Chętnie poznam VIN eSoula po 2019r. z ładowarką pokładową 11kW 3 fazy

jarry

Zadomawiam się
Jeśli ktoś ma takiego eSoula i by się podzielił VINem jakoś na PW pewnie, ewentualnie jak ktoś wypatrzy gdzieś takiego eSoula np. na otomoto czy czymś takim i byłby VIN podany to chętnie przygarnę :)

Z grubsza chodzi o to, że w aucie które kupiłem i czekam na odbiór jeszcze jest ładowarka 1 fazowa 7,2kW i wstępnie się interesuję czy da się jakoś niewielkim nakładem zamienić na 11kW. Dzwoniłem do serwisu i miły pan powiedział że mógłby mi chętnie udzielić informacji na temat różnic i ewentualnego zakresu przeróbki gdybym mu podał VIN takiego auta jak moje ale z ładowarką 11kW. I stąd moje poszukiwania :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czemu ma to aż takie znaczenie? Planujesz często potrzebować dużego zasięgu „na już”?

Pytam, bo ma dwa elektryki (jeden z 7kW a drugi z 11kW) i szczerze mówiąc nie zauważam jakiejś ogromnej różnicy przy codziennej eksploatacji. Ale rozumiem, że inni mogą mieć inne potrzeby i stąd jestem ciekaw.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ja przykładowo, mając na pokładzie ładowarkę 11kW, zazwyczaj ładuję oczojeba 5kW (ustawiam 8A na evse) - a jak mi się spieszy (rzadko), to zwiększam moc. 11kW to ładowałem może 2-3 razy :)
11kW może warto mieć, jeśli ktoś często ładuje się z publicznych słupków AC..?

Pozdrawiam
 

jarry

Zadomawiam się
1. W różnych miejscach w których planuję się ładować mam dostęp do instalacji trójfazowej z której spokojnie pójdzie 11kW z równomiernym obciążaniem faz.

2. Gniazdka jednofazowe najprawdopodobniej będą z ograniczeniem 10A (te z których będę mógł korzystać) co daje około 2,3kW.

3. Nie mogę znaleźć w sieci wpisów że ktoś już to zrobił, uwielbiam takie wyzwania i dla samej satysfakcji pomijając punkty 1 i 2 chętnie się w taki projekt zaangażuję.
 

Michal

Moderator
Ja też TM3LR ładuję od jakiegoś pół roku tylko mocą 7kW z 3 faz (mam PV 3 fazowe na garażu trochę ponad 6kWp).
 

JareG

Pionier e-mobilności
1. W różnych miejscach w których planuję się ładować mam dostęp do instalacji trójfazowej z której spokojnie pójdzie 11kW z równomiernym obciążaniem faz.
No to z takiego miejsca wyprowadź sobie 1 fazę 16-32A (najlepiej przenośnym interfejsem 16/32A>230V) i problem powolnego ładowania masz z głowy :D

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ej no ladowarka 3fazowa 11kW to jedno z bardziej potrzebnych urzadzen w EV… chyba ze kupujesz auto tylko do jezdzenia wkolo komina.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ej no ladowarka 3fazowa 11kW to jedno z bardziej potrzebnych urzadzen w EV… chyba ze kupujesz auto tylko do jezdzenia wkolo komina.
Kolega założyciel wątku ma e-Soula 39kWh - czyli właśnie auto do jeżdżenia jw. :)
A różnica między 7kW a 11kW nie jest przecież jakaś porażająca.

Pozdrawiam
 

jarry

Zadomawiam się
No to z takiego miejsca wyprowadź sobie 1 fazę 16-32A
Z miejsca z 3 fazami 11kW nie mam możliwości technicznych pociągnąć więcej niż 10A na fazie, a 16A tylko krótko, czyli 11kW jak najbardziej, a jak z jednej to 2,3kW.
A różnica między 7kW a 11kW nie jest przecież jakaś porażająca.
Albo na 3 fazach będę ładował 11kW albo z jednej 2,3kW, jak dla mnie różnica raczej porażająca, nie ma możliwości zmiany tego uwarunkowania (obce instalacje, jak chcę to korzystam, jak nie to wypad ;) )

I proszę o przeczytanie punktu nr 3 z posta #4 :) bo dyskusja toczy się jakby nie w temacie, prośba o VIN ewentualnie jak ktoś z was by gdzieś napotkał wątek o wymianie OBC z 7,2kW na 11kW w dowolnym języku to poproszę o linka, auto może być KIA eNiro eSoul Hyundai Kona czy co tam jeszcze jest podobne.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
No to kiszka.
Co do miłego pana z ASO, to jeśli faktycznie jest taki miły to bez problemu zdobędzie sobie VIN od 64kWh - nawet jak nie ma na miejscu, to może zadzwonić do kolegi, który takowy VIN ma w bazie.. byłem świadkiem takich telefonicznych konsultacji.

Pozdrawiam
 
Top