SEPLOS Bateria 30kwh Chiny

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Witam,

Jak wspominałem w temacie budowania zestawu PV z opcją magazynu energii, rozszerzam wątek tutaj w temacie samej baterii.

Skontaktowałem się z producentem SEPLOS, jest to kolejny klon firm takich jak, Glly czy EG4 itp. Konstrukcyjnie są one bardzo zbliżone i nadają się do integrowania z większością inwerterów hybrydowych.
Link:
https://www.seplos.com/sale-14240025-seplos-pusung-s-30kwh-battery-storage-system.html

Na ten moment dostałem od nich ofertę na 7780USD za model których dałem link. Jest to oczywiście wartość netto do której należy dodać cło oraz VAT.

Po dzisiejszym kursie USD wychodzi koło 34600PLN co daje 1150PLN/netto za 1kWh, moim zdaniem cena rewelacyjna.

Nie znam do końca szczegółów cła. Poszperałem na szybko internety i dorwałem artykuł który troche enigmatycznie traktuje temat ale z podanych przykładowych produktów zakładam że taka bateria może być porównana do hulajnogi elektrycznej na którą jest 6% cła.

Przy tych założeniach mamy wartości na poziomie:
Netto - 34600PLN
Cło 6% - 2076PLN
VAT 23% - 7958PLN

Razem brutto z odbiorem własnym z portu: 44634 PLN (1487PLN/1kWh).
 

Attachments

  • Seplos30kWh_Wycena.JPG
    Seplos30kWh_Wycena.JPG
    106,1 KB · Liczba wyświetleń: 17
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
A ktoś CI to podłączy do polskiej sieci? Jeśli tak to ja bym się też pisał na taki zestaw.
Ja będę to sam podłączał rozszerzając swoją istniejącą instalacje on-grid.

Dane konfiguracyjne są dostarczane od SEPLOSa do wybranych inwerterów. Tak więc dobór hybrydowego inwertera raczej pod daną baterie.
Do instalacji off-grid lub hybrydowych nie musisz tego zgłaszać do żadnych z urzędów.
 

JareG

Pionier e-mobilności
W jednym takim wątku na stronie www elektrowozu, kol. Grzesiek pochwalił się swoim rozwiązaniem, poniżej cytat:
panowie, macie jeszcze jedna opcje. Bo ta propozycja sofara czy froniusa to falownik hybrydowy. Który jest falownikiem hybrydowym. I w specyfikacji ma wypisaną wadę. Musi pracować ON grid jakąś ilość czasu.
Ja mam prawdziwego OFF grida i zwykły falownik ON Grid. A razem jest to podłączone Victron multiplus. Tutaj zyskamy możliwość podłączania baterii tanszych niskonapięciowych. Pełnego offgrida niezależnego w ogole od sieci oraz idealnie dowolne obciążanie faz
i:
Skopiuj nazwę i poczytaj. Oczywiście bez akumulatorów działać to nie będzie. Bez akumulatorów masz froniusa gen24 i czas przełaczania jakiś kosmiczny. Mój off grid przełącza się tak, że jedynie słysze że styczniki zadziałały czyli zmieniło się źródło energii. Jak spróbujesz temat rozwinąć samemu stwierdzisz, że falowniki hybrydowe to taka proteza niestety.
Ja chyba takie rozwiązanie bym wybrał, bo już mam zwyczajny falownik. A zamiast pakietu baterii wolałbym kupić (albo wynająć :D) auto z opcją V2G czy jak to tam zwą.. żeby robiło za magazyn.

Pozdrawiam
 
Last edited:

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Nie trzeba pozwoleń. To co robisz po swojej stronie to tylko twój interes.
Oczywiście jako prosument należy oddawać energię, aczkolwiek by zakład energetyczny miał jakieś roszczenia co do umowy musisz nie oddawać do sieci przez więcej niż 3 miesiące. Co de facto nigdy nie nastąpi bo możesz sterować kiedy chcesz oddawać a kiedy nie.

Poniżej taki prosty schemat jaki zrobiłem co do mojego planu rozszerzenia swojej instalacji.

1656520130641.png

Tak więc, jak pewien kolega w komentarzach wspomniał, Hybrydę stawiasz między On-Grid a licznikiem zakładu. Dodajesz tez swój własny smart meter który komunikuje się z Hybrydą, wspomaga monitoring oraz funkcje rozdziału energii po domowej sieci elektrycznej.

Reszta dzieje się automagicznie.

Co do kosztów, jak wspomniałem wcześniej w innym wątku.
Inwerter ~12k PLN
Bateria ~45k PLN
Panele ~10k PLN
Smart Meter ~850PLN

Jedyną rzeczą której jeszcze nie przeanalizowałem to kwestia wykorzystania magazynowanej energii oraz okres zwrotu z inwestycji.

Moj on-gird przy samochodzie i domu w ciągu 10 miesięcy zaoszczędził mi 4k PLN. A wydałem 27k na podstawową instalacje.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie trzeba pozwoleń. To co robisz po swojej stronie to tylko twój interes.
Oczywiście jako prosument należy oddawać energię, aczkolwiek by zakład energetyczny miał jakieś roszczenia co do umowy musisz nie oddawać do sieci przez więcej niż 3 miesiące. Co de facto nigdy nie nastąpi bo możesz sterować kiedy chcesz oddawać a kiedy nie.

Poniżej taki prosty schemat jaki zrobiłem co do mojego planu rozszerzenia swojej instalacji.

View attachment 5697

Tak więc, jak pewien kolega w komentarzach wspomniał, Hybrydę stawiasz między On-Grid a licznikiem zakładu. Dodajesz tez swój własny smart meter który komunikuje się z Hybrydą, wspomaga monitoring oraz funkcje rozdziału energii po domowej sieci elektrycznej.

Reszta dzieje się autogamicznie.

Co do kosztów, jak wspomniałem wcześniej w innym wątku.
Inwerter ~12k PLN
Bateria ~45k PLN
Panele ~10k PLN
Smart Meter ~850PLN

Jedyną rzeczą której jeszcze nie przeanalizowałem to kwestia wykorzystania magazynowanej energii oraz okres zwrotu z inwestycji.

Moj on-gird przy samochodzie i domu w ciągu 10 miesięcy zaoszczędził mi 4k PLN. A wydałem 27k na podstawową instalacje.
Dzięki! Ja pomimo swoich problemów z ciągłymi wyłączeniami też już ponad 5k oszczędziłem i dodatkowo 2k na paliwie bo outlandera ładuję z gniazdka:)
 

Trapp

Zadomawiam się
Do kalkulacji radziłbym uwzględnić straty wynikające ze sprawności układu falownik -> bateria -> falownik
Dane empiryczne ( za 6 miesięcy) wykazują sprawność układu z magazynem LiFePO4 na poziomie 89,5-90% ( czyli tracimy 10% produkcji)
Porównując to z 80% magazynem Prosumenta to wnioski każdy musi wyciągnąć sam
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Witam,

Jak wspominałem w temacie budowania zestawu PV z opcją magazynu energii, rozszerzam wątek tutaj w temacie samej baterii.

Skontaktowałem się z producentem SEPLOS, jest to kolejny klon firm takich jak, Glly czy EG4 itp. Konstrukcyjnie są one bardzo zbliżone i nadają się do integrowania z większością inwerterów hybrydowych.
Link:
https://www.seplos.com/sale-14240025-seplos-pusung-s-30kwh-battery-storage-system.html

Na ten moment dostałem od nich ofertę na 7780USD za model których dałem link. Jest to oczywiście wartość netto do której należy dodać cło oraz VAT.

Po dzisiejszym kursie USD wychodzi koło 34600PLN co daje 1150PLN/netto za 1kWh, moim zdaniem cena rewelacyjna.

Nie znam do końca szczegółów cła. Poszperałem na szybko internety i dorwałem artykuł który troche enigmatycznie traktuje temat ale z podanych przykładowych produktów zakładam że taka bateria może być porównana do hulajnogi elektrycznej na którą jest 6% cła.

Przy tych założeniach mamy wartości na poziomie:
Netto - 34600PLN
Cło 6% - 2076PLN
VAT 23% - 7958PLN

Razem brutto z odbiorem własnym z portu: 44634 PLN (1487PLN/1kWh).
A tak z ciekawości - dziś w innym wątku wynikła dyskusja na temat użycia baterii z BEV. Na allegro można znaleźć oferty baterii z praktycznie nowych samochodów, np. https://allegro.pl/oferta/kia-niro-ii-2022-bateria-akumulator-64-8-kwh-12435081901 . Samochód w zasadzie jeszcze nie pojawił się na rynku więc bateria nie zużyta i przeliczając na kWh cena świetna. Teoretycznie można by ją (albo pakiety z niej) przerobić na magazyn energii. Ba, przy przeróbce powiedzmy że można użyć połowę pakietów a resztę puścić dalej więc cena jeszcze by spadła o jakąś połowę.
 
Top