Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Art79mod

Zadomawiam się
Z tego artykułu wynika, że mogą przeciągać miesiącami, masakra przyjdzie wiosna, lato a my auta będziemy oglądać na Youtube i w katalogu.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Z tego artykułu wynika, że mogą przeciągać miesiącami, masakra przyjdzie wiosna, lato a my auta będziemy oglądać na Youtube i w katalogu.
Mój doradca twierdzi, że PKO Leasing zawiera umowę na podstawie decyzji z BOŚ Banku, nie trzeba czekać na wpłynięcie środków.
 

TomTom

Zadomawiam się
Mój doradca twierdzi, że PKO Leasing zawiera umowę na podstawie decyzji z BOŚ Banku, nie trzeba czekać na wpłynięcie środków.

Po decyzji bos, bos generuje jeszcze umowę o dotacje. Podpisujesz ja obligatoryjnie z umowa leasingowa. Bos musi ją przesłać do PKO. Nie muszę chyba mówić, ze do tego rodzaju schematu może być jeszcze po drodze dowolna ilość zatwierdzeń, przesłań, uchwał itp. Żeby uzasadnić istnienie urzędnika (PKO, bos, NFOŚiGW to urzędnicy a nie biznes) a nas całkowicie zagotować.
 

Gurumotive

Fachowiec
Mój doradca twierdzi, że PKO Leasing zawiera umowę na podstawie decyzji z BOŚ Banku, nie trzeba czekać na wpłynięcie środków.
Ja dostałem informację że planują tak robić, ale najpierw musi to przejść przez zarząd,
Zarząd ma się spotkać w przyszłym tygodniu.
Nie wiem jednak czy planują brać kasę od klienta jako depozyt, a później mu zwracać,
Czy też brać na siebie ryzyko niewypłacalności dotacji..

Do deklaracji o tym że klient ma płacić, a później będzie sie "aneksować", podchodzę z bardzo dużym sceptycyzmem.
Jeśli Twoja transakcja z danym handlowcem jest incydentalna, to na 83% gwarancja jest do bramy 😅
 

TomTom

Zadomawiam się
Ja dostałem informację że planują tak robić, ale najpierw musi to przejść przez zarząd,
Zarząd ma się spotkać w przyszłym tygodniu.
Nie wiem jednak czy planują brać kasę od klienta jako depozyt, a później mu zwracać,
Czy też brać na siebie ryzyko niewypłacalności dotacji..

Do deklaracji o tym że klient ma płacić, a później będzie sie "aneksować", podchodzę z bardzo dużym sceptycyzmem.
Jeśli Twoja transakcja z danym handlowcem jest incydentalna, to na 83% gwarancja jest do bramy 😅
Zmiana procesu w PKO to 3 miesiące. Nie zrobią tego w najbliższej przyszłości moim zdaniem.
 

Gurumotive

Fachowiec
bre easing miał być wybrany, ale wczoraj nastąpiło kryzys w negocjacjach

Wielu dealerów nie chce podpisać z nimi umowy, zasłaniając się niekorzystnymi zapisami dot. RODO

Ja podejrzewam że nie chodzi o Rodo, tylko o:
1. narzuconą przez importera niską marżę w transakcji
2. Jednocześnie wymagania wysokie penetracji w tym finansowaniu
3. Jeśli diler nie spełni warunków penetracji, to podejrzewam że ma wyższe koszty kredytu obrotowego
(kiedyś się na niego mówiło "stockowego" ale teraz to chyba bardziej pasuje powiedzieć obrotowego 😀 )
4. Dostają pomoc tylko 30% samochodów porownujac y/y, wszystkie sprzedadzą, to wola je sprzedać na pelnej marży
5. Podejrzewam też, ze maja traumatyczne przeżycie z poprzednim finansującym, który na swojej stronie internetowej wystawiał taniej samochody,
niz dało się kupić u dealera

Kiedyś robiłem gapa na tuscona z m****ease, to cena fakturowa była taka jak u dealera....
... Ale importer po rejestracji wystawił korektę ML na 20% wartości pojazdu XD

#Volkswagen Lider Elektryfikacji na Linkedinie sadzi drzewa, żeby zrekompensować ślad węglowy po swoim parku prasowym...
Ale oferty na samochody elektryczne są policzone na niższej wartości rezydualnej niż w przypadku pojazdów spalinowych.
Volkswageny id mocno podrożały, kampania na cupre borna śmiga na pełnej ku*wie, ale nie da się takiego samochodu w ogóle zamówić..
O wadliwych bateriach w tej taycanach nawet nie wspominam..

#Mustangi są produkowane w Meksyku, gdzie miały być tez produkowane f150 ev, oraz explorer ev,
Jednak produkcje tych ostatnich, w ostatniej chwili przyniesiono do Stanów zjednoczonych, bo takie są warunki dopłaty do EV W usa
Siłą rzeczy mustang ma całą fabrykę dla siebie więc podejrzewam że może zwiększyć produkcję trzykrotnie..

Co więcej, ford jako chyba jedyny producent poprawnie wdraża model Agencyjny w europie..
lokalni dealerzy moga sciagac auta ze stocków z całej EU. ford nie udostępnia publicznie repozytorium wszystkich dostępnych mustangów,
Ale jak się zadzwoni do miłej Pani w Warszawie, to ona po chwili przesyła handlowcaowi listę samochodów spełniających jego kryteria poszukiwań..

Golas mustang wychodzi 200k na fv, czyli 173k po dopłacie. Kuga na kiju podrożała rok do roku ze 110k, na 137k(?).
Czyli de facto w kilkuletnim okresie Eksploatacji Kuga wyjdzie drożej, niz mustang, ktory w golasie wygląda naprawdę przyzwoicie..
Nie wygląda przyzwoicie.. w tej wersji za 137 000 wygląda jak flotowy Focus 3 1.6 TDCI XD

Rata mustanga powinna wyjsc ca. 21xxpln bez wplaty, bez polisy.. Liczę na to że ruszą dopłaty i Cały europejski stock wyprzedamy na gurumotive 😅
Rozsądek podpowiada jednak, że w sierpniu też liczyłem że zaraz ruszą dopłaty XD
 

Gurumotive

Fachowiec
Zmiana procesu w PKO to 3 miesiące. Nie zrobią tego w najbliższej przyszłości moim zdaniem.
Nie wiem, oni są pisowską firmą. Od 2019 nie da się z nimi pracować.

Taki wygląd ich: https://katowice.wyborcza.pl/katowi...ial-falszywa-umowe-na-dostawe-pancernych.html

A, przepraszam. Głupi ja. Tego nie wiem. Raczej mają, bo wszyscy mają. W podlinkowanym tekście był chyba kredyt. Przepraszam.



O, to ciekawe. Wiadomo, kto zostanie wybrany?

Sprawdź czy masz dobrze seo podpięte w tym wątku, bo nie widzę go w Google, a po 1500 wpisów powinien być juz pierwszy XD

Ps. czy ktoś z Was wie, dlaczego ładowarki 150kw kosztują w PL/ EU 220k+?

Jest na nie dopłata rządowa 50%, jak byśmy z chłopakami nie liczyli, to wychodzi że one powinny kosztować połowę mniej...

Co się znajduje w środku takiej ładowarki?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Sprawdź czy masz dobrze seo podpięte w tym wątku, bo nie widzę go w Google, a po 1500 wpisów powinien być juz pierwszy XD

Nie "podpinam" żadnego SEO :)

Proszę śmiało stosować pełne nazwy firm, bo z gwiazdkami trochę ciężko się czyta. Dziękuję.
 
Top