Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Norbert

Posiadacz elektryka
Ano.
Ale może w niektórych jest inaczej, choć wątpię.


Względnie ustawienie samochodu domyślnie w tryb bez rekuperacji na D - wtedy nic nie trzeba wrzucać.
A włączyć rekuperację można dopiero gdy zajdzie taka potrzeba.
Albo wcale - bo przy lekkim naciśnięciu hamulca włączy się sama, tak jak piszesz.
w e-Soul tak jest?

Czy e-Soul różni się od e-Niro - tym samym od Kony?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Względnie ustawienie samochodu domyślnie w tryb bez rekuperacji na D - wtedy nic nie trzeba wrzucać.
A włączyć rekuperację można dopiero gdy zajdzie taka potrzeba.
Albo wcale - bo przy lekkim naciśnięciu hamulca włączy się sama, tak jak piszesz.
No dobrze.. w oczojebie mam ustawioną rekuperację na automat, poziom 2 (dwie strzałki) - zostawić to tak, czy co..?

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
No dobrze.. w oczojebie mam ustawioną rekuperację na automat, poziom 2 (dwie strzałki) - zostawić to tak, czy co..?

Pozdrawiam
Zmień na 0, o ile się da.
Ja reguluję inną niż 0 siłę, tylko gdy chcę zwolnić (lewa łopatka), a po hamowaniu z powrotem na 0 (prawa łopatka).
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ustaw tak jak Ci się wygodnie jeździ.
Tyle i aż tyle 😉
Ja mam wbudowaną autoadaptację - przyzwyczajam się do wszystkiego i dla mnie jest OK :D
Zmień na 0, o ile się da.
Ja reguluję inną niż 0 siłę, tylko gdy chcę zwolnić (lewa łopatka), a po hamowaniu z powrotem na 0 (prawa łopatka).
Pewnie się da. Jak odebrałem oczojeba to była ta rekuperacja ustawiona na 2, ale nie auto. A że w testowej miałem autorekuperację, to sobie przestawiłem. Ale pomysł z ręczną zabawą mi się nie podoba, to prawie jak skrzynia automatyczna na tiptroniku - miałem, ale i tak nie używałem. Leniwy jestem :D
.. dużo można na tej wyłączonej rekuperacji uzyskać? Czyli czy warto się o to bić..

Pozdrawiam
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Masz w Konie łopatki do zmiany siły rekuperacji?

Zmień na 0, o ile się da.
Ja reguluję inną niż 0 siłę, tylko gdy chcę zwolnić (lewa łopatka), a po hamowaniu z powrotem na 0 (prawa łopatka).
Tak mam łopatki - swoją drogą to jest to czego mi brakuje w tesli :D i w mojej ocenie duża zaleta kony - nie licząc miliona wad ;) ( co opiszę w recenzji )

U mnie przy 0 - reku robi do -3kW.
Jeśli mam 0 a chcę się zatrzymać z pełną reku - to trzymam non stop łopatkę lewą, po puszczeniu jest dalej 0, po zatrzymaniu nie ruszy bez "gazu" bez znaczenia na holda. Taki ułomny łan pedał.
Na 0 nie zauważyłem aby przy hamowaniu rósł poziom reku - ale też nie przyglądałem się dosadnie.
Zauważyłem, że spada zużycie gdy jadę z reku na 3... Ewidentnie ubywa wtedy mocy co jest trochę dziwne gdyż dotyczy do rekuperacji a nie mocy za co odpowiada ustawienie trybu.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ja mam wbudowaną autoadaptację - przyzwyczajam się do wszystkiego i dla mnie jest OK :D

Pewnie się da. Jak odebrałem oczojeba to była ta rekuperacja ustawiona na 2, ale nie auto. A że w testowej miałem autorekuperację, to sobie przestawiłem. Ale pomysł z ręczną zabawą mi się nie podoba, to prawie jak skrzynia automatyczna na tiptroniku - miałem, ale i tak nie używałem. Leniwy jestem :D
.. dużo można na tej wyłączonej rekuperacji uzyskać? Czyli czy warto się o to bić..

Pozdrawiam
Z rekuperacją tutaj to bardziej chodzi o komfort jazdy i szybkie ustawienie spadku prędkości :)
Z górki jak nie ma nikogo to przy 0 u mnie w Konie mam na zachcianki -3kW i nabieram prędkości, a jak ktoś jest przede mną to ustawiam 1,2 lub 3 gdy zwalnia... nie ruszam "gazu"...
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Elon coś sciemnia... naładowałem dwa dni temu auto do 85%, dziś mam 40% baterii. zużyłem 24kWh i przejechalem 122km komputer podaje srednie zuzycie 197Wh/km.
Wychodzi ze 90% baterii to 48kWh ? jazda 60% miasto 40% obwodnica warszawy. Duzo wysiadania i wsiadania, podczas ktorego przy -3 stopniach 2,4kW idzie na ogrzewanie i zasilanie elektronicki (ach ta super pompa ciepla).
Ktoś mi chyba spuszcza prąd bo coś tu sie nie zgadza. Albo mam baterie jakąś lewą :p
 

Attachments

  • IMG_3966.PNG
    IMG_3966.PNG
    942,4 KB · Liczba wyświetleń: 50
  • IMG_3967.JPG
    IMG_3967.JPG
    376,2 KB · Liczba wyświetleń: 49

Michal

Moderator
Wartownik? On zjada 200W non stop, co daje 4,8 kWh dziennie (6-7%).
 
Top