Podwyżki cen MME 2022

viallos

Pionier e-mobilności
Dla mnie tylko Ford Mustang Mach-E, jeżdziłem, to się wypowiem, super wyposażenie i osiągi. Wersja GT zjada IONIQa na śniadanie.
Czym tu się podniecać .. widać że kolega chyba nie jeździł dotąd fajnymi samochodami. Szkoda że nie zrobiłem zdjęć uszczelek oraz spasowania miejsca styku klapy bagażnika z szybą na dachu - toż to jakiś koszmar. a była to najbardziej wypasiona wersja AWD z duża baterią. Po podwyżce to ona teraz kosztuje blisko takich samochodów jak Audi Q7, BMW X5 a wersja GT być może nawet więcej.
Jeżeli mówimy o Suvach to ten samochód dzieli od wyżej wspomnianych przepaść. Ta się robi delikatnie mówiąc 'chore'.
Jak patrzę na wykonanie to już sobie wyobrażam jak te samochody będą wyglądały w wieku 5-6 lat.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Mach-E jest autem amerykańskim, a tam jak wiadomo wykończenie mówiąc delikatnie szwankuje. Coś w tym jest ze Tesle z Chin są lepiej poskładane. Co do ceny to żeby sobie wrogów nie robić zachowam milczenie, ale radzę naprawdę porównać jakość i cenę z Koreańczykami bo Ford mocno popłynął. Ja wierzę że Kia robi na pewno bardziej niezawodne auta....
 

Upiór

Zadomawiam się
Miałem niesamowitego farta z tymi podwyżkami...
Zupełnie przypadkiem wstąpiłem do salonu Forda w środę 9.03 i wziąłem jazdę próbną. MME urzekł mnie od pierwszego wejrzenia i mimo, że mam zamówioną EV6 GT-line, postanowiłem złożyć zamówienie również na MME. W czwartek (już zdalnie) poszły papiery a w piątek ok południa zaliczka. W poniedziałek aż usiadłem, kiedy dowiedziałem się, że moja wersja (RWD 98kWh) jest droższa o ponad 37tys PLN. Na szczęście dealer klepnął w systemie zamówienie już w czwartek, więc potem, mimo weryfikacji przez centralę wszystkich zamówień sprzed podwyżki, moje zostało utrzymane. Podobno dealerzy mieli jakieś cynki o podwyżkach i pozamawiali setki aut na plac ale wszystkie takie zamówienia centrala pokasowała. Gdyby wzrosła cena to na pewno bym nie wziął, bo podwyżka + utrata dotacji "Mój Elektryk" wywindowałaby cenę w kosmos.
Teraz czekam na potwierdzenie slotu produkcyjnego i zastanawiam się co będzie pierwsze w PL: EV6 czy MME?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja się tylko zastanawiam, kiedy pozostali zaczną podnosić ceny. Na razie przestali dawać rabaty, co w przypadku EV6 i Ioniq5 robi sporą różnicę. Ty się załapałeś na jakieś rabaty przy EV6?

P.S. U mnie końcowy wybór był właśnie pomiędzy EV6 i Mach-E.
 

Upiór

Zadomawiam się
EV6 już miała jakieś drobne podwyżki w międzyczasie. Ostatnio jak sprawdzałem, to różnica pomiędzy konfiguratorem a moją ceną w zamówieniu była ok. 11 tys zł brutto. Ja się załapałem na jakiś mały rabat dla przedsiębiorców oraz cenę sprzed podwyżki pod koniec 2021.
@vwir - rozumiem, że zrezygnowałeś z EV6 na korzyść MME? Spytam z ciekawości co przesądziło o tej decyzji? W końcu EV6 ma sporo bajerów, których MME nie posiada ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Głównie zbyt niska tylna kanapa. Moje starsze dziecko jest już pełnoletnie i obawiam się, że w EV6 na tylnej kanapie w dłuższej trasie miałoby niski komfort.

O jakich bajerach piszesz? Wiem o V2L, ale ten bajer mimo iż bardzo fajny, to raczej bym z niego nie korzystał (mam spalinowy agregat na sytuacje bez prądu, poza tym takie sytuacje zdarzają się u mnie rzadziej niż raz w roku). Coś więcej? Może head up display. Nie jest to jakis kluczowy element, ale w sumie gdybym miał to pewnie bym korzystał. Z drugiej strony EV6 nie ma na przykład phone-as-a-key. Też rzadko korzystam (bo działa mocno średnio), ale wolę mieć niż nie mieć.
 

Upiór

Zadomawiam się
V2L - fajny bajer na kemping czy przystanek na leśnym parkingu, ale jak już się jedzie w trasę, to przystanek raczej planuje się przy ładowarce a nie w lesie. Akurat to mnie najmniej kręci.
HUD - jeżdżę głównie autem z HUD i bardzo się przyzwyczaiłem do informacji na szybie. EV6 ma super zaprojektowany HUD, z dużą ilością informacji i bardzo mi się to spodobało. Oczywiście ekranik w MME jest bardzo funkcjonalny ale mimo wszystko to nie to samo...
Szybkość ładowania - tego najbardziej się obawiam. Robię 1-2 razy w miesiącu trasy po 600-700 km w jedną stronę i obawiam się, że strata czasu może być znacząca w porównaniu do EV6.
Oświetlenie ambientowe - pięknie się prezentuje w EV6, w MME RWD opcja niedostępna :(
KIA Charge - jedna karta na wielu operatorów, także za granicą. Ford podobno nie oferuje żadnej swojej karty.

Za to MME wygląda obłędnie - i w środku i z zewnątrz. Żona zobaczyła i już nie było dyskusji :D
 

Cav

Pionier e-mobilności
KIA Charge - jedna karta na wielu operatorów, także za granicą. Ford podobno nie oferuje żadnej swojej karty.
Raczej pic na wodę, to samo możesz mieć od Greenwaya w roamingu i to w niższych cenach, oraz bez dodatkowych opłat za sesje.
Ford też ma swój program tego typu - vvir już się chwalił bardzo konkurencyjnymi cenami na Ionity w tymże.
 
Top