Moja gówniana przygoda z ubezpieczaniem Tesli

gim-kg

Pionier e-mobilności
Znaleźli mi ofertę (w Generali) przedłużenia AC, która nie dość, że jest (odrobinę) tańsza od tego co mi proponował dotychczasowy ubezpieczyciel (PZU) to (co ważniejsze) z wyższą wartością samochodu (nie rynkową jeszcze, ale już bliżej niż idiotyczne kwoty z Eurotax).
Jaką ci wartość zrobili?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ubezpieczam samochód tylko drugi rok w Polsce, czyli mój rabat na AC stanowi tylko 10%.
Dostałem dziś wyceny OC+AC na swoją roczna Teslę i generalnie nie jest taniej...
Rok minął, wycenili samochód na ~225 tys.pln (TM3LR z hakiem). a rata w PZU do góry o tysiak! 11700 zamiast 10700 PLN...
Generali trochę taniej... z jakimś rabatem powitalnym to 8750 PLN.
Jest drogo... kiedy już Tesla wprowadzi usługę ubezpieczenia w Polsce?
Generali dało ci taką samą wartość pojazdu?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Nie wiem. Pani z ubezpieczalni w Starogardzie poprosiła o dane do ponownej wyceny samochodu: moc silników oraz przebieg i powiedziała że ta sama wartość wzięta do wyceny zarówno PZU jak i Generali.
226320
Dać kontakt?
Po tym co napisałeś to chyba wiem skąd te rozbieżności. Skoro pytała się o moc to po prostu wzięła do wyceny Performance. Poniżej jak to wygląda w PZU i Generali. 366kW to Performance.
Nie mniej jednak bardzo niepokojąca jest wycena przez Eurotax rocznych samochodów. O ile przy ubezpieczeniu nie każdy zwraca na to uwagę (a wyższa wycena to wyższa składka) to przy szkodzie całkowitej jest to dość ważne. Miałem tę nieprzyjemność walczyć o odszkodowanie po szkodzie całkowitej. Ubezpieczyciel praktycznie robi wszystko aby odmówić wypłaty odszkodowania bądź obniżyć ją jak najbardziej. Często zwracając się do sprzedawcy o potwierdzenie chociażby deklarowanego przy zawieraniu umowy wyposażenia dodatkowego.
Biorąc pod uwagę wcześniej wspomnianą wycenę rocznego samochodu, zalecałbym wykupienie opcji utrzymania wartości samochodu przez cały okres trwania umowy. To też czynnik na który większość nie zwraca uwagi, a agenci ubezpieczeniowi praktycznie z automatu tego nie zaznaczają gdyż obniża to składkę na którą każdy zwraca uwagę. Jak wyglada zatem w praktyce wypłata odszkodowania bez zaznaczonej tej opcji? Jeżeli weźmiemy pod uwagę TM3 LR odebraną w Q1’21, to wartość ubezpieczenia była wartością z faktury czyli 240 k zł. Gdyby szkoda całkowita wystąpiła teraz w styczniu, to ubezpieczyciel wypłaca wartość samochodu W DNIU WYSTĄPIENIA SZKODY. Czyli wspomnianą wcześniej wartość z Eurotax czyli 200k zł.
Warto o tym pamiętać. Oczywiście nie dotyczy to tych co nająć ubezpieczenie GAP. Może kradzieży Tesli jeszcze nie było, ale szkoda całkowita przy AC jest wtedy gdy naprawa przewyższa 70% wartości pojazdu.
Szkoda, że Warta nie „lubi elektryków” bo ich oferta jest bardzo fajna, niestety gdy chodzi o elektryki to składka jest kosmiczna.
 

Attachments

  • B90C3A10-5FE1-4FB1-A9EB-B473306B188E.jpeg
    B90C3A10-5FE1-4FB1-A9EB-B473306B188E.jpeg
    74,4 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • 483FE1E4-DE70-4C88-9820-661350EEFD66.jpeg
    483FE1E4-DE70-4C88-9820-661350EEFD66.jpeg
    75,3 KB · Liczba wyświetleń: 25
Last edited:
Jaką ci wartość zrobili?
~200k zł (brutto) za Model 3 LR z 2019, rejestrowany w styczniu 2020, z FSD. Na podstawie amortyzacji względem zeszłorocznej polisy (wycena z eurotax). Za rok sobie zrobię po prostu wycenę rzeczoznawcy, żeby nie musieć walczyć o takie sprawy.
 

newbe

Posiadacz elektryka
No to się pochwałę przedłużeniem polisy.
PZU pożegnałem z wyceną 11700 PLN.
Głównym kandydatem była ERGO Hestia z cennikiem jakieś 8700 PLN. Chciałem na dwie raty z niewielka dopłatą, ale w dniu przygotowania umowy odmówili. Niby sprawdziki VIN i auto jest sprowadzone z zagranicy i naprawione z rozbitka (wtf?). Poszły dowody że kupione nowe z salonu, ale nic.
Pani agent w ostatniej chwili zapytała o wycenę z Allianza i było drożej od ERGO, ale taniej od PZU.
Ale potem targ krakowski: konkurencja oferuje niższą cenę i mam 3700 x2.
Wygląda że wszystko dobrze z zakresem ubezpieczenia, bez amortyzacji wartości samochodu i naprawa w Tesli. Chyba ok?
PS: nadal ubezpieczenie OC+AC - to najdroższe wśród wydatków eksploatacyjnych. Na gaz wydawałem więcej w poprzednim 143 konnym samochodzie. Trzymam w garażu, także straty na ładowanie to jakieś 2.6% (dane podlicznika, a nie tego co kłamią różne programy na podstawie API).
 

Sfotek

Posiadacz elektryka
Hejka,

Przymierzam się do odbioru Q122 TM3 LR za 245 K - po starej cenie jeszcze mam zamówienie. I własnie teraz mam mały zonk bo.... nowa kosztuje juz 259K. Co wedlug was warto " zaznaczyc" w PZU zeby wyszlo najlepiej? Z tego co czytałem to warto się zastanowić nad Auto Wartość 100% oraz zwiększeniem do 5 000 PLN pakietu szyb. Jak to wygląda u was? ... dla tego zakresu wyszło mi około 4.100 za całość ( bez rat, osoba fizyczna )

1642852168746.png
 

Michal

Moderator
Zapytaj podanego przeze mnie agenta. Znając życie dostaniesz lepszą ofertę ;)
 
Top