Podwyżki cen MME 2022

ATnet

Posiadacz elektryka
W KIA Charge najważniejszy jest pakiet IONITY, mam i to znacznie obtania podróżowanie po Europie, bo w Polsce to wiadomo IONITY właściwie nie istnieje... reszta to ładowanie się tą kartą to tzw wypadki przy pracy....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czy on w Kia Charge, nie kosztuje przypadkiem tyle samo co wprost w Ionity?
I działa chyba też tak samo?
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Kurde jak kupowałem to miesięczny abonament był tańszy i za KWh tez było minimalnie taniej... teraz to nie wiem nie sprawdzałem....
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Ford'a to jednak pogieło, z ta cena to się zbliża do BMW i4 50, które jest jednak autem wykonanym z zupełnie innych materiałów, jakby nie patrzeć BMW to BMW a nie Ford.... ale ja tam się nie znam...
 

Cav

Pionier e-mobilności
Kurde jak kupowałem to miesięczny abonament był tańszy i za KWh tez było minimalnie taniej... teraz to nie wiem nie sprawdzałem....
A ile płacisz za ten pakiet w KC?
Bo w Ionity chcą 79 zł za abo i 1,28 za kWh.
 

PeBruY

Zadomawiam się
Ja dostałem kartę od Forda. Jeśli wierzyć aplikacji, to Ford ma lepszy deal na Ionity, bo bez żadnego abonamentu jest 1,53 zł/kWh. PAAK dla mnie jest ważne, bo nie lubię nosić klucza. Jak nie zadziała PAAK, to można też użyć pinu. Póki co u mnie działało bezbłędnie, ale używałem tylko parę razy zanim samochód pojechał do detailingu.
MME uwzględniając frunk ma raczej większą ładowność od EV6. Jest też bezprzewodowe Android auto i bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika (choć nie wiem czy to dalej jest w MY22).
Ja miałem zamówienego Ioniqa 5 o ostatecznie stwierdziłem, że MME wypada lepiej w paru rzeczach których używam na co dzień, z wyjątkiem braku HUD, ale idzie bez tego przeżyć, bo łatwo znaleźć te same informacje na wyświetlaczu bez odrywania się od drogi na długo. Jednak w moim przypadku najbardziej zadecydowało to, że kwota z umowy nie mieściła się w granicy dopłat i tylko miałem ustną obietnice, że jak skorzystać z finansowania BNP to dostanę rabat, dzięki któremu się już zmieści w dopłacie. Czyli nic pewnego :) .
 

vwir

Pionier e-mobilności
V2L - fajny bajer na kemping czy przystanek na leśnym parkingu, ale jak już się jedzie w trasę, to przystanek raczej planuje się przy ładowarce a nie w lesie. Akurat to mnie najmniej kręci.
HUD - jeżdżę głównie autem z HUD i bardzo się przyzwyczaiłem do informacji na szybie. EV6 ma super zaprojektowany HUD, z dużą ilością informacji i bardzo mi się to spodobało. Oczywiście ekranik w MME jest bardzo funkcjonalny ale mimo wszystko to nie to samo...
Szybkość ładowania - tego najbardziej się obawiam. Robię 1-2 razy w miesiącu trasy po 600-700 km w jedną stronę i obawiam się, że strata czasu może być znacząca w porównaniu do EV6.
Oświetlenie ambientowe - pięknie się prezentuje w EV6, w MME RWD opcja niedostępna :(
KIA Charge - jedna karta na wielu operatorów, także za granicą. Ford podobno nie oferuje żadnej swojej karty.

Za to MME wygląda obłędnie - i w środku i z zewnątrz. Żona zobaczyła i już nie było dyskusji :D
Szybkość ładowania mnie akurat nie kręci, bo nie mam dokładnie ani jednej ładowarki 800V na moich trasach.
Oświetlenie ambientowe w AWD mam.
Kartę jak najbardziej dostajesz z Mach-E. Na Ionity ceny 1,5PLN/kWh.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Co miesiąc 58,- PLN i było chyba 1,39 za kWh... Robiąc co 2 - 3 miesiące trasę do niemiec to się szybko zwraca..... Ford poza tym ze ma moim zdaniem beznadziejnie przylepiony tablet ale Tesla to soft działa naprawdę bardzo OK, nie ma się do czego przyczepić.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Co miesiąc 58,- PLN i było chyba 1,39 za kWh... Robiąc co 2 - 3 miesiące trasę do niemiec to się szybko zwraca.....
Nie jestem przekonany - przez te 2-3 miesiące zapłacisz 116-274 zł samego abo.
Trochę dużo żeby by to odrobić przy okazyjnym ładowaniu w pojedynczej trasie.
Przy szybkości ładowania Niro, która potencjału Ionity i tak nie wykorzysta, to chyba dużo taniej było korzystać w roamingu w GW.
Może kilkanaście minut dłuższe ładowanie (o ile nie trafisz na ładowarkę 100 kWh, bo wtedy to nie będzie żadnej różnicy), ale w abo ceny też lepsze, a abo można włączyć na miesiąc wyjazdu i wyłączyć po powrocie.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Jak już piszemy o abo na Ionity to poniżej moje WeCharge od VW. Jak widać pierwszy rok abo za darmo, drugi rok już trzeba płacić abo, ale wyprawa do PL mi to zrekompensuje bo po drodze będzie ładowanie prawie wyłącznie na Ionity... Jest też droższe abo, które obniża cene na Ionity do 0,25GBP/kWh

Screenshot-20220331-101604.jpg
 
Top