają im sen z powiek.
Nie wziąłeś pod uwagę, że ktoś może mieć swój punkt (taniego) ładowania na początku i na końcu trasy.
I interesuje go czy dojedzie bez doładowania, albo ile mu zabraknie.
 

kantosPL

IONIQ 5 2025
Nie wziąłeś pod uwagę, że ktoś może mieć swój punkt (taniego) ładowania na początku i na końcu trasy.
I interesuje go czy dojedzie bez doładowania, albo ile mu zabraknie.
W sumie za bardzo nie wiem co chcesz udowodnić ale patrząc na Twoją "stopkę" o posiadanych autach powinieneś widzieć o czym piszesz.
Scenariusz z własną łądowarką na końcu i na początku trasy też możesz sobie ustawić w ABRP.
Ale główną jego zaletą jest to że uczy się twojego stylu jazdy i dzięki temu potrafi zaplanować jakie będzie zużycie na konkretnej trasie.
Oczywiście wszystkie przewidywania wezmą w łeb jeśli zamiast jechać tak jak zawsze nagle zaczniesz pędzić 160 km/h.

515973412_1205785118257167_1291318862520435119_n.jpg
 

Ev3

Pionier e-mobilności
W sumie za bardzo nie wiem co chcesz udowodnić ale patrząc na Twoją "stopkę" o posiadanych autach powinieneś widzieć o czym piszesz.
Scenariusz z własną łądowarką na końcu i na początku trasy też możesz sobie ustawić w ABRP.
Ale główną jego zaletą jest to że uczy się twojego stylu jazdy i dzięki temu potrafi zaplanować jakie będzie zużycie na konkretnej trasie.
Wierzę.
Ale np. Ioniq też to potrafi i to bez konieczności angażowania abrp.

Nie wiem jak to robi, ale przy trasach na kilkaset km trafia idealnie, góra kilka km odchylenia (albo 1% baterii).
Może przy krótszych mógłby być problem, ale to już w ogóle poza zakresem zamartwiania jest.
 

Najnowsze dyskusje

Top