solik

Pionier e-mobilności
cytuje

Na fakturze jest całość dotacji po to, aby mógł Pan odliczyć 50% VAT, które Pan do nas opłaci (to 2 900 zł o którym rozmawialiśmy). Z racji, że dotacja jest na Opłatę Wstępną to musieliśmy to uwzględnić na dokumentach i fakturze. 27 tys zł z tej faktury nie będzie pobrane z Pana konta, tylko koszt wynajmu + 50% VAT z dotacji.
Otrzyma Pan od nas fakturę na kwotę:

· 29 784,76 zł brutto (dotacja 27 tys zł + 50% VAT od dotacji)

· 446,77 zł brutto (opłata transferowa za rozpatrzenie wniosku przez BOŚ Bank 405 zł + 50% VAT od niej)
Z racji, ze zdecydował się Pan na podpisanie umowy przed otrzymania dotacji to kwoty powyżej zostaną pobrane z Pana konta. Jednakże jeżeli otrzymamy zgodę od BOŚ banku i podpiszemy umowę Dotacji na Autenti, zwrócimy Panu następujące kwoty:

· 27 tys zł za dotację z programu mój elektryk na finansowanie pojazdu elektrycznego

· 405 zł za opłatę transferową (taką kwotę dofinansowuje NFOŚ do Opłaty transferowej)



Finalnie zapłaci Pan tylko 50% VAT z opłat powyżej czyli:

· 2 784,76 zł VATu za dotację

· 41,77 zł VAT za opłatę transferową

· Suma: 2 826,53 zł



Z racji, że otrzyma Pan od nas fakturę na całą kwotę dotacji i opłaty transferowej (czyli te 29 tys + 446) to 50% VAT, które Pan opłacił będzie mógł Pan odliczyć. W ostatecznym rozrachunku wyjdzie Pan, można powiedzieć, „na zero”.

Jednak udalo sie podpisac umowe z BOS wiec nie musze nic przelewac „na poczet” wiec ostatni akapit nie obowiazuje
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Mialem auto w arvalu tam sie wszyscy zwalniaja i jest masakra zeby cos wyjasnic.
Niestety w kazdej firmie dzialu BOK maja rotacje, nigdzie sie nie szanuje tych dzialow co sie zle odbija na firmach.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
Niestety w kazdej firmie dzialu BOK maja rotacje, nigdzie sie nie szanuje tych dzialow co sie zle odbija na firmach.
Akurat w arvalu to idzie podobno przez inne dzialy. Probowalem przez znajomego co zarzadza flota zalatwic cos w arvalu to mowil ze nawet w korporacyjnym dziale sie rozpierdzielilo wszystko...
 

solik

Pionier e-mobilności
Coz, francuzi :) Moze i chaos ale fakturka doszla mailem, ehh :) teraz fikolka u ksiegowej zrobic z rozliczeniem tego
 

tomcho

Nowy na Forum
Mi jeszcze doliczyli dwa dni gratis bo wystawili dodatkowo za użytkowanie auta od 29.03, kiedy samochód salon wydał mi 31.03:ROFLMAO:. Ale salon KIA ma to wyjasnić z nimi...
Czyli na razie z pierwszą fakturą nic nie robie
 

solik

Pionier e-mobilności
Na pierwszej fakturze oprocz dotacji powinienes miec tez czynsz wiec musisz za niego zaplacic + 50% VAT tak jak wyzej wklejalem info :) ale masz pewnie aktywne polecenie zaplaty wiec sami pobiora
 

Halczyn

Zadomawiam się
W mysl tej fv, którą ja dostałem w ramach polecenia zapłaty pobrali by ponad 31k.

Zrzut ekranu 2022-04-5 o 15.01.05.pngZrzut ekranu 2022-04-5 o 15.01.28.pngZrzut ekranu 2022-04-5 o 15.01.41.png
 

Halczyn

Zadomawiam się
Nie aktywowałem go.
 

solik

Pionier e-mobilności
Tez tak mam

5880 brutto to vat z czego 50% wliczasz w koszta a 50% przelewasz Arvalowi (2940 brutto)
1664 brutto to czynsz za Citroena za kawalek marca i kwiecien

wiec IMO przelewasz 2940 + 1664, vat w koszta 50% (mieszany) i wychodzi na 0

odpowiedz od konsultanta z dzis

Na fakturze jest całość dotacji po to, aby mógł Pan odliczyć 50% VAT, które Pan do nas opłaci (to 2 900 zł o którym rozmawialiśmy). Z racji, że dotacja jest na Opłatę Wstępną to musieliśmy to uwzględnić na dokumentach i fakturze. 27 tys zł z tej faktury nie będzie pobrane z Pana konta, tylko koszt wynajmu + 50% VAT z dotacji.

ludzie z klasycznego leasingu tez dostali takie faktury (dotacja + wlasna oplata wstepna):

 
Last edited:

Halczyn

Zadomawiam się
Konsultant z którym rozmawiałem dzisiaj powiedział, a w zasadzie utwierdził mnie, że fakturowanie w taki sposób jest nieprawidłowe. Lepiej byłoby wystawić dwie fv, jedna na czynsz, a druga na sprawy związane z dotacją+ jasna info z Arvala.

5880 brutto to vat z czego 50% wliczasz w koszta a 50% przelewasz Arvalowi (2940 brutto) -- > Wrzucam 2940 jako koszt uzyskania przychodu? Zastanawiam się jak wyjaśnić to w biurze księgowym
 
Top