Opony całoroczne a wrażenia z jazdy - dużo gorzej?

jnsk3k

Zadomawiam się
Cześć, pytanie o opony całoroczne do Tesli
Rozważam założenie CrossClimate 2 od razu po zakupie.
Miał ktoś? Jak się sprawują? Ewentualnie dlaczego to zły pomysł? Duża różnica w lecie do fabrycznych Pilot Sportów?

Generalnie o zimę się nie boję, bardziej mnie interesuje czy w lecie na suchym dużo stracę ze 'sportowości' samochodu
Np czy nie będzie mielenia kołami przy starcie z miejsca i sekundę mniej 0-100 :D

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami :)

PS. 18", Model 3 RWD
 

jnsk3k

Zadomawiam się
No właśnie zazwyczaj jestem spokojnym kierowcą, więc o trwałość się nie boję. Bardziej chodzi o to że mając taki (jednak trochę sportowy) samochód czasem człowiek będzie chciał poczuć to przyspieszenie spod świateł czy pokonać szybciej 3 zakręty. Raczej jestem zdecydowany na te CrossClimate 2.

jak by co moge wziac prawie nowe letnie oryginalne ;)
A prawie nowe oryginalne będę miał do sprzedania jak tylko odbiorę i zmienię :)
 

Michal

Moderator
Ja przejechałem 1,5 roku i 36 kkm na zimowych Pirelli sotozero. Zostało mi jeszcze co najmniej drugie tyle bieżnika.
Osiągi też były super, a Teslą nie da się mielić kołami nawet na śniegu bo ESP nie pozwala ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Rozważam założenie CrossClimate 2 od razu po zakupie.
Jak coś to daj znać gdzie i za ile wystawisz nowe opony, ja już i tak mam 2 komplety kół więc zostaję ze schematem lato-zima. Ale orginalne w rozsądnej cenie chętnie przytulę.
A co do sportowych emocji to się nie bój, załóż wielosezonowe i będzie dobrze. W ogóle zimą jeżdżąc na zimówkach nie zauważyłem żadnej różnicy: mało tego, ze względu na sportowe założenia Michelin PS 4 aby dobrze kleić to wymagają dobrego rozgrzania i czuć to było świetnie głównie w gorących klimatach - tak się kleiły. U nas po deszczu poniżej 25stC nieźle potrafi rzucić na boki.
Tak wiec w naszym klimacie gdzie tylko czasem jest naprawdę gorąco, a w nocy i nad ranem są cuda typu śnieg w maju może się okazać że wielosezonowe będą lepiej trzymać przez 99% czasu niż Michelin PS4.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ja tez mam 18" i RWD, fabrycznych Pilot Sport 4 nie lubie. Wymagaja rozgrzania a u nas pogoda to loteria i te opony po wyjezdzie np z garazu nie kleja od razu i czasem jest to irytujace. Podobny efekt mialem w 370KM 4x4 gdzie byly z kolei Pilot Sport 4s wiec taka cecha sportowych opon.

Tez mysle nad wielosezonowymi.. dodatkowo te Pilot Sport 4 sa glosne wiec nie mam do nich sentymentu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
dodatkowo te Pilot Sport 4 sa glosne wiec nie mam do nich sentymentu.
Są głośne to fakt, zauważyłem to po przejściu na/z zimowych Falkenów. Natomiast cichną znacząco w miarę nagrzewania, w Turcji na autostradzie przy 43st C to jakby były inne opony. Czy jest to wpływ miejsca projektowania Tesli czyli Kalifornii? Nie sądzę ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czesto wplyw ma jednak asfalt po ktorym jedziemy.
Ja jak bede kupowal nowy komplet letnich to bede patrzyl tylko na halas, reszta jest mniej wazna.
Ale na razie po 30kkm na letnich mam jeszcze jakies 5,5-6mm bieznika wiec ten sezon jeszcze przelatam. Zmienilem tylko tyl na przod.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Ja tam nie wiem, jak wy jeździcie na tych michałkach. Ja mam któreś auto z kolei na PS4 i kleją bardzo dobrze. Z testów na ODTJ ostatnio mi wyszło tylko tyle, że tesla na tych oponach jest mega czuła, na ciśnienie w oponach, na mokrym.
 
Top