Pierwsza podróż na morze - da się bez problemów "normalnie" jak dieslem, ale...

Lajkonik

Zadomawiam się
No to tak, jak to zwykle było mocno pod wiatr. Znaczy w pysk centralnie wiatr około 20km/h.

Celem testu było: ile da się pojechać tak "normalnie". Na siódemce (droga szybkiego ruchu) ustawiłem tempomat na 115km/h, czyli przepisowo. Wyprzedzanie z gazem do dechy, bo wiadomo wersja AWD to i przyjemnie. W załączeniu zdjęcie z wynikiem. Dla niezalogowanych wyniki tekstowo:

Z Ursynowa w Warszawie wyjechałem naładowany na 98%.
Wersja: Ioniq 5 AWD 72,6 KW (Tryb Normal, sporadycznie Sport)
Przejechane: 245km
Temperatura: około 12C
Pozostało baterii: 20% (pozostały zasięg: 65km)
Średnie zużycie: 22,6kWh/100km
Czas 2:52 - średnia: 97km (należy uwzględnić wyjazd z miasta i około 10km odcinek drogi w budowie)
Dojechane do ładowarki w Małdytach (MOP Sople).
Ładowanie 26 minut (100KW) do 80%.
I dalej to już pisać nie trzeba bo zasięg pokazał 360km.

To Ale, to pod warunkiem, zaplanowania trasy i uwzględnienia czynnej ładowarki.

PS
Wiem, że "normalnie" znaczy dla wielu co innego. Tak aby się nie pastwić, dla mnie przepisowo z interwałami to normalnie ;-)
 

Attachments

  • LAJKONIK5_WYNIK_MORZE.jpg
    LAJKONIK5_WYNIK_MORZE.jpg
    211,9 KB · Liczba wyświetleń: 52
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Wynik bardzo fajny, na jeździe testowej pokazywał mi tak z 5 kWh więcej.
Soulem przy 115 na tempomacie też bym wiele lepiej nie pojechał, o ile w ogóle.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie sądzę, raczej ew. różnice wynikają ze sposobu jazdy/trasy.
Ekspresówka i tempomat mocno zawyżają zużycie w stosunku do wleczenia się zwykłymi drogami.
Na tych ostatnich wyniki w ostatnim czasie oscylują koło 16 kWh.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ekspresówka i tempomat mocno zawyżają zużycie w stosunku do wleczenia się zwykłymi drogami.
Np. u mnie jadąc A1 120/h na tempomacie zżera mi ~22kWh
Na tych ostatnich wyniki w ostatnim czasie oscylują koło 16 kWh.
.. a tutaj mam poniżej 15kWh :)

Pozdrawiam
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Ok. 20 kWh to miałem eNiro zimą przy 120 km/h
Z boxem na dachu nieco poniżej 20 kWh przy 115 km/h
 

JareG

Pionier e-mobilności
Przy próbie utrzymywania 110?
A skąd. Przy prędkościach do 90/h i miejskich. 16kWh też nie dasz rady wykręcić przy autostradowych 100/h :D

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
A skąd. Przy prędkościach do 90/h i miejskich.
A ja pisałem o podróży w dłuższej trasie, ale na wąskich drogach.
I tam gdzie się da, próbie jazdy 110 (licznikowe).

Przy miejskich też spada CZASEM poniżej 15, o ile na trasie nie ma dwupasmówek na dolocie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
A ja pisałem o podróży w dłuższej trasie, ale na wąskich drogach.
I tam gdzie się da, próbie jazdy 110 (licznikowe).
Czyli nie autostradowe 110/h z takim spalaniem.. uff, bo już myślałem że oczojeb ma coś zrypane.. 110/h to jakieś 19-20kWh
Przy miejskich też spada CZASEM poniżej 15, o ile na trasie nie ma dwupasmówek na dolocie.
Jak wziąłem testowego e-Soula na weekend, to przydarzyło mi się po mieście zejść poniżej 12 :D (ale to był ten słabszy z mniejszą baterią - inna sprawa, że zbierał się jak dziki.. mało brakowało, a bym go zgruzował :D)

Pozdrawiam
 
Top