vwir

Pionier e-mobilności
Oczywiście - każdy ma swój gust, nikt tego nie neguje. Z wykonaniem premium też nikt nie dyskutuje. Ale skoro napisałeś że atutem jest CCS i chłodzenie baterii to jednak w aucie lokalnym to raczej tak niebardzo. No i to nie jest kwestia gustu. Podobnie z drzwiami - skoro pisałeś, że nie ma problemu z wchodzeniem to napisałem Ci, w czym jest problem z tymi drzwiami. Oczywiście Ty go nie musisz mieć, niektórzy jednak mogą. No i z tą większą ceną auta to też nie jest to kwestia gustu, bo Mazda ma małą baterię i wcale nie jest jakoś zauważalnie tańsza od leafa. Oczywiście z innego powodu, ale argument ceny też się w tym przypadku nie trzyma kupy.

Nie jestem absolutnie przeciwnikiem Mazdy. Sam myślałem o tym aucie jako następcy leafa. Dopóki się z nim bliżej nie zapoznałem. Niestety, ale w zbyt wielu kwestiach byłby to dla mnie krok wstecz. A szkoda, bo jest ładna i dobrze wykonana. Może inni mają inne wymagania - nie wiem. Ale ja już miałem auto z mniejszą baterią (które zastąpił leaf 40kWh) i wiem, że mniej nie znaczy lepiej.
 

boa

Pionier e-mobilności
Oczywiście - każdy ma swój gust, nikt tego nie neguje. Z wykonaniem premium też nikt nie dyskutuje. Ale skoro napisałeś że atutem jest CCS i chłodzenie baterii to jednak w aucie lokalnym to raczej tak niebardzo. No i to nie jest kwestia gustu. Podobnie z drzwiami - skoro pisałeś, że nie ma problemu z wchodzeniem to napisałem Ci, w czym jest problem z tymi drzwiami. Oczywiście Ty go nie musisz mieć, niektórzy jednak mogą. No i z tą większą ceną auta to też nie jest to kwestia gustu, bo Mazda ma małą baterię i wcale nie jest jakoś zauważalnie tańsza od leafa. Oczywiście z innego powodu, ale argument ceny też się w tym przypadku nie trzyma kupy.

Nie jestem absolutnie przeciwnikiem Mazdy. Sam myślałem o tym aucie jako następcy leafa. Dopóki się z nim bliżej nie zapoznałem. Niestety, ale w zbyt wielu kwestiach byłby to dla mnie krok wstecz. A szkoda, bo jest ładna i dobrze wykonana. Może inni mają inne wymagania - nie wiem. Ale ja już miałem auto z mniejszą baterią (które zastąpił leaf 40kWh) i wiem, że mniej nie znaczy lepiej.
Co do ceny to spójrz na to tak, ze Mazda z duuuzo lepszym wykonaniem i wyciszeniem, materiałami i nowocześniejszym wyposażeniem oraz systemami kosztuje tyle co leaf, różne są promocje itp. A to duzo nowocześniejszy samochod. W leafie do baterii 62 tez dopłacasz. Wiec gdyby Mazda miała baterie np 70, to nie kosztowałaby w super wersji Ok 150, tylko 200k. A to już robi różnice. Wiec skoro auto jest celowane jako bardziej drugie w rodzinie, to dla mnie to wszystko się dobrze składa. Ale tak jak mówiłem, każdy musi znalezc coś pasującego dla siebie i wiedziec, na co zwraca uwagę. Leaf zadziwił mnie pozytywnie wielkością wnętrza i fajnym kolorem niebieskim, ale ogólny experience to jakieś 100 do 1 dla mazdy :) nic na to nie poradzę
 

vwir

Pionier e-mobilności
Z tym nowocześniejszym wyposażeniem - możesz rozwinąć? Bo szczerze mówiąc gdy przymierzałem się do Mazdy to właśnie wyposażenia mi brakowało (w stosunku do Leafa). Nie miała kamer 360 i e-Pedal, a to dla mnie dyskwalifikacja (używam jednego i drugiego bardzo często). Z tego co mi się utrwaliło to tylko HUD i matrixy to elementy, które są w Maździe, a których nie ma w Leafie. Ale mogę coś źle pamiętać, dlatego pytam. Bez złośliwości, tylko informacyjnie.
 

boa

Pionier e-mobilności
Z tym nowocześniejszym wyposażeniem - możesz rozwinąć? Bo szczerze mówiąc gdy przymierzałem się do Mazdy to właśnie wyposażenia mi brakowało (w stosunku do Leafa). Nie miała kamer 360 i e-Pedal, a to dla mnie dyskwalifikacja (używam jednego i drugiego bardzo często). Z tego co mi się utrwaliło to tylko HUD i matrixy to elementy, które są w Maździe, a których nie ma w Leafie. Ale mogę coś źle pamiętać, dlatego pytam. Bez złośliwości, tylko informacyjnie.
Skórzana tapicerka (polskora eko, bardzo ładna), obszycia quasi skórzane kokpitu, matriksy, hud, kamery 360 w mega dobrej jakosci, systemy aktywne - np zatrzyma auto nie tylko jak sie zagapisz na wprost, ale tez jak wyjeżdzasz prostopadle tyłem, manetki przy kierownicy do zmiany siły rekuperacji, aktywny tempomat, audio bose, 10 poduszek, podłokietnik z tylu, różni asystenci jazdy - jest tego naprawdę duzo, caly system infotainment nowszy o epokę - jak chodzi, funkcje, łatwość używania i grafiki, - trzeba byłoby zajrzeć w specyfikacje, ale to przychodzi mi tak od razu do głowy
 

vwir

Pionier e-mobilności
Skórzana tapicerka (polskora eko, bardzo ładna), obszycia quasi skórzane kokpitu, matriksy, hud, kamery 360 w mega dobrej jakosci, systemy aktywne - np zatrzyma auto nie tylko jak sie zagapisz na wprost, ale tez jak wyjeżdzasz prostopadle tyłem, manetki przy kierownicy do zmiany siły rekuperacji, aktywny tempomat, audio bose, 10 poduszek, podłokietnik z tylu, różni asystenci jazdy - jest tego naprawdę duzo, caly system infotainment nowszy o epokę - jak chodzi, funkcje, łatwość używania i grafiki, - trzeba byłoby zajrzeć w specyfikacje, ale to przychodzi mi tak od razu do głowy
Skóra w leafie jest, skórzane obszycie kokpitu jest, kamery 360 są, systemy aktywne przy wyjeździe tyłem są, manetki przy ePedal jednak się wykluczają, aktywny tempomat jest, audio bose jest, 10 poduszek jest, asystenci jazdy są. Czyli zostaje HUD i matriksy, tak jak pisałem. Mam wrażenie, że miałeś doświadczenie z jakąś ultra-biedną wersją leafa i porównujesz z topową mazdą. Ba - gdy kupowałem leafa to takie rzeczy jak na przykład aktywny tempomat były w standardzie. Więc nie wiem jak można było tego nie zauważyć.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności

szymon.zdunczyk

Nowy na Forum
Ja bym leafa na mazdę też nie zamienił. Myślałem o tym, ale stwierdziłem, że cofanie się do auta z mniejszą baterią, bez e-pedal i z kretyńskimi drzwiami nie ma sensu. A szkoda, bo jest naprawdę fajnie wykonana i może być też dobrze wyposażona.
Ja swoim postem nie krytykuje leafa. Bo uważam że to bardzo ciekawa opcja, zwłaszcza na pierwszego elektryka. Dobrze że mamy wybór :)
 
Top