Kona Electric w praktyce

cooler

Pionier e-mobilności
Zamiast najtańszej kony za 150 tys wolalbym leafa za 137 tys.
Nie znam się na szczeg. Technicznych i tu może być przewaga kony?
Dlatego ja właśnie patrzę na Konę electric bo juz mam duże samochody, nawet Tesla model 3 okazał się byc dużo większym samochodem w rzeczywistości niż wyglądał na zdjęciach, co na trasę jest ok (640l bagaznika przód+tył+ pod podłogą), ale na miasto to jest za dużo, znacznie fajniej mi się jeździ Polo VI żony. Dlatego chcialbym niedużego hatchbacka w stylu Polo a jak na złość producenci znów brną w SUVy lub ala SUVy. Co oznacza duże opory, slabą wydajność napędu oraz ogromne zużycie.
Dlatego wypytuje o wady i zalety bo wiem bez czego sobie radzę w Polo po mieście, a co musi być konieczne na trasę. Aktywny tempomat to must have na miasto i na trasę,to samo line assist, od kiedy jeżdżę z podstawowym autopilotem Tesli to korki tak nie denerwują i człowiek się mniej męczy na autostradach.
podoba mi się wydajność napędu Kony, ale hałas to jest coś z czym walczę w każdym jednym samochodzie, im ciszej na starcie tym lepsze efekty. I tu widzę Kona słabo.
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Hałas to rzeczywiście wazny aspekt przy wyborze.
Małe auto z tylnym napędem na miasto to ideał
Polecam zatem Twingo :)
Ale nie ma aktywnego tempomatu, a asystent pasa to jedynie piszczyk o przekroczeniu linii działający przy prędkości >70 km/h. Ale samochód fajowy :cool:
 

Gilandiril

Zadomawiam się
Zamiast najtańszej kony za 150 tys wolalbym leafa za 137 tys.
Nie znam się na szczeg. Technicznych i tu może być przewaga kony?
Wersje podstawowe faktycznie prezentują się podobnie. Chociaż Kona tak czy inaczej jest bardziej oszczędna i można ją wyposażyć w ładowarkę 11 kW. Wersje wypasione to już przewaga Kony. Ja swoją kupiłem z wyprzedaży z rabatem 25%, zanim jeszcze zaczęlo się to całe globalne zamieszanie. W takiej cenie była moim zdaniem bezkonkurencyjna biorąc pod uwagę stosunek cena/możliwości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mi kona nie pasuje.

Dla mnie troszkę mała.
Jak tylko troszkę to jest jeszcze Soul, względnie jeszcze nieco większe Niro - ceny te same co Kona.
To samo technicznie, ale sporo przestronniejszy.
Do Leafa obu aut nie ma co porównywać, technologia z zupełnie innej bajki, Leaf to dziadek z 2010 w nieco nowszych ciuchach....
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tesla to inna bajka, mówimy o samochodach realnie o połowę tańszych.
Przejedź się ID3 np.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A jakim jedziłeś: 145KM czy 204KM. Tryb "sport" włączyłeś? Co było nie tak niby z ID.3?
204.
Trybu sport zazwyczaj nie włączam w żadnym aucie, również w swoim.
ID3 to bardzo fajne auto, ale naciśnięcie na pedał gazu nie robi specjalnego wrażenia - brakuje tego kopnięcia jak w FWD.
Wsiądź do leafa albo Kia/Hyundai, to zobaczysz o czym mowa.

To samo wrażenie ma Michał z kanału YT "na prąd po Polsce", nawet w kontekście Mach-E RWD.
Obejrzyj sobie jego test tego auta (Zakopane Test), mówił o tym wielokrotnie.

Mam podobne odczucia co on jeśli chodzi o różnicę RWD vs FWD w bev.
Wolę już mielenie kołami, ale połączone z mocnym kopem do przodu, niż elektroniczne zmulenie żeby nie zarzucało tyłem.
 
Last edited:
Top