Jak dbać o baterię

laidback

Zadomawiam się
Cześć,

odebrałem, w końcu, swoją kijankę.
To mój pierwszy elektryk i dopiero się tego wszystkiego uczę.

Jako laik mam parę pytań:
-czy częste ładowanie na szybkich ładowarkach faktycznie degraduje baterię? Przez najbliższe kilka tygodni będę musiał się ładować praktycznie codziennie...
-czy ładowanie się na wallboxie KIA 22kW to też jest szybkie ładowanie?
-czy jeśli w upalny lub mroźny dzień będzie podłączona do ładowania to bateria będzie się automatycznie chłodziła/ogrzewała?

Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi :)

IMG_7920 (1)@3x.jpg
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
pytam bo pooglądałem trochę filmów na yt, i generalnie wszędzie straszą...a to za ciepło dla baterii, a to za zimno, a to nie ładuj do 100%, a w ogóle to najlepiej jeździć w zakresie 40-60%....
Nie myśl o tym tak dużo, bo zostaniesz myśliwym!
A poważnie - ładuj tyle, ile potrzebujesz (z zapasem) i wtedy kiedy możesz/potrzebujesz. Unikaj zostawiania auta z mocno rozładowanym i w pełni naładowanym akumulatorem na dłuższy czas.
 

JareG

Pionier e-mobilności
A w przypadku tego konkretnie auta (zakładając, że to wersja 64kWh) to szukaj ładowarek DC max 100kW (bo więcej i tak auto nie pociągnie, a np. w GreenWay'u jest róznica w cenie za 1kWh w zależności od prędkości ładowania); na ładowarkach DC nie ma co ładować dłużej niż 60 min. bo szkoda czasu i kasiory (powyżej 60 min. zaczynają pobierać dodatkową opłatę za 'postojowe'.. a chyba widziałem też 45min.); najbardziej efektywne jest ładowanie od ~10% do 52-54% (bo wtedy na 90-100kW wyciągasz 76kW), potem do ~72% (w tym momencie ładowanie to ~35kW), a potem max do ~77% bo od tego momentu prędkość ładowania spada do 24kWh.. no i kończy Ci się czas 🤣

PS. Uzupełnij profil i wpisz w stopkę parametry swojego grata..

Pozdrawiam
 
Top