Bateria w model Y

XYZ

Fachowiec
normalnie, zamawiasz zwykle Y na stronie. Auto plynie z china i VIN jest przypisany do Tw zamowienia. Dzwoni doradca z tesli i proponuje odbiór auta. Odmawiasz mowiac ze nie chcesz starych baterie i chcesz tylko 4680 z Berlina. Dordca potwierdza i cierpliwie czekasz na 4680 z Berlina. A ile poczekasz - niewiadomo. Ja czekam juz prawie 2.5roku, auto mialo byc z berlina w styczniu 2022 z 4680 ale jak bedzie w styczniu 2023 to i tak bede zadowolony.

Przepraszam jezeli wyrazilem sie malo jasno ale to naprawdę to nie jest mega skomplikowane i nie do końca rozumiem te wszystkie pytania / wątpliwości.
A nie jest tak przypadkiem, że możesz odmówić 1x, czyli przesunąć odbiór na następny kwartał ?.....w innym przypadku dochodzi do zmiany ceny na aktualną czyli zazwyczaj wyższą ??? Taką informacje telefonicznie dostałem w Tesla w Ząbkach.
 

Michal

Moderator
Holandia to siedziba Tesli na EU, więc może sami sobie pozwalają na więcej niż innym krajom... Poza tym jeszcze do niedawna do nich przypływały transporty, więc pewnie łatwiej było rozdysponować ewentualne nadwyżki. Teraz jak płyną do Słowenii to nie wiem...

Pamiętam, że jak szukałem używanej tesli, to tam też były inne reguły niż w np. w DE. bo w NL mieli podgląda do ofert z kilku ościennych rynków, a w DE tylko do DE.
 

XYZ

Fachowiec
Holandia to siedziba Tesli na EU, więc może sami sobie pozwalają na więcej niż innym krajom... Poza tym jeszcze do niedawna do nich przypływały transporty, więc pewnie łatwiej było rozdysponować ewentualne nadwyżki. Teraz jak płyną do Słowenii to nie wiem...

Pamiętam, że jak szukałem używanej tesli, to tam też były inne reguły niż w np. w DE. bo w NL mieli podgląda do ofert z kilku ościennych rynków, a w DE tylko do DE.
To , jak sądzę, jest też kolejnym przykładem fatalnego stosunku TESLI do Polskiego Klienta......mam na myśli fatalny sposób komunikacji poprzez ten tzw. Showroom w Ząbkach o typie "nikt nic nie wie". Zastanawiam się czy taka sytuacja jest również w DE czy NL ?
 

polishkid

Zadomawiam się
A nie jest tak przypadkiem, że możesz odmówić 1x, czyli przesunąć odbiór na następny kwartał ?.....w innym przypadku dochodzi do zmiany ceny na aktualną czyli zazwyczaj wyższą ??? Taką informacje telefonicznie dostałem w Tesla w Ząbkach.
tak jak pisałem, co kraj to inne podejście do klienta. W październiku dostałem demo Y na cały weekend z dostępem do superchergerow w NL
Model Y będzie moja pierwsza tesla a obecnie jeżdżę stara F30 w dieslu. Model Y zamówiłem podstawowe, a z opcji wybrane jedynie biale siedzenia + hak. Wiec nie jestem traktowany jakoś specjalnie.

1 odbiór miałem na 1 września 2021 - odmówiłem ponieważ wiedziałem juz ze chce Y z 4680
2 odbiór Marzec/Kwiecień - odmówiłem bo nie chce perfromace z Berlina na starych bateriach
3 odbiór na 20 czerwca - ponownie odmówiłem, czekam na Y z 4680 z Berlina

Auto zamówione dawno bo w marcu 2020 i doradca klienta w tesli potwierdził ze stara cena caly czas obowiązuje.
Zero problemów ze odmówiłem 3x.
Doradca stwierdził ze jest więcej osób w EU oczekujących na Y 4680 z Berlina. Osobiście nie rozumiem czemu tesla miałaby robić problemy w innych krajach
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Dla tych którzy czekają na 4680 ciekawy materiał, szczególnie podsumowanie w 1:21
Jeśli ktoś planuje używać samochodu dłużej niż gwarancja na baterie i/lub oszczędzać na AC raczej polecam starszą wersję :)
 

Michal

Moderator

Olecki

Pionier e-mobilności
To że nadają się do recyclingu może oznaczać że da się je rozmontować, co nie jest jednoznaczne z ty że można złożyć je ponownie - co w przypadku napraw poza fabryką jest dość kluczowe.
 

Michal

Moderator
Wiesz jakiś jest problem z tymi naprawami baterii? Naprawa polega zwykle na wymianie jednego/kilku ogniw, które odstają parametrami od reszty (zwykle mają niższe napięcie). Czytałem, że niedługo po takiej wymianę psuje się kolejne ogniowo.
W takim przypadku kupuje się chyba zwykle całą nową baterię z jakiegoś rozbitka.

To trochę tak jak z wtryskiwaczami w dizlu. Jak się popsują, to wymiana potrafi kosztować 5-10k, czyli tyle co używany silnik. Ile kosztował by nowy kompletny silnik? Pewnie z 30-50k.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Wiesz jakiś jest problem z tymi naprawami baterii? Naprawa polega zwykle na wymianie jednego/kilku ogniw, które odstają parametrami od reszty (zwykle mają niższe napięcie). Czytałem, że niedługo po takiej wymianę psuje się kolejne ogniowo.
W takim przypadku kupuje się chyba zwykle całą nową baterię z jakiegoś rozbitka.

To trochę tak jak z wtryskiwaczami w dizlu. Jak się popsują, to wymiana potrafi kosztować 5-10k, czyli tyle co używany silnik. Ile kosztował by nowy kompletny silnik? Pewnie z 30-50k.
Koszty regeneracji wtryskiwacza zaczynają się od kilkuset złotych, nie zawsze potrzeba robić kompletu. Problemy zaczynają się gdy padnie pompa wysokiego ciśnienia bo to już kosztuje grubo, taniej jednak niż nowy silnik - szczególnie że koszt słupka (po fabrycznej regeneracji, bez osprzętu) w ASO zaczyna się w zależności od marki od 20k, osprzęt zazwyczaj kosztuje więcej niż słupek. Ale nie bez powodu mechanicy zazwyczaj nawet nie chcą dotykać się do nowszych diesli z dużym przebiegiem bo w Polsce większość myśli że jak tani samochód to i naprawa będzie tania...

A co do baterii - obecnie drogie są ogniwa (a w zasadzie moduły ogniw) jednak z rozwojem technologii i produkcji ich cena relatywnie spadnie i to dość mocno. Wymiana nawet wszystkich modułów na pewno będzie tańsza niż zakup nowej baterii a z rozbitka nigdy nie wiesz na co trafisz. Teraz rzeczywiście niektórzy wymieniają po kilka ogniw (np. w Priusach) bo klienci nie chcą zapłacić równowartości kilkunastoletniego samochodu za naprawę licząc że przejeżdżą jeszcze rok-dwa i sprzedadzą dalej. Im jednak cena samochodu wyższa tym łatwiej klientowi uzasadnić pełną regenerację baterii.
 
Top