Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

View attachment 2724
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.

Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
View attachment 2727

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:

Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

Szczerze to wyglada drogo :(... marża nad wibor prawie 6pp.

Czyli dość dobrze kalkulowałem :D

Moja oferta w SL teoretycznie pod "dotacje"
View attachment 3716
tylko ze mam dłużej i wykup 40%, więc więcej pożyczam a mniej spłacam.

Wymagają jakichś dodatkowych kosztów?
View attachment 3759
Dostałem taką ofertę - 111.9%. Stopa zmienna.
GAP - 4 800PLN. (na 60msc - nie wiem dlaczego na 60...)

Poproś o OWU/OWL GAP. 90% ubezpieczeń gap ma wyłączenie na pojazdy EV. Sam handluje gapem, a na Teslę nie kupiłem, bo się nie opłaca. Poza tym, GAP to rodzaj ubezpiezpieczeń, które mają baaardzo różny zakres.
A to moja oferta - niższa, ale nie dopytalem czy to ubezpieczenie to jakieś obowiązkowe od nich

Masterlease, oraz PKO to jest to samo. PKO kiedyś miało lepszą jakość obsługi, teraz nie wiem.
Masterlease ma wysokie opłaty np. za Cesję, oraz ogólnie są dość trudni w obyciu.

U mnie takie dwie oferty ze stałym i zmiennym ale czekam jeszcze na kalkulację z większym wykupem około 20%, natomiast MasterLease przedstawił prawie taką samą jak PKO


I tak to jest.. można narzekać na forum, a potem i tak się bierze rządową dotację, w rządowym leasingu XD
 

Gurumotive

Fachowiec

3skowy

Zadomawiam się
Poproś o OWU/OWL GAP. 90% ubezpieczeń gap ma wyłączenie na pojazdy EV. Sam handluje gapem, a na Teslę nie kupiłem, bo się nie opłaca. Poza tym, GAP to rodzaj ubezpiezpieczeń, które mają baaardzo różny zakres.
Jeśli nie mam GAP to w przypadku, kiedy samochód ma szkodę całkowitą to jestem zdany na łaskę ubezpieczyciela. Chcesz mi powiedzieć, że nie ma sposobu na to, żeby dostać fair GAP na Teslę?
 

Piernik

Posiadacz elektryka
O proszę, jest kasa na dopłaty. Na 150 samochodów:

Muszę w końcu poświęcić czas na zczytanie o co chodzi z tymi prawami do emisji.
W rachunku z prąd info 59% to koszt uprawnień do CO2 wynikających w polityki EU.
A tymczasem te prawa sprzedajemy za jakąś ogromną kasę. Nie kleje.
 

Gurumotive

Fachowiec
Sprzedajesz prawa do emisji za granice, a za pół roku na legalu czyścisz kasę,
za 50 000 zl kary oraz 2% od udziału w Zagranicznych w spółkach:

Znaczy nie Ty, bo raz ze nie masz takiej kasy, a dwa że to musi być zaakceptowane przez urząd skarbowy chyba i jest to załatwione przez Krajową Izbę doradców podatkowych. Twierdzą że w ten sposób ścianą do kraju bogaczy, czego nie rozumiesz? 😀

Co odpisać mam moje spółdzielni mieszkaniowej?
Zrzut ekranu 2022-01-23 o 02.05.08.png
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Wynika z polityki EU, bo chcemy m.in. rzadziej umierać na raka, więc jak produkujemy prąd z palonego żwiru, przez niektórych zwanego węglem (patrz: MJ/kg), to musimy zapłacić za emitowany syf. Ma to wspierać tych, co potrafią energię robić czysto, oraz tych, którzy do tego aspirują. Mamy prawo sobie wyemitować mnóstwo syfu w ramach gratisowych talonów. Tymi można handlować co pozwala utrzymać bilans emitowanego syfu na zadanym poziomie. Możemy emitować coraz mniej bo założenie jest takie, ze za pozyskaną kasę ulepszymy infrastrukturę i staniemy się mniejszymi syfiarzami.
Ale po co? Skoro można teraz wszystko przesasinić, a następni będą się martwić co zrobić z emisjami, za które będziemy musieli słono zapłacić.

Te pieniądze powinny iść m.in. na ulepszenie infrastruktury, by nasz oligopol energetyczny potem nie płakał, że istnienie fotowoltaik w XXI ich zaskoczyło i oni nie są gotowi.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Wynika z polityki EU, bo chcemy m.in. rzadziej umierać na raka, więc jak produkujemy prąd z palonego żwiru, przez niektórych zwanego węglem (patrz: MJ/kg), to musimy zapłacić za emitowany syf. Ma to wspierać tych, co potrafią energię robić czysto, oraz tych, którzy do tego aspirują. Mamy prawo sobie wyemitować mnóstwo syfu w ramach gratisowych talonów. Tymi można handlować co pozwala utrzymać bilans emitowanego syfu na zadanym poziomie. Możemy emitować coraz mniej bo założenie jest takie, ze za pozyskaną kasę ulepszymy infrastrukturę i staniemy się mniejszymi syfiarzami.
Ale po co? Skoro można teraz wszystko przesasinić, a następni będą się martwić co zrobić z emisjami, za które będziemy musieli słono zapłacić.

Te pieniądze powinny iść m.in. na ulepszenie infrastruktury, by nasz oligopol energetyczny potem nie płakał, że istnienie fotowoltaik w XXI ich zaskoczyło i oni nie są gotowi.
No to rozumiem. No bo to ma jakiś tam sens.

Ale rozumiem że w praktyce wygląda to tak:
Czyli na dzień dzisiejszy jest tak.
Płacę rachunek za prąd 100 PLN dla Enea akurat.
Z ramach tego rachunku Enea informuje mnie że 59 PLN to koszty które ponosi za emisje CO2 które to ponosi w ramach polityki EU.
Z drugiej strony mamy prawo do ogromnej ilości emisji CO2 ale właścicielem tych że praw jest już "rząd".
I ten rząd w tym samym czasie sprzedaje te prawa za ogromną kasę i ta moja Eena która miała by się za nią modernizować jej nie widzi.
Czyli Enea która emituje syf, nie ma kasy na modernizację bo płaci kasę ze emisję.
Płacę jako konsument kasę za prawa do CO2 na które to dostajemy kasę z EU wszystko się rozchodzi, syf nadal emitujemy.
 
Top