Adapter Chademo->Type 2 dla nie-Tesli?

mathrance

Zadomawiam się
Dzień dobry, z racji tego że jest u nas wciąż sporo stacji ładowania ze złączem Chademo takie pytanie - czy jeśli kupiłbym np. taki adapter:

https://electricmobility.store/product/tesla-adapter-dla-pojazdow-eu/

to zadziałałby on też z autem innym niż Tesla (w przyszłym tygodniu odbieram e-Niro)? Ta końcówka adaptera z drugiej strony to chyba Type 2 (o ile dobrze widzę), więc teoretycznie wetknąć do innego BEV by się dało, pytanie czy zadziała. Myślę, że taki adapter pozwoliłby mi na uniknięcie kolejek na ładowarkach (przynajmniej czasami), bo chyba z reguły Chademo są mniej oblegane?

Może ktoś zna inne rozwiązanie, albo testował powyższe?
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem nie zadziała z innym autem - z instrukcji adaptera:
The CHAdeMO Adapter is designed only for charging a Tesla vehicle (excluding Tesla Roadster). Do not use it for any other purpose or with any other vehicle or object. The CHAdeMO Adapter is intended only for vehicles that do not require ventilation during charging.
Na wyjściu ma on złącze typ 2, które normalnie nie jest przystosowane do ładowania DC i chyba tylko Tesla ma takie pomysły.

Przy czym nawet gdyby taki adapter działał w innych autach, to w znaczącej większości ładowarek (wszystkich na których byłem) moc jest dostępna dla CCS albo chademo, więc jeśli jest kolejka, to i tak jej nie unikniesz.
 

mathrance

Zadomawiam się
Przy czym nawet gdyby taki adapter działał w innych autach, to w znaczącej większości ładowarek (wszystkich na których byłem) moc jest dostępna dla CCS albo chademo, więc jeśli jest kolejka, to i tak jej nie unikniesz.
Oo... ok, tego nie wiedziałem, dzięki. No to w takiej sytuacji raczej bez sensu taki adapter. Zastanawiam się w takiej sytuacji, po co miałby on być potrzebny komuś z Teslą w Europie? Wydaje mi się, że ładowarki tylko-Chademo to raczej rzadkość w EU (jeśli w ogóle istnieją)?
 

Michal

Moderator
Oo... ok, tego nie wiedziałem, dzięki. No to w takiej sytuacji raczej bez sensu taki adapter. Zastanawiam się w takiej sytuacji, po co miałby on być potrzebny komuś z Teslą w Europie? Wydaje mi się, że ładowarki tylko-Chademo to raczej rzadkość w EU (jeśli w ogóle istnieją)?
Historycznie zdarzały się chyba stacje ładowania z jedynie chademo. Zwłaszcza w Norwegii, gdzie Tesla zaczynała w EU i miała bardzo dużą sprzedaż. Tam wcześniej bardzo popularnym autem był Leaf. Pewnie dostawali o to zapytania, więc przygotowali taką przejściówkę. Ludzie do dzisiaj je kupują - ja nie rozumiem po co ale można sobie wyobrazić, że ktoś akurat na jakiejś dziwnej interesujacej go trasie na koniec świata ma tylko ładowarkę chademo po drodze ;)
 

mathrance

Zadomawiam się
Historycznie zdarzały się chyba stacje ładowania z jedynie chademo. Zwłaszcza w Norwegii, gdzie Tesla zaczynała w EU i miała bardzo dużą sprzedaż. Tam wcześniej bardzo popularnym autem był Leaf. Pewnie dostawali o to zapytania, więc przygotowali taką przejściówkę. Ludzie do dzisiaj je kupują - ja nie rozumiem po co ale można sobie wyobrazić, że ktoś akurat na jakiejś dziwnej interesujacej go trasie na koniec świata ma tylko ładowarkę chademo po drodze ;)
wszystko jasne, dzięki :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bo istnieją tesle S i X. One nie mają CCS. Więc albo potrzebują przejściówkę z CCS albo z chademo. Tak czy inaczej jakąś muszą mieć. Niektóre stacje ładowania potrafią ładować zarówno chademo jak i CCS, więc warto mieć dwie przejściówki.
 
Top