miksell

Posiadacz elektryka
Czy kupilibyście ponownie Mazdę MX30 2 w 2022r, mając na uwadze ceny i samochody elektryczne jakie ostanio weszły lub wejdą na rynek?
 

boa

Pionier e-mobilności
Czy kupilibyście ponownie Mazdę MX30 2 w 2022r, mając na uwadze ceny i samochody elektryczne jakie ostanio weszły lub wejdą na rynek?
Ja bym tak zrobił. Moja zona jest cały czas zakochana w aucie, a ja jak od czasu do czasu jadę to zawsze bardzo pozytywne wrazenie. Wszystko jednak oczywiście zależy subiektywnie od potrzeb i tego, na co zwracasz uwage.
 

szymon.zdunczyk

Nowy na Forum
Ja mam dużego SUVa i kupiłem Mazde Mx-30 jako drugie auto. Jednak stała się pierwszym :)
Z założenia nie planowałem nim robić tras. Dziennie robię około 50 km i jest super. Poza oczywistymi zaletami elektryka to fajne auto.

Kupiłem w listopadzie 2021 i dostałem super ofertę. Przy dzisiejszych cenach to już by była trudniejsza decyzja. Przydałaby się większa bateria i normalne drzwi :)
 

boa

Pionier e-mobilności
Ja doszedłem do wniosku, ze na jazdę miasto i pod miastem to może nawet dobrze, ze bateria jest mniejsza, tak przewrotna tezę zaryzykuje. Bo zobaczcie, przejeżdżasz np 100 km dziennie, to podłączasz z przyzwyczajenia codziennie i ładujesz do 90%. I zawsze starczy zasiegu, a nie trzeba myśleć o ładowaniu, bo już masz zwyczaj wrzucać co dzień. Ładuje się wolnym prądem, zdrowo dla baterii. Jest w tym jakiś sens :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Żadnego.
Auto z większą baterią również po takim doładowaniu da codzienny zasięg, a do tego będzie można pojechać nim bezstresowo w trasę.
A jak nie ma być w trasę, to Leaf lepszy - przynajmniej da się po ludzku wejść na tylną kanapę.
 

boa

Pionier e-mobilności
Żadnego.
Auto z większą baterią również po takim doładowaniu da codzienny zasięg, a do tego będzie można pojechać nim bezstresowo w trasę.
A jak nie ma być w trasę, to Leaf lepszy - przynajmniej da się po ludzku wejść na tylną kanapę.
Nie zgodzę się. Pod jakim względem? Jak wozisz z tylu notorycznie ludzi, to może, chociaż w mx30 nie ma problemu z wchodzeniem. Wykończenie inna klasa. Nowoczesność inna klasa. Przede wszystkim Mazda ma chłodzenie i podgrzewanie baterii oraz ccs, a leaf cóż….
A względem wiekszej baterii - jeśli nie potrzebujesz tego zasiegu (a tylko o takim przypadku mowimy), to po co płacić za większa baterie i ja wozić? Zapłaciłbyś dodatkowe np 50k jak nie ma to sensu?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale leaf nie kosztuje więcej niż Mazda... Właśnie w tym problem. Swoją drogą: leaf też ma podgrzewanie baterii.
No i nie chodzi o problemy z wchodzeniem, tylko o parkowanie pod marketem (pomiędzy innymi samochodami) i na przykład próba wyciągnięcia dziecka z fotelika. Powodzenia.
A jeśli auta nie masz zamiaru używać na dalszych trasach to jakie to ma znaczenie czy ma chłodzenie baterii i CCS?
 

szymon.zdunczyk

Nowy na Forum
Ja swojej mazdy na leafa na pewno bym nie zamienił :) ale to już kwestia gustu.
ev6, eniaq, iqoniq 5 albo audi dla mnie są bardziej kompletne i dobrze wyposażone dają więcej. Jednak to już zupełnie inna półka cenowa.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja bym leafa na mazdę też nie zamienił. Myślałem o tym, ale stwierdziłem, że cofanie się do auta z mniejszą baterią, bez e-pedal i z kretyńskimi drzwiami nie ma sensu. A szkoda, bo jest naprawdę fajnie wykonana i może być też dobrze wyposażona.
 

boa

Pionier e-mobilności
Ale leaf nie kosztuje więcej niż Mazda... Właśnie w tym problem. Swoją drogą: leaf też ma podgrzewanie baterii.
No i nie chodzi o problemy z wchodzeniem, tylko o parkowanie pod marketem (pomiędzy innymi samochodami) i na przykład próba wyciągnięcia dziecka z fotelika. Powodzenia.
A jeśli auta nie masz zamiaru używać na dalszych trasach to jakie to ma znaczenie czy ma chłodzenie baterii i CCS?
Jak rozmawiałem z ludźmi znającymi się na technice to jednak wskazywali, ze jest różnica :)
Kazdemu wg gustu i potrzeb, jedna osoba doceni kwestie premium, inna nie. Jedna osoba chce tradycyjne drzwi i je potrzebuje, inna lubi coś innego, a jeszcze inna prawie nie używa tylu, bo dzieciak chce jeździć i tak z przodu, a to jest drugie auto w domu. Gdyby każdy myślał tak samo i miał te same potrzeby i te same możliwości, to produkowany byłby jeden model auta na świecie :) wiec spokojnie Panowie :) ja po prostu mówię subiektywnie swoje odczucia jako osoba, która prawie kupiła leafa, ale na szczęście odkryłem mazdę i jestem bardzo zadowolony (tzn zona)
 
Top