ABRP i ABOR w eC4

p0li

Pionier e-mobilności
Mam prośbę @p0li
Mógłbyś łopatologicznie wyjaśnić o co chodzi? Czy mam to rozumieć tak, że instaluje sobie ABRP w samochodzie i on pobiera wszystkie potrzebne dane do obliczania trasy prosto z mojego samochodu? Czyli mam realna kalkulacje dokładnie mojego samochodu w oparciu o mój styl jazdy?
Czy potrzebne jest jeszcze coś co trzeba wpiąć w OBD albo zainstalować?
krótko mówiąc - tak, tak i tak

wcześniej ABRP mógł pracować w oparciu o dane symulowane dla konkretnej marki, potem zrobili możliwość przesyłania "live data" z niektórych marek przez programy typu Tronity czy EVNotify,
klejnym krokiem było stworzenie przez jednego z twórców apki ABOR która miała za zadanie przesyłanie danych z samochodu do ABOR - i już
ostatnim krokiem było w najnowszej wersji zintegrowanie ABOR z ABRP i teraz nie potrzeba zewnetrznych programów do spięcia auta z programem

oczywiście do tego potrzebny jest jeszcze dongiel do OBD zgodny z BLE (Bluetooth Low Energy)

ja używm czegoś takiego:

ten też jest polecany:

w aplikacji połączenie konfigurujemy w profilu samochodu - i w sumie too wszystko


z ciekawostek - miałem uruchomione jednoczeście:
- ABRP (GPS, OBD)
- GMaps (GPS)
- Car Scanner (OBD)
- Blitzer (taki niemiecki Yanosik) (GPS)
- AndroidAuto (GPS)

wszystko działało równolegle bez problemów czy zacięć i dzieliło się informacjami
 

turez

Zadomawiam się
Super. Bardzo dziękuję za jasne i wyczerpujące wyjaśnienia i wskazanie konkretnych wpinek do OBD Jak się doczekam w końcu na Ionic5 to z chęcią się zagłębię w temat, tym bardziej, że jest na tej liście wspieranych, która wkleiles.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Pytanie ile masz dostępnego kWh przy niskich soc, może przy 0% masz 0kWh dostępnego i tak naprawdę 3kWh to dolny bufor. W ZOE przy 0% dalej masz ok 3kWh energii
wg danych z ABPR zrobilem taki wykresik, linia trendu pokazuje cos odwrotnego wiec nie jestem pewien czy to jest wiarygodne
Bild_2022-01-21_073746.png
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
taczej bym zaryzykowal stwierdzenie ze przy niskich wartosciach SOC krzywa trendu przestaje byc liniowa :eek:
Z drugiej strony Twoja analiza uprawdopodobnia ze realnie masz do dyspozycji więcej niż 43kWh
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
raz naladowalem do 100% to ABOR pokazywal 42,8kWh
Bardziej mnie interesuje co będzie jak zjedziesz do 2% bo nie wierze w -3kWh
U mnie max przy 100% potrafi być 54kWh ale przy 2% miałem 3kWh ergo 51kWh użytecznej.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Bardziej mnie interesuje co będzie jak zjedziesz do 2% bo nie wierze w -3kWh
U mnie max przy 100% potrafi być 54kWh ale przy 2% miałem 3kWh ergo 51kWh użytecznej.
moze kiedys zrobie taki test
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Kupiłem takiego dongla i nawet udało mi się go uruchomić, nawet to działa, ale raczej nie zostawiam go wpiętego w samochodzie. Rozumiem że te wartości SOC wyciągnięte są z ABRP? U mnie cały czas działa tronity i z niego mam dane podczas ostatniego ładowania. Jeżeli dobrzee kombinuję to moja bateria powinna mieć w granicach 58 .
 

Attachments

  • 7AC27317-A7C6-4D0B-A093-1F156EAC6E45.png
    7AC27317-A7C6-4D0B-A093-1F156EAC6E45.png
    1 MB · Liczba wyświetleń: 16
Top